Gå til innhold

Den beste fengsels-dokumentarserien?

Anbefalte innlegg

Vi har alle sett Nation Geographic og Discovery Channels fengsels-serier, men jeg leter etter den beste av de. Jeg har alltid vert en stor fengsels-fanatiker, og det at kriminelle klarer å gjøre det lille de har til noe stort har alltid fascinert meg. Jeg har sett mange Youtube-serier og dokumentarer som Banged Up Abroad osv.

- Brutalt miljø (Latin-Amerikansk?)

- En god forteller/stemme

- Gjenger; helst ikke rase-skille

- Farlige insatte, som vil si at de ikke kan intervjues osv.

- Contraband - Dop, kniver smeltet ut av en tannbørste osv.

Veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg :) Jeg beklager om jeg ikke poster i rett kategori.

post-308199-0-56237300-1375950452_thumb.jpg

Endret av KinderLinda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke direkte det du spør om, men jeg liker Beyond Scared Straight. Det er ikke direkte en fengselsserie' som du spør om, men serien tar en drøss drittunger som er på grensen til å havne på kjøret og tar de med inn i et ekte fengsel for noen timer (og i noen tilfeller over natten.) Her får de se hva et fengsel egentlig er, hvordan fanger lever, smake på maten de innsatte er nødt til å spise, og de får snakke med ekte innsatte om hvordan hverdagen er, hvordan de havnet der de er i dag. På slutten av hver episode får vi også se hvordan det er gått med ungene en måned senere. Ganske interessant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...