Flaskehals Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hei, noen som vet noe mer angående dette inntoget i konsollmarkedet til AMD? Mange spår at AMD nå vil ta igjen Intel pga. spill vil bli optimaliserte for multi-core, noe som AMD visstnok har vært bedre på kontra Intel? Holder på med å oppgradere min PC da den ikke er spesielt rask lengre, men dette setter meg litt på sidebenken. Vil intel prosessore dra like mye nytte av multi-core optimaliserte spill som AMD, eller vil AMD nå gå forbi Intel? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Hei, noen som vet noe mer angående dette inntoget i konsollmarkedet til AMD? Mange spår at AMD nå vil ta igjen Intel pga. spill vil bli optimaliserte for multi-core, noe som AMD visstnok har vært bedre på kontra Intel? Holder på med å oppgradere min PC da den ikke er spesielt rask lengre, men dette setter meg litt på sidebenken. Vil intel prosessore dra like mye nytte av multi-core optimaliserte spill som AMD, eller vil AMD nå gå forbi Intel? Amd vil ikke gå forbi intel de neste 3 åra i alle fall. Trolig aldri. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) AMD vil ikke ta igjen Intel bare fordi spill blir bedre istand til å skalere opp mot flere kjerner, og AMD er strengt tatt bak Intel når det kommer til flerkjerneteknologi. Det som vil skje er at AMD-prosessorene vil bli noe mer kompetetive, men det er alltid bedre å ha fire raske og fleksible kjerner istedet for åtte trege kjerner som ofte yter like bra som fire kjerner. Bulldozer med åtte kjerner høres kanskje flott ut, men det er store mangler når det kommer til implementeringen og utførelsen som gjør at den alt for ofte yter som en firekjerner. Både AMD og Intel vil dra nytte av flerkjerneoptimaliseringer, men AMD vil nok få litt større effekt, fortsatt ingen grunn til å kjøpe AMD-prosessor. Endret 8. august 2013 av arni90 1 Lenke til kommentar
Flaskehals Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Takk for svar! Da har jeg ikke noen grunn til å avvente situasjonen og får endelig begynt oppgraderingen av maskineriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå