Kurt Lekanger Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Googles Android Device Manager er klar til bruk.Tips: Nå kan du spore Android-mobilen din 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Fint å slippe ekstra apper for dette, men savner mulighet for å hente ut anropslogg og annen info fra mobilen. 1 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Kom fort etter varselet om at det snart var på vei... Lenke til kommentar
Canardo Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Da er det bare for en som har "lånt telefonen" å gå inn på "Enhetadminstratorer" og skru av denne funksjonen. Helt ubrukelig når noen har stjålet telefonen. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dessverre ikke tilgjengelig for oss med Google Apps-konto: https://plus.google.com/u/0/+PaulWilcox/posts/Y7AiPDMGTHj Nå finnes det jo heldigvis hauger av alternativer, men fortsatt litt irriterende. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dessverre ikke tilgjengelig for oss med Google Apps-konto: https://plus.google.com/u/0/+PaulWilcox/posts/Y7AiPDMGTHjNå finnes det jo heldigvis hauger av alternativer, men fortsatt litt irriterende. Jeg har Google Apps konto, og det fungerer greit for min del. 2 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Da er det bare for en som har "lånt telefonen" å gå inn på "Enhetadminstratorer" og skru av denne funksjonen. Helt ubrukelig når noen har stjålet telefonen. Her forutsetter du at den som har "lånt" telefonen har tilgang til den. Om eier har tatt seg bryet med å aktivere denne tjenesten, burde h*n også ta seg bryet med å sikre den. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg har Google Apps konto, og det fungerer greit for min del. Nei, se der du. Det tok faen ikke lang tid. Nå har jeg fått tilgang jeg også. Det tror jeg må være den raskeste endringen jeg kan huske å ha sett i slike situasjoner Endelig kan jeg bekrefte at tab-en min fortsatt befinner seg hjemme Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Endelig godt at de begynne å satse på Google Apps kontoer Tilgang til youtube og G+ tok jo vinter og votter å få på plass så. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Savna mulighet til å aktivere GPS på enheten, jeg har den alltid deaktivert når jeg ikke bruker den for å spare strøm.. Dessverre ikke tilgjengelig for oss med Google Apps-konto: https://plus.google....s/Y7AiPDMGTHjNå finnes det jo heldigvis hauger av alternativer, men fortsatt litt irriterende. Funker helt fint for meg med min Google Apps-konto.. Endret 8. august 2013 av Wraith Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Uhm, hva med oss som har 2-step login? Lite hjelp i å gå inn på linken der og logge seg inn, når den ber om sikkerhetskode fra mobilappen........... Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Uhm, hva med oss som har 2-step login?Lite hjelp i å gå inn på linken der og logge seg inn, når den ber om sikkerhetskode fra mobilappen........... Jeg mener.. sannsynligheten for at man sitter hjemme og befinner seg på PC-en som allerede er logget inn på Google er jo liten. Somregel er man kanskje i utlandet eller på en festival hvor den har blitt stjålet og da bruker en kompis sin mobil for å lokalisere den. Lenke til kommentar
Bare Bank Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Vil den ha støtte for ren GPS sporing, sånn som politiet gjør når de sporer ved hjelp av telefonmaster? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 I utgangspunktet er dette en for dårlig tjeneste. Avast har løst dette skikkelig, og med reell sikkerhet. For mange er ikke sporing det viktigste, men innholdet og brukernavn og passord på avveie. Savner bl.a: -SMS kommandoer for å fjernslette mistet telefon fra godkjent telefon -Sletting og overskriving av minnekort (hvor bilder osv ligger) -Blokkering av tilbakestillingsmuligheter, også både software og hardware -Disabling av microusb port -Disabling av telefontilgang -Blokkering av bytte av minnekort osv osv Er også skeptisk til at man skal bruke google kontoen til dette. Hacker noen seg inn og skaffer seg brukernavn og passsord, får de automatisk tilgang til å slette tlf. Dette burde vært separate tjenester. Og er ikke tlf selv satt opp mot google slik at man kan disable tjenesten før eieren kommer seg på nett og får aktivert den? Sikkert bedre enn ingenting, men skal man ha noe som duger er det kun avast som gjelder. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Vil den ha støtte for ren GPS sporing, sånn som politiet gjør når de sporer ved hjelp av telefonmaster? Litt usikker på hva du egentlig spør om her? Det første du nevner er jo det motsatte av eksempelet du nevner? Uansett så tror jeg nok den sporer ved hjelp av alt som er aktivert, men telefonen din må være tilkoblet nett, slik at forespørselen om hvor den befinner seg kommer frem til den, samt at informasjonen kan sendes i retur. Det er nok til gjengjeld slik at forespørselen ligger i kø og venter på at den får kontakt med nett om telefonen f.eks. er av eller utenfor dekning akkurat når du spør. Endret 8. august 2013 av MentalMoose Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Canardo har skjønt problemet. Man skaper en løsning som kun fungerer hvis den som tar telefonen slipper eieren til, og selv om tlf slettes så vil minnekortet med nakenbildene fortsatt være urørt. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg mener.. sannsynligheten for at man sitter hjemme og befinner seg på PC-en som allerede er logget inn på Google er jo liten. Somregel er man kanskje i utlandet eller på en festival hvor den har blitt stjålet og da bruker en kompis sin mobil for å lokalisere den. Du vet du kan skrive ut engangskoder right? I tillegg kan man legge til et alternativt nummer for å få tilsendt/ringt kode. Endret 8. august 2013 av fenele Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tips: Nå kan du OGSÅ spore Android-mobilen din Fixed Lenke til kommentar
edorf67 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Sitat: Når det er gjort, må du gi Android Device Manager tillatelse til å fjernlokalisere telefonen. Det gjør du ved å gå inn på Innstillinger -> Sikkerhet -> Enhetsadministratorer. På skjermbildet som dukker opp har du en oversikt over hvem som kan fjernadministrere telefonen. Kryss av at Android Device Manager skal få de nødvendige tillatelsene. Så med andre ord: Stjeler noen telefonen min, så er dette oppskriften på hvordan de kan fjerne denne løsningen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Prøvde å sette opp for dama, men hun har Android 4.1 og da fungerer ringing, men ikke posisjon. Forøvrig litt krøkkete at mobildata eller wifi må være tilgjengelig for at den skal sende posisjon. Når jeg er ute, så er som regel disse av Det problemet forsvinner vel når mobildata får større kvoter til lav pris. Men det burde absolutt utvides med posisjon via SMS. Da er man hverfall sikker på at man kan lokalisere til batteriet er utladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg