Gå til innhold

Hvilket Radeon 9600 pro kort?

ATHLON XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke utale meg om hvor mye de forskjellge kort klokker, men jeg kan uttale meg om mitt eget Sapphire Radeon 9600 pro 128 MB FireBlade. Sistnevnte betegnelse er "klokkevennlig utgave"

Core lå på 400 som lot seg villig kjøre opp til 522, og ram lå på 300 som endte opp på 372 (744 DDR) uten noe twaking, CD-drivere osv. Med dette fikk jeg 2600 poeng ekstra i 3D mark 01.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke utale meg om hvor mye de forskjellge kort klokker, men jeg kan uttale meg om mitt eget Sapphire Radeon 9600 pro 128 MB FireBlade. Sistnevnte betegnelse er "klokkevennlig utgave"  

Core lå på 400 som lot seg villig kjøre opp til 522, og ram lå på 300 som endte opp på 372 (744 DDR) uten noe twaking, CD-drivere osv. Med dette fikk jeg 2600 poeng ekstra i 3D mark 01.

Nice! Har et sånt liggende i esken enda, men det skal klokkes så fort problemet i siggen er løst... Brukte du klokkeprogrammet som fulgte med?

Lenke til kommentar

Nice! Har et sånt liggende i esken enda, men det skal klokkes så fort problemet i siggen er løst... Brukte du klokkeprogrammet som fulgte med?

Nei, giddet ikke og sette meg inn i det. Tilsynelatende gikk det kun an og klokke NED fra default :o Så, jeg ga f, og installerte PowerStrip. Men det er vist noen andre programmer som skal være bedre. Jeg har nettopp fått kortet, så det blir nok bedre resultater etter hvert som jeg for prøvd litt forskjellige drivere, vannkjøling osv osv... ;)

Lenke til kommentar
ATI Radeon 9800XT, 9600XT Clock Speeds Finalized

Leo Chan - Tuesday, September 23rd, 2003 | 11:17AM (PST)  

Alcatraz launch draws near, solidifying GPU rumors  

The Inquirer has confirmed today what are likely the final clock speeds for ATI's upcoming Radeon 9800XT and 9600XT reference cards.  The 9800XT, as you may recall, is the R360 and is expected to launch by the end of this month at San Francisco's former prison facility, Alcatraz, with core/memory clock speeds of 412/730MHz, which is a bit different from the originally speculated 425/700MHz speeds (news) provided that 425MHz wasn't a typo for 325MHz.

The 9600XT meanwhile features a 500/600MHz clock.  We're not entirely sure what GPU this card utilizes at the moment truth be told, though it could be the RV360 that was previously reported to be available in three board configurations by next year (news), seeing as how that particular GPU was based on the Radeon 9600 Pro.

http://www.neoseeker.com/news/story/2795/

Lenke til kommentar
noen som har litt mer info om asus som skal selge kort med ati chipper?

tenker da på om de forsatt får selge kort med nvidia chipper og eventuelt hvor i verden man finner hvilke kort.

Vet at creative har kort med ati chipper i asia og nvidia europa

Kan nesten garantere at Asus ikke blir å produsere flere kort fra NV siden de skal starte med ATi,av den enkle grunn at NV vil like det dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...