Gå til innhold

Internettkabel kappet med minigraver, Spm om verktøy

Anbefalte innlegg

Hei sitter på hybel og fikk beskjed om at hjemme var internet kabelen kappet med minigraver,

tenker å se om jeg kan fikse dette når jeg kommer hjem, hva slags verktøy trenger jeg?

fikk tilsendt et bilde, med interesant fokus, de har fikset det selv middlertidig, og har nettillgang!

post-73318-0-92531500-1375961566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, eh - her vil jeg faktisk foreslå elektrikerteip og noen runder rundt pinene på bena :D

Alternativene du har ellers er egentlig følgende:

Sett opp ny 3-pins kontakt; http://www.njal.no/A...0000003002.aspx

Eller sette opp en RJ-45 kontakt og koble til riktige pinner; http://biltema.no/no...-kontakt-46914/

(Da kan det hende du trenger utstyr/tang for å feste ledningene, kommer an på type kontakt)

Men ellers holder det fint med elektrikerteip.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Det der ser ut til å være telefonlinje inn til huset?

Her ville eg ha kontaktet linjeeier, sannsynligvis Telenor, og fått det fikset.

Dårlig reparasjon kan føre til både dårlig kontakt og brudd, som både kan påvirke stabilitet, hastighet og kvalitet. Spesielt om noen bruker telefon på den i tillegg. Kortslutt og videre kan føre til følgefeil i nærmeste sentral, og det er _ikke_ billig å reparere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Scotchlock og kvalitets-krympeslange med lim fikser det der på profesjonelt vis. Men forsåvidt enig i at reparasjonen bør utføres av Telenor/Relacom. De vil nok imidlertid sende en regning på anslagsvis en tusenlapp (så lenge kabelen allerede er frilagt og ikke må graves opp..) til maskinføreren som gjorde skaden.

edit: noen dager gammel tråd, ja...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...