Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Ble tatt for å kjøre for fort og for å ha for mange hestekrefter på lett mc. Hva blir konsekvensene?

Kurio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke kjøre 217836187326km/t selv om du har litt effekt vet du, morro med greit pådrag selv om man ikke kjører så fort, det er min erfaring iallefall.

Nei, men nå er det vell strengt tatt vanskelig å holde seg i 100 over alt når du har så ekstremt mye mer å gi på. Men skal bruke hodet fremover og ikke kjøre i 100 og helvete i en sone som er farlig med den farten.

Lenke til kommentar

Vet at dette lett kan gjøres med moped når man bare har byttet effektanlegg bl.a, men tror du ikke Statens Vegvesen har kontroll på at du har byttet hele sylinderen + mer?

Nei. Det er effekt dem tester. Effekten stemmer men har plombert ned hele sykkelen nå. Derfor skal man framvise at dem tok feil på en annen tralle. Sykkelen ser helt lik ut som den gjør, bare at den er plombert ned. Dessuten står det 125cc på 270 sylinderen fra fabrikk. Så skjønner ikke hvordan dem skal merke dette? Jeg skal ihvertfall prøve, fordi 4200 er mye penger. ;)

Lenke til kommentar

Er vel bare å prøve, men selv ville jeg nok bare tatt boten, for du har ekstremt med flaks i denne situasjonen.

Du bør også huske at ingen ved Statens Vegvesen er naive eller idioter. Med 125cc gjør vel sykkelen ca. 15 hk? Greit nok at maskinen kan regne litt feil, men alle vil forstå at det skurrer når de kommer til å måle 15 hk istedet for 54 som du tidligere hadde.

Men om de ikke har noen håndfaste bevis på juks, så er det vel ikke så mye de får gjort.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Jeg skal ihvertfall prøve, fordi 4200 er mye penger.

Holder du deg til fartsgrensene også heretter, så vil det bli sikrere for deg og alle andre, samt hvis 4200 er mye for deg, så bør du vel også ta hensyn til det.

Alle som har kjørt sykkel vet hvor lett den går opp i hastighet og at det er deilig å dra på, men vi fleste tar hensyn til sikkerheten. Finn deg heller et lukket område/bane der du virkelig kan teste ut både sykkel og egne skills, istedet for å kjøre idiot på offentlig vei. (det ender ofte med alvorlig ulykke - som statistikken viser)

Lenke til kommentar

"Den andre tralla viste feil", ja. Klassisk unnskyldning i rettsvesenet, det, med omtrent en snøballs sjanse i helvete for å slå gjennom.

Får se da, har kjørt den på en annen tralle nå, og fikk "riktige" resultater der.

Greia er at dem kommer til å måle med en annen sykkel på den andre tralla, så finner dem sikkert ut at den viste riktig, men da skal jeg nekte og si at dem fiklet på den når min var på. Gir meg ikke så lett.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+5132

Får se da, har kjørt den på en annen tralle nå, og fikk "riktige" resultater der.

Greia er at dem kommer til å måle med en annen sykkel på den andre tralla, så finner dem sikkert ut at den viste riktig, men da skal jeg nekte og si at dem fiklet på den når min var på. Gir meg ikke så lett.

Keen på å vite hva som skjedde jeg :)

Keen på å vite hva som skjedde jeg :)
Lenke til kommentar

Nei, men nå er det vell strengt tatt vanskelig å holde seg i 100 over alt når du har så ekstremt mye mer å gi på. Men skal bruke hodet fremover og ikke kjøre i 100 og helvete i en sone som er farlig med den farten.

Med unntak av hva slags hastigheter speedometeret viste når jeg fikk ta noen piruetter på en stor, åpen og privateid plass, så greide jeg fint å holde meg i maksimalt 100km/t når jeg fikk prøve en bil med lovlige 700-800hk.

Så jo, det er faktisk uhorvelig lett å holde seg om man bare prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...