Jonasboy Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hei jeg er en gutt på 17år som nettop har begynt som lærling som bilmekaniker i sør-trøndelag jeg lurte på hva kan jeg forvente som minstelønn de første måndene. jeg vett alt dere om 30% så øker det men vett ikke hva den normale satsen ligger på så lurte på om noen her som viste? ps. sorry om det blei noe feilskriving er en grunn til at jeg valgte et yrke som bilmekaniker ikke forfatter Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg vil tro en vanlig bilmekaniker med fagbrev ligger rundt 200 kr i timen, ikke mye mer i hvert fall. Så du kan nok regne med noe ikke alt for langt fra 60 kr i begynnelsen. Lenke til kommentar
Clawzter Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Trur du kan regne med mellom 7000 - 9000 etter skatt i mnd de 6 første mnd i det minste, litt usikker på timelønn, men jeg lå på ~8500 kr i mnd med skift tillegg. Endret 8. august 2013 av Clawzter Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 En bilmekaniker i varehandelen tjener i gjennomsnitt 385 000 kroner i året (SSB 2012). - utdanning.no Man blir også fratrekt i timelønnen henholdsvis: (ikke nødvendigvis det samme overalt!) 1: 30% av vanlig timebetalt 2: 40% av vanlig timebetalt 3: 50% av vanlig timebetalt 4: 80% av vanlig timebetalt Dette stiger hver 6.mnd. Lenke til kommentar
Jonasboy Skrevet 12. august 2013 Forfatter Del Skrevet 12. august 2013 Takk for svar! Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Bilmekaniker yrket er ikke annet enn slit og mas og elendig betalt. Lover deg du kommer til og sutt innen du er 25! Lenke til kommentar
Jonasboy Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Vell bilmekaniker yrket er et slit og mass og elendig betalt men er noe jeg elsker har skrudd på mopedere og biler siden jeg var 11 og har ikke sluttet å like det i det hele tatt handler ikke bare om lønn handler om å trives og gjøre noe du er flink til! 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Vell bilmekaniker yrket er et slit og mass og elendig betalt men er noe jeg elsker har skrudd på mopedere og biler siden jeg var 11 og har ikke sluttet å like det i det hele tatt handler ikke bare om lønn handler om å trives og gjøre noe du er flink til! Fint med gode holdninger men tror en arbeidssituasjon blir litt annerledes like vel, uansett er det mange som trives i yrket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå