Klossmajoren Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hva er best å ha på boot priority? Jeg har kun HDD, ingen SSD, jeg bruker windows. Jeg har 2TB på HDDen. Hva er forskjellen mellom CDDVDW og HDDen? Er litt rådløs her Hva er best for meg å gjøre? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Så du har CD-Rom på pc'en og 1 HDD? Da kan du likesågodt ha HDD som 1. og CD-Rom som 2. Hvis du skal formatere og installere ny windows kan du alltids endre dette, det er ikke noe krise. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Boot-rekkefølgen er den rekkefølgen Bios leter etter en boot-loader. Så snart den finner en boot-loader ignoreres resten av rekkefølgen. Derfor lønner det seg å ha CD/DVD-rom som nr. 1, USB som nr 2. og systemdisk som nr 3. Så lenge Bios ikke finner boot-loader på CD eller USB vil det alltid være systemdisken som får prioritet. Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Ok, har ordnet med BIOS greiene osv nå, er det nå jeg skal sette inn windows CDen og installere windows normalt? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Ja, men da må du ha CD som 1. på prioritetslisten for boot. Det kommer opp "press any key to boot from cd" så trykker du bare noe, følg instruksene. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 http://www.youtube.com/watch?v=qaTG-LIQ7sY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå