Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Har nå prøvd å ta ut depositum fra i fjor 3 ganger, hver gang har jeg snakket med utleier, som sier han skal frigi det, han har også til og med sagt han har frigitt det, noe han åpenbart ikke har gjort ifølge DNB. Så lurer jeg på om det er noen måte å få presset dette gjennom skallen på han og helst uten at det tar flertallige måneder. Visste allerede at utleieren er lat som f*** da han har flertallige leiligheter, og bruker minst mulig tid på administrering av de. Er det noen triks eller rettslige grep jeg kan ta? Har ikke noe utelatt leie eller problemer med utleier, nye leietakere har tatt over leiligheten uten problem. Blir frustrert av latskapen! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hvordan ble det innbetalt? Var dere begge i banken og skrev under på dokumentene? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Hvordan ble det innbetalt? Var dere begge i banken og skrev under på dokumentene? Det er 2 leietakere og har fått bekreftet at kontoen står i vårt navn, men at det ikke er frigitt. Alt ble gjort skikkelig med DNBs kontraktskjema og konto, men det er ikke like lett å få det ut tydeligvis, leieforholdet ble avsluttet til 1.juli i år. Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Da skal banken kunne hjelpe dere. Banken sender varsel om utbetaling til utleier med 5 ukers svarfrist. Om kunden ikke bestrider kravet i denne perioden, skal pengene utbetales dere etter en måned. Se § 3-5. Depositum http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-003.html 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Ingen måte å skynde det litt siden det allerede har gått over en måned? Har funnet et skjema vi kan levere, men det tar da 5uker som er ganske unødvendig lenge... Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Ingen måte å skynde det litt siden det allerede har gått over en måned? Har funnet et skjema vi kan levere, men det tar da 5uker som er ganske unødvendig lenge... Spør utleier om hvordan bekreftelsen var levert og om den var levert til en spesifikk person i banken (kundeansvarlig) Om dere får en dato eller/og navn for når dette var gjort, kan dere kontakte banken på nytt og om de da fortsatt ikke kan finne den, så krever dere at banken skal ta kontakt med utleier for å etterlyse den. Ellers er det bare å mase, men jeg ville uansett levert inn dette skjemaet for oppsigelse.. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Takk for svar, skal levere skjema i morgen så det iallefall blir spikret at noe skjer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå