Greven22 Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Når jeg prøver og validere siden min får jeg denne feilen: Line 16, column 40: there is no attribute "BACKGROUND" (explain...). Slik ser koden ut : <td height="180" colspan="2" background="logo.jpg"></td> Hva er feil ? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 slettet: skal lese innlegg bedre neste gang :oops: Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 background er vel ikke anbefalt å bruke lenger. Bruk heller css til å sette den. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Når jeg prøver å validere siden min får jeg denne feilen:Hva prøver du å validere med?Virker siden skikkelig i Opera / Internet Explorer? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 background er vel ikke anbefalt å bruke lenger. Bruk heller css til å sette den.Det var vel ikke akkurat svar på spørsmål. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 background er vel ikke anbefalt å bruke lenger. Bruk heller css til å sette den.Det var vel ikke akkurat svar på spørsmål. Syns det var helt greit svar jeg Er enkelt og greit det at background ikke er "valid" for td. Vet ikke om noen browsere som ikke støtter dette tho Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Alle browsere støtter dette, men man ser helst at css brukes til alt som ikke er innholdsrelatert. Grunnen til dette er at man etter xml kom vil skille mellom innhold og design. Dette for at det nå begynner å bli snakk om å utvikle web for andre platformer/klienter enn bare pc/standard browser. Se for deg at du sitter og surfer med pda'n din og kommer inn på en side som er hardkodet til å være 800px bred. dette blir ikke bra på en pda. Derfor er det bedre å oppgi dette i et eksternt stilark for pc'er, så kan de som bruker pda ha sitt eget stilark som overstyrer dette igjen, og setter bredden til noe akseptabelt for den platformen. Dette eksemplet ble litt på kanten i forhold til ditt eksempel, men det er meget relevant og lett å forstå. Problemet ditt BØR løses ved at du lærer deg css og endrer designet ditt dramatisk i henhold til de "nye" reglene, men kan løses raskt ved å bytte ut background="#123456" med style ="background:#123456;" edit; for å lære om css fra den beste kilden klikk her Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Ahh, slo meg der enden. Men du sa det så bra at det går greit for denne gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå