Superparanoid Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Er ikke dette akkurat det samme som Samsung har hatt siden tidenes morgen? "Find my mobile" heter det nå, før het det Samsung Dive, og før det husker jeg ikke... Men dette er ikke akkurat noe som er helt nytt for Android-telefoner? 1 Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Nja. Det er nytt at det er default og standard for Android, samt at det ikke trenger noen annen form for oppsett enn å logge inn med Google-kontoen (i alle fall ikke for selve sporingen). Dette gjør at det blir veldig mye enklere for nesten hvem som helst å finne telefonen sin når den forsvinner. De færreste tenker på slikt før det er for sent. Nå slipper de. Dette revolusjonerer på ingen måte sikkerheten, men det er genialt for den vanlige forbruker som tidligere hadde hatt ingenting. Litt overrasket over hvor få som skjønner akkurat det og heller klager på at det ikke er like bra som noen av 3.parts løsningene. 1 Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg mener.. sannsynligheten for at man sitter hjemme og befinner seg på PC-en som allerede er logget inn på Google er jo liten.Somregel er man kanskje i utlandet eller på en festival hvor den har blitt stjålet og da bruker en kompis sin mobil for å lokalisere den.Du vet du kan skrive ut engangskoder right? I tillegg kan man legge til et alternativt nummer for å få tilsendt/ringt kode. Hva er sannsynligheten for at jeg går med engangskodene på meg eller er med akkurat den personen som står som reserveløsning når telefonen blir stjålet ute i en fremmed by? Tviler på at mange tar så store forhåndsregler at de lager seg et "kort" med alle engangskodene på for å ha i lommeboka. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Prøvde å sette opp for dama, men hun har Android 4.1 og da fungerer ringing, men ikke posisjon.Forøvrig litt krøkkete at mobildata eller wifi må være tilgjengelig for at den skal sende posisjon. Når jeg er ute, så er som regel disse av Det problemet forsvinner vel når mobildata får større kvoter til lav pris.Men det burde absolutt utvides med posisjon via SMS. Da er man hverfall sikker på at man kan lokalisere til batteriet er utladet. Hvorfor slå av mobildata? Jeg har 1GB inkludert, nest rimeligste abonnementet, og har alltid på auto-synk og mobildata. Disse bruker ikke mye data, tikker ikke opp mange MB om dagen når jeg ikke aktivt surfer. Aldri vært over kvoten utenom en gang hvor jeg hadde aktivert Wifi hotspot og satt å streamet YouTube en hel kveld på PC-en fordi nettet var nede. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Prøvde å sette opp for dama, men hun har Android 4.1 og da fungerer ringing, men ikke posisjon.Forøvrig litt krøkkete at mobildata eller wifi må være tilgjengelig for at den skal sende posisjon. Når jeg er ute, så er som regel disse av Det problemet forsvinner vel når mobildata får større kvoter til lav pris.Men det burde absolutt utvides med posisjon via SMS. Da er man hverfall sikker på at man kan lokalisere til batteriet er utladet. Bare aldri skjønt hvorfor noen slår av hele tiden. Mister jo mange av fordelene med smartlf. Synking av kontakter, mail varsler, Facebook Messenger varsler osv.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Det er forskjellige behov ChrML. Ikke alle som trenger å være online 24/7. Mail og Facebook kan fint vente til man kommer hjem. Dessuten er det ikke alle som har 1GB+ med datakvote ennå. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg har begynt å skru av både wifi og mobildata om natt for å spare batteri. Da slutter mobilen i praksis å bruke batteri. Lade pleier jeg å gjøre på jobb. Satt opp automagisk med Tasker selvsagt. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Hva er sannsynligheten for at jeg går med engangskodene på meg eller er med akkurat den personen som står som reserveløsning når telefonen blir stjålet ute i en fremmed by? Tviler på at mange tar så store forhåndsregler at de lager seg et "kort" med alle engangskodene på for å ha i lommeboka. Svært så vanskelig du skulle gjøre alt da. Google selv sier du skal printe ut og putte backupkodene i lommeboka. Er det virkelig så vanskelig å putte et lite ark med noen koder i lommeboka di? Hva med å låne en telefon for å ringe personen som står som backup? Er dette også umulig å gjøre? Det er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Bare aldri skjønt hvorfor noen slår av hele tiden. Mister jo mange av fordelene med smartlf. Synking av kontakter, mail varsler, Facebook Messenger varsler osv.. Fordel og fordel fru blom. Synking av kontakter er absolutt ikke noe man trenger utenom av og til, ikke hele tiden. Mail-varsel ... det er ikke noe som haster slik at det kan vente til man sjekker e-posten. FB - gushj ... nei, takke meg til. 'osv ...' holder det med å slå på når man trenger det - en smart tlf, med smart bruk Jobb tlf er en ting, men privat tlf virker det jo som folk er helt avhengig av 24/7. Ser det blant annet på jobb, der man må si ifra til folk, for de må holde på med tlf rett som det er, uten at det er jobb relatert. Ellers også, så står jo folk med mobil så man skulle tro livet stod på spill hvis de ikke sjekker hvert minutt. Jeg tror litt på det de sa på radioen idag, at man blir avhengig til en viss grad - folk får jo (nesten) abstinenser hvis de blir uten tlf. DET skjønner ikke jeg 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hvorfor slå av mobildata? Jeg har 1GB inkludert, nest rimeligste abonnementet, og har alltid på auto-synk og mobildata. Disse bruker ikke mye data, tikker ikke opp mange MB om dagen når jeg ikke aktivt surfer. Aldri vært over kvoten utenom en gang hvor jeg hadde aktivert Wifi hotspot og satt å streamet YouTube en hel kveld på PC-en fordi nettet var nede. Ikke alle får abbonement med innebygget kvote, men betaler for hver eneste MB som brukes. Ventelo tar f.eks 4,- pr. MB og om man bruker 1 GB da så koster det 4000,- kroner. Det er i overkant av hva folk vil betale. Databruken er også ulike hos folk. Noen bruekr 150-200 GB i måneden, andre klarer seg med 10 MB. Hadde jeg kjørt alt på mobilnettet hadde jeg fort brukt 4-5 GB i måneden, og det hadde kostet meg 20000,- i måneden bare i datatrafikk. DERFOR slår jeg av mobildata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg