Senyor de la guerra Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Har problemer med at mailserveren min sletter mail uten at jeg har gitt den beskjed om det. Den ser ut til å spare på det som havner i "Trash" i uendelig tid, men det som blir liggende i "Inbox" slettes etterhvert som innboksen fylles opp. Jeg har blant annet mistet viktige dokumenter som reisebekreftelser og kontrakter, så dette er litt krise. Jeg leser mail som regel i Outlook og har satt den opp med både POP3 og SMTP litt uavhengig av hvilken pc jeg leser mail på. Logger man inn på Horde via cPanel X slettes også mail derfra. Noen som har opplevd det samme og vet hvordan jeg skal løse dette problemet? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Nå kjenner ikke jeg til Horde som mailserver, men om du henter mail med POP3, sletter den som standard mailen på serveren, hvis du ikke har valgt at den ikke skal slettes. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Når man setter opp en POP3 forbindelse så vil den som standard som regel slette meldinger den laster ned. Dvs at den eneste kopien du har er den du har liggende lokalt. I de fleste e-postklienter så har man oftest en mulighet for å konfigurere dette slik at den kun sletter e-posten fra serveren når du sletter den lokalt, eller etter ei viss tid. At den sparer uendelig på "Trash" skyldes nok at POP3 ikke kan laste ned annen e-post enn den som ligger i mappen "Inbox" eller "Innboks". Men du sier lite her om type server, oppsett, leverandør, klienter osv. Hvor mange pc'er har du satt e-posten opp på, og hvordan er disse satt opp? Tipper at du finner feilen på en av klientene. Enten feil i oppsett, feil i med lokal datafil(i e-postklienten) eller ett antispam/antivirusprogram som går litt bananas... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå