Gå til innhold

[Løst] Koble seg til nettet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bruker et Asus Gryphon Z87 morkort, men sliter med å få koblet meg til internett. Er det slik at jeg må installere noen drivere fra asus sin nettside? Det er ingen ting som dukker opp når jeg søker etter nettverk :s

Er det slik at det er et slags nettverks kort innebygd i morkortet? For jeg har ikke et eget nettverks kort...

Endret av Klossmajoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet på antenner og slikt?

Skal ikke måtte bruke Asus sine drivere, men det fulgte nok med en driver CD med Hovedkortet du kan bruke. Prøv det, så kan du heller avinstallere junkprogram for nettverk senere.

Edit: Regnet med at det gjaldt et Hovedkort med trådløs -_-

Endret av Korporal Kranium
Lenke til kommentar

Søker etter nettverk.. Vil det si at du skal bruke et trådløst nettverk? Har du i så fall adapter til det?

Normalt vil kablet forbindelse fungere uten at man manuelt må installere drivere, men det vil avhenge av operativsystem og maskinvare.

Skal bruke trådløst ja. Har ett adapter ja. Men er dette helt nødvendig å bruke? Bruker Windows om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Har du koblet på antenner og slikt?

Skal ikke måtte bruke Asus sine drivere, men det fulgte nok med en driver CD med Hovedkortet du kan bruke. Prøv det, så kan du heller avinstallere junkprogram for nettverk senere.

Har ikke koblet på noe, har ett adapter, men er dette nødvendig å ha koblet i hele tiden? Også ja, det fulgte med en CD, og jeg har installert det som skal være nødvendig, men får fortsatt ikke opp noe :/

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt har kun støtte for kablet nettverk, så du må bruke trådløse adapteren som du har.

1. Hvilken adapter er dette?

2. Akkurat hva har du installert?

3. Selvfølgelig må den være tilkoblet hele tiden, du forventer vel ikke at du kan bruke mobilen din uten deking, vel? :p

Lenke til kommentar

Fant ikke akuratt den jeg har, men er en sånn travel hub sak som den du ser under.

post-189029-0-41633500-1375979322_thumb.jpg

Fra CDen jeg fikk med morkortet så har jeg ikke helt kontroll på hva jeg har installert nå, de greiene jeg installerte forsvant fra listen, men det som står igjen er:

Intel chipset driver

Intel LAN driver

Management engine interface

Lenke til kommentar

Du må installere en driver til adapteren din, ellers vil den ikke virke. Uten at vi vet hvilken type det er kan vi nok ikke hjelpe deg så veldig mye. Det du kan prøve på er å se om det ligger drivere til den på windows update, men da må du koble til med kabel, koble til adapter også søke etter oppdateringer.

Trenger du mer detaljerte instruksjoner kan jeg gi deg det, men det greieste er at di vet hvilken adapter du har og laster ned driver fra produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...