Gå til innhold

Lønn som bilmekaniker lærling

Anbefalte innlegg

Hei :)

jeg er en gutt på 17år som nettop har begynt som lærling som bilmekaniker i sør-trøndelag jeg lurte på hva kan jeg forvente som minstelønn de første måndene. jeg vett alt dere om 30% så øker det men vett ikke hva den normale satsen ligger på så lurte på om noen her som viste?

ps. sorry om det blei noe feilskriving er en grunn til at jeg valgte et yrke som bilmekaniker ikke forfatter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bilmekaniker i varehandelen tjener i gjennomsnitt 385 000 kroner i året (SSB 2012). - utdanning.no

Man blir også fratrekt i timelønnen henholdsvis: (ikke nødvendigvis det samme overalt!)

1: 30% av vanlig timebetalt

2: 40% av vanlig timebetalt

3: 50% av vanlig timebetalt

4: 80% av vanlig timebetalt

Dette stiger hver 6.mnd.

Lenke til kommentar

Vell bilmekaniker yrket er et slit og mass og elendig betalt men er noe jeg elsker :) har skrudd på mopedere og biler siden jeg var 11 ;) og har ikke sluttet å like det i det hele tatt ;) handler ikke bare om lønn handler om å trives og gjøre noe du er flink til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vell bilmekaniker yrket er et slit og mass og elendig betalt men er noe jeg elsker :) har skrudd på mopedere og biler siden jeg var 11 ;) og har ikke sluttet å like det i det hele tatt ;) handler ikke bare om lønn handler om å trives og gjøre noe du er flink til!

Fint med gode holdninger men tror en arbeidssituasjon blir litt annerledes like vel, uansett er det mange som trives i yrket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...