petray Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei! Jeg har gjort litt for mye tull på dataen min. Og jeg vil formatere den. Jeg har en hardisk som jeg har partisjonert. Den "orginale" ligger windows xp på. Den andre her jeg allerdet formatert. Hvordan formaterer jeg windows xp hardisken? Det går jo ikke nåe jeg er i windows xp. OG jeg tror at begge hardiskene er i NT et eller annet, hvoprdan får jeg de til FAT32??? Hjelp!!!! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 1. Putt inn XP cden 2. Restart 3. Følg instruksjonene, og du vil kunne formatere i XP-installeringen! Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Hei! Jeg har gjort litt for mye tull på dataen min. Og jeg vil formatere den. Jeg har en hardisk som jeg har partisjonert. Den "orginale" ligger windows xp på. Den andre her jeg allerdet formatert. Hvordan formaterer jeg windows xp hardisken? Det går jo ikke nåe jeg er i windows xp. OG jeg tror at begge hardiskene er i NT et eller annet, hvoprdan får jeg de til FAT32??? Hjelp!!!! Skal du formatere visse partisjoner på harddisken din? Hvis du f.eks. skal formatere partisjonen hvor du har Windows XP på uten å lage partisjoner på nytt, er det bare å bruke XP cd-en og formatere derfra. Har du for eksempel en egen partisjon i tillegg som du lagrer spill på o.l. og vil formatere den, kan du bare formatere den etter at Windows XP er installert. Uansett; jeg personlig foretrekker fdisk for formatering. Men det skal visst ikke funke med større disker. Øystein Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 jeg personlig foretrekker fdisk for formatering. Merkelig preferanse, siden fdisk slett ikke formaterer noe som helst. fdisk er kun for partisjonering, format er for formatering. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 jeg personlig foretrekker fdisk for formatering. Merkelig preferanse, siden fdisk slett ikke formaterer noe som helst. fdisk er kun for partisjonering, format er for formatering. Ja,ja, bøyer meg i støvet der. Brukte feil benevnelse. Mener at jeg på mindre disker foretrekker å bruke windows 98 oppstartsdiskett for å utføre formateringsarbeid. fdisk er jo et kjent program der. Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå