Maabren Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Microsoft har trolig satt seg som mål å prøve å få flest mulig til å tegne gullabonnement. Det kan virke som de blir å lage masse spill som krever en konstant nettforbindelse for at de i det hele tatt skal fungere. De har allerede hintet til at Crackdown 3 og neste Halo blir å være enten MMO, eller ta i bruk "cloud computing". Det er ikke engang mulig å spille ferdig karrièremodusen til Forza 5 uten å koble seg til nettet. Er det eg er mest lei meg for når det kommer til MS. Di har ikkje forandra retning, bare måten di skal få alle over på "always online". XO ser meir og meir ut til å basere seg på skjult tvang framfor valgfrihet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Er bra noen pusher ting fremmover da, eller så hadde vi vel sittet med cartridges enda om dem mest høylytte hadde fått vilja si... 2 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Cross Game Chat er når du chatter med dine venner mens du spiller forskjellige eller samme spill, å for min del å chatte med noen mens jeg spiller andre spill er irriterende siden jeg har alvorlige konsentrasjonsproblemer, blir kanskje bedre når jeg får starta med ritalin neste uke, men uansett så ser ikke jeg noen som helst fordel med å chatte med noen som spiller andre spill... Ikke bare cod som er fullt av amerikanske drittunger på xbox live, det gjelder så å si alle spill man kan spille online på xbox, og siden 70% av spilla til neste generasjon mest sannsynlig baserer spilla på online/mmo og div andre onlinetjenester så skipper jeg xone for min del, gow og halo er rett å slett ikke så bra at jeg gidder bruke 4000kr på en konsoll, men viss du vil ha en så skal ikke jeg nekte deg, men for min del er ps4 bedre valg blir jeg lei ps4 så har jeg pc`en stående Så Cross Game Chat er en gimmick som er irriterende _for deg_ og dine spesielle utfordringer. For oss andre er det derimot praktisk. Nå spiller jeg lite om dagen, men spilte f.eks Borderlands ganske mye, og siden man kan være maks 4 spillere satt vi ofte 5-6 personer i samme "party" og snakka sammen, fire spilte Borderlands, mens de som venta på plass blant de fire online så spilte vi et XBLA-spill eller noe annet. Det er også praktisk å kunne snakke sammen uansett hva som skjer ellers, så mens man venter på at noen skal gjøre seg ferdig med å se en video, eller laster inn spillet. Party-chatten er rett og slett genial, det er ikke uten grunn at Playstation-brukere har mast etter den funksjonen. Har aldri påstått at det er gratis å leie servere. Samtidig tviler jeg på at XBLGold har så mange brukere fordi folk liker å betale ekstra. Jeg har til dags dato ikke sett noen MP servere satt opp av Microsoft (hvor dem ikke er publisher), og jeg liker ikke å betale Microsoft for å spille på andres servere. Ett godt eksempel på dette var SSX, hvor en hadde en mengde onlinefunksjoner som rett og slett slutter å fungere når en dropper XBL Gold. Det er ikke Microsoft som drifter serverne, de betaler ikke internettlinja mi, og de betaler ikke ISP'ene for å route trafikken min. I de verste tilfellene har spillene P2P matchmaking, hvor det knapt er dedikerte servere. Der betaler den som blir host for driftingen av "serverne". Hadde MS/Sony droppet kravet om betaltjeneste for MP og gjort noe lignende som PS+ (som jeg for øvrig har per dags dato), hadde jeg ikke hatt noe mot det. Det nye med Xbox One og koblingen til Azure er at MS hoster multiplayersessions for alle spill. De gjør det til og med til under kostpris, så MS subsidierer servere til utviklerne. Siden dette er ekstremt lett skalerbart trenger man ikke betale store summer for svært få spillere (når spillet er gammelt og knapt har spillere igjen), man kan ha noen få servere online i lang lang tid, knapt uten kostnad. Det vil forlenge levetiden til spill med online-funksjoner. Ellers er det utvilsomt at det koster penger å holde liv i en tjeneste som Xbox live, og det var en genistrek av MS å lage en tjeneste som var så bra at mange millioner mennesker synes den er verd å betale for, slik at de faktisk har tjent penger på tjenesten. I motsetning til Sony som bare har hatt massive utgifter. Endret 19. august 2013 av thklinge Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Er bra noen pusher ting fremmover da, eller så hadde vi vel sittet med cartridges enda om dem mest høylytte hadde fått vilja si... Bra noen pusher tilbake også, ellers så ville det vært monarki i styre enda 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Bra noen pusher tilbake også, ellers så ville det vært monarki i styre enda Joda helt klart så må en ikke bøye seg over og ta imot alt blir forsøkt presset frem. Men at spill og tjenester begynner å kreve internett for diverse funksjoner eller at en må ha internett for at det skal fungere er i mine øyne logisk om en ser hvilke vei bruksmønster og forbruk er idag og er på vei. Tipper at om få år så ler vi tilbake på diskusjonen om krav av internett på enheter, det er jo allerede idag like livsviktig å ha internett for husstander som å ha strøm. Endret 11. august 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Joda helt klart så må en ikke bøye seg over og ta imot alt blir forsøkt presset frem. Men at spill og tjenester begynner å kreve internett for diverse funksjoner eller at en må ha internett for at det skal fungere er i mine øyne logisk om en ser hvilke vei bruksmønster og forbruk er idag og er på vei. Logisk nok er det at den retning er uunngåelig, men tankegangen om at alle sammen som har en xbone til enhver tid må ha et over gjennomsnittlig med nett er for meg per idag ikke logisk. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Logisk nok er det at den retning er uunngåelig, men tankegangen om at alle sammen som har en xbone til enhver tid må ha et over gjennomsnittlig med nett er for meg per idag ikke logisk. Nei det ikke gøy å måtte laste ned store mengder data om en sitter med en dårlig linje, men uten å vite noe så tipper jeg at spill som har nett funksjonaliteten eller som krever kontinuerlig forbindelse ikke vil sende voldsomme mengder data. En ser jo på spill idag som har dette til både pc og konsoll at det er ikke noe behov for spesielt hastighet. Til og med mmo spill krever veldig lite båndbredde. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Nei det ikke gøy å måtte laste ned store mengder data om en sitter med en dårlig linje, men uten å vite noe så tipper jeg at spill som har nett funksjonaliteten eller som krever kontinuerlig forbindelse ikke vil sende voldsomme mengder data. En ser jo på spill idag som har dette til både pc og konsoll at det er ikke noe behov for spesielt hastighet. Til og med mmo spill krever veldig lite båndbredde. Veldig lite er litt i meste laget overdrevet, ser for meg at det er mange spillere som har kastet tastaturet i veggen når nettet hopper opp og ned i arena på WoW. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Veldig lite er litt i meste laget overdrevet, ser for meg at det er mange spillere som har kastet tastaturet i veggen når nettet hopper opp og ned i arena på WoW. Jeg har flere år i WoW, hvor jeg bla hadde kun 450kbs linje, var aldri noe problem. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg har flere år i WoW, hvor jeg bla hadde kun 450kbs linje, var aldri noe problem. Og dette var i 2006-07? Det jeg prøver å si er at spillene som kommer i disse dager er en del større enn de som var før. Og det er utrolig variert på hvilken hastighet folk har tilgjengelig. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ja fordi og må være koblet til nettet i et singleplayer spill er fremtiden Herregud morsomt og høre på disse hjernevaska nordmennene som trur at hele verden funker som Norge. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) Og dette var i 2006-07? Det jeg prøver å si er at spillene som kommer i disse dager er en del større enn de som var før. Og det er utrolig variert på hvilken hastighet folk har tilgjengelig. Hehe, nei det var ikke det. Men det er ikke store pakkene som blir sendt i online spill, der er det lattency som er viktig. I Battlefield 3 fks så på et 64 spiller kart så er jeg rundt 190kbs i trafikk inn. Så det her er ikke et problem, om du ikke bor midt på vidda da selvf. Endret 11. august 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Hehe, nei det var ikke det. Men det er ikke store pakkene som blir sendt i online spill, der er det lattency som er viktig. I Battlefield 3 fks så på et 64 spiller kart så er jeg rundt 190kbs i trafikk inn. Så det her er ikke et problem, om du ikke bor midt på vidda da selvf. 200kbs bare? sikker på at du ikke blander 1.9Mbs? Og om eller så må du ha spilt på servere som er rett i gata di, for om du hopper på en server med 512Kb speed, for eksempel i Tyskland dropper pingen noe betraktelig og det er et frustreringsprosjekt når du og andre spillere hopper fram og tilbake igjennom og oppover i bygninger. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) 200kbs bare? sikker på at du ikke blander 1.9Mbs? Og om eller så må du ha spilt på servere som er rett i gata di, for om du hopper på en server med 512Kb speed, for eksempel i Tyskland dropper pingen noe betraktelig og det er et frustreringsprosjekt når du og andre spillere hopper fram og tilbake igjennom og oppover i bygninger. Nei da hadde det stått 1900kbs, var en server i Tyskland faktisk Ping eller lattency problemer har ikke så si noe med fart å gjøre. Men avstand til server,belastning og hvor bra serveren til tilbyder er. Eller lokale problemer hos deg eller din ISP. Men vi sporer en smule av topic her nå Endret 11. august 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Er bra noen pusher ting fremmover da, eller så hadde vi vel sittet med cartridges enda om dem mest høylytte hadde fått vilja si... Å få alt online er ikke å pushe ting fremover. 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Å få alt online er ikke å pushe ting fremover. At spill kan være bedre pga online funksjonaliteter fks.via nettskyen til MS ser jeg som å pushe ting fremover. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) At spill kan være bedre pga online funksjonaliteter fks.via nettskyen til MS ser jeg som å pushe ting fremover. Microsoft innbiller seg at absolutt alt må være en sosial opplevelse for at ting skal fungere. Har du prøvd Demon Souls på PS3? Det er et perfekt eksempel på hvordan cloud-funksjoner kan forbedre singleplayer. Vil man ikke ha noe med det å gjøre, så kobler man av. Endret 12. august 2013 av ^Th0mas^ 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Microsoft innbiller seg at absolutt alt må være en sosial opplevelse for at ting skal fungere. Har du prøvd Demon Souls på PS3? Det er et perfekt eksempel på hvordan cloud-funksjoner kan forbedre singleplayer. Vil man ikke ha noe med det å gjøre, så kobler man av. Denne artikkelen er ganske relevant med tanke på det: http://www.forbes.co...d-to-be-social/ "In fact, the more social a game is, the less compelling it tends to be from a story perspective." Et svar på EA og Frank Gibeau's utsagn “[You] need to have a social experience where you’re part of a large community.” Endret 12. august 2013 av afterall Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) At spill kan være bedre pga online funksjonaliteter fks.via nettskyen til MS ser jeg som å pushe ting fremover. Men at spill blir verre, fordi de krever always online er ikke det, og det er det som skjer. At man skal offloade noe vesentlig fra spill og få bedre ytelse med "Nettskyen" tror jeg lite på før jeg får se. AtW Er det forøvrig snart på tide å fjerne ett av de tre argumentene som faktisk er igjen for å kjøpe konsoll? Nemlig prisen? Allerede er spillene dyrere, og med abonnement så er de vesetnlig dyrere i drift. Man skal etterhvert spille ganske så lite før de faktisk er billigere. AtW Endret 12. august 2013 av ATWindsor Lenke til kommentar
BuuB Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 ANG VIAPLAY Via play er noe dritt, Du får ikke full tilgang til filmer hvis du spiller dem via Xbox, eller mobil/nettbrett. Selv om det er det du betalte for ... så mener dem at dem ikke kan sende alt pga region lover... blablabla... idioter!!! ikke nok med det men, menyen er helt på tryne, skriver du in "a beautiful mind" for exempel så er første film som vises på søket "spiderman" og så har dem en lur "filmer som ligner" sektion som også er helt fullstendlig ubrukelig, der alt sammen "liger på "Spiderman"... lite for pengene, lite utvalg, dårlig oppløsning, last heller ned TS rip for Viaplay kvalitet... dem få HD filmene dem sender er omtrent ikke vært og se.. Kanskje det er jeg som har gjort fel ang. HD'n dem sier dem har.. jeg mener kanskje det er fordi jeg ikke har en 3 tommer skjerm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå