Jorma Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Mor til min datter har på relativt kort tid etter bruddet hatt mange partnere. De fleste har hun truffet på nett, men også en del lokale venner. Noen er opptil 16 år eldre. Dessverre velger hun å møte disse hjemme hos seg selv og ofte ligger datteren min på 2 år, i naborommet og sover. De blir sjeldent lenge og det tar kort tid før det er en ny. Det har gått så langt at hun blir nå kontaktet selv. Jeg har tatt opp bekymringer over livsstilen og at dette foregår med barnet hjemme. Blir da nonchalant avfeid med at jeg ikke har noe med det, eller at dette er hennes valg og hun ikke bryr seg om hvordan andre tenker om henne. Har noen innspill til hvordan jeg kan gå frem for å bremse ned aktiviteten før hun treffer feil fyr og dette går galt? Evt. hvordan jeg kan få datteren min ut av situasjonen. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Har du spurt om å få mulighet til å ha datteren hos deg mens hun har besøk? Hvis dette er praktisk mulig for deg, så: 1 - Du får mer tid med datteren din 2 - Datteren slipper besøk 3 - Du kan bruke det som et argument for at ex'en din nå kan "konsentrere seg om daten", og ikke hva datteren din gjør. 3 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Spør du meg har du ikke noe med dette å gjøre. Ser ikke hvorfor dette er så ille for din datter heller. 4 Lenke til kommentar
Kaudervelsk Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 syntes også bare du skal tilby deg å passe datteren mens moren har besøk, men hvis barnet sover og ikke en gang er klar over at moren har besøk, gjør det vel ikke så mye sånn sett i forhold til barnets ve og vel. 1 Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Er egentlig ikke din sak hva ex'en din driver med. Men jeg skjønner så absolut hva du mener om hun møter feil person. Anbefaler at du spør om å kunne ha datteren din hos deg mens hun holder på ned sitt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Konsentrer deg heller om datteren din, og det er vel intet å frykte for så lenge du holder god nok kontakt og bruker hodet. Løs heller problemene når de oppstår, ikke bestill dem ved å bekymre deg på forhånd. Lykke til Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Legg deg dette på minnet (beviser), og bruk det mot mor om du en dag må kjempe for retten til å ha kontakt med din datter. Du er mann, og er i et system som vil kjempe mot deg med nebb og klør, og om du hadde gjort det samme ville det blitt brukt mot deg. Pronto. 1 Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Godt datteren din er så ung enda, så hun ikke oppfatter at moren er en tøs. Noen kvinnfolk ligger med alt som har puls, og synd om datteren din skulle arve de egenskapene. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg er ikke enig med de over her. Synes absolutt det er rett av deg å bry deg om dette, selv om det muligens ikke er mye du får gjort. (Jeg forutsetter nå at dette gjelder sex/kjæreste-forhold og ikke bare vanlige vennebesøk) Noen tips: Kontakt familievernkontoret og be om hjelp. Gjerne et møte med bare deg først så du får lagt frem saken, og så ber du de kalle inn til felles møte. Ta det opp som forslag på endring av samvær, med det som nevnes over her, at du får ha barnet når hun har besøk. For det første får du hele saken på papiret om du trenger det senere, for det andre kan det hende mor får opp øynene litt og innser at dette kan potensielt bli belastende for barnet. De fleste barn blir utrygge av å våkne av at det er fremmede i huset. Om dette ikke skulle føre frem, situasjonen forverrer seg e.l kan du kontakte barnevernet og spørre om råd. De vil muligens ta en samtale med mor for å snakke om det, og de tenker på barnets beste, og vil se om det er noe du burde være redd for eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Ja Heidi, det kan gå bra, men det kan også lage sterkere fronter, og dermed går det enda mer ut over den det gjelder, nemlig barnets ve og vel Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Ja Heidi, det kan gå bra, men det kan også lage sterkere fronter, og dermed går det enda mer ut over den det gjelder, nemlig barnets ve og vel Det er dessverre sant ja, så da må man velge hva som er mest viktig, at man får forhindret at barnet kan våkne med fremmede men tilstede, eller at samarbeidet fortsetter med god tone. Når det er sagt så må jeg si det ikke virker som noe veldig godt samarbeid når mor ikke viser forståelse for fars bekymringer, men.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Du har ingenting med det, men det bør ikke være mange forskjellige mannfolk i hus når datteren deres er våken. Lenke til kommentar
Jorma Skrevet 10. august 2013 Forfatter Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har uttrykt bekymring over situasjonen ovenfor mor. Samtidig tilbød jeg meg å ha datteren min mens hun var 'opptatt'. Det er 1 time å kjøre hver vei. Som svar fikk jeg, 'dette er mitt valg og det er min livsstil. Det går ikke at hun er hos deg, fordi jeg får så kort varsel før de kommer. I løpet av 4 dager forteller hun meg nå at det har vært 3 forskjellige typer. Den ene har vært i rusmiljø, men er visstnok fri, noe jeg har all respekt for. Jeg har også vært i kontakt med barnevernet, og de mener dette gir all grunn til bekymring. Det er ikke en gunstig situasjon for barnet, det går utover hennes sikkerhet og rammene i huset. Mor er meget flink til å samhandle med barnet og jeg er imponert over hvordan hun håndterer situasjonen. Dessverre blir dette overskygget av denne saken. Jeg er kanskje litt sjalu, men det er ikke derfor jeg synes det er vanskelig. Dette er en ting som må tas tak i. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Kan det være at mor lager et spill - (3 partnere i løpet av 4 dager) Høres litt pussig ut, mener jeg - du sier hun samhandler "imponerende" sammen med datteren .. Dette er ren sånn "magefølelse" som dukket opp når jeg lest posten din Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 off dette høres ikke bra ut Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Wow, kobler du virkelig barnevernet inn i en småsak som dette? Utrolig smålig. Har ikke de nok å gjøre fra før? 5 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Wow, kobler du virkelig barnevernet inn i en småsak som dette? Utrolig smålig. Har ikke de nok å gjøre fra før? Tuller du? Barnevernet er til for å hjelpe i både små og store problemer. Visste du at du også kan kontakte de "bare" for å få økonomisk støtte til feks fritidsaktiviteter? Man må ikke ha en alvorlig situasjon for å be om hjelp, tom spørsmål om oppdragelse kan de svare på, om man ønsker råd om det. TS sin bekymring er en typisk ting det hjelper å få vurdering av fagfolk på. Noe han også har gjort. Barn er forskjellige, noen er ikke redde av seg, men så finnes det de som fort kan bli utrygge om ting ikke er som normalt. Om en av foreldrene mener det er risiko for sånt så skulle det bare mangle at man prøver forskjellige løsninger. Er du bekymret for barnet ditt så gjør du noe med det. Det er det vi er laget for. Å beskytte ungene våre. Synes forøvrig det var en utrolig frekk kommentar som ikke hører hjemme i det hele tatt i en slik tråd. Det går fint ann å komme med synspunkter på en høflig måte. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Ja, jeg vet hvilken hjelp barnevernet har å gi. Jeg vet hvilke retningslinjer de har. Jeg vet hvilke utfordringer de står for. Og jeg vet hvordan enkelte vet å misbruke dem. Dette er ikke en bv-sak. Dette er en omsorgsak der en part misbruker offentlige etater imho 2 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg ser hva du mener, men jeg syntes ikke vi kan ha systemer her i landet som folk ikke tør å rådføre seg med fordi "de har mye annet å gjøre". Det må være lov til å spørre om en (kvalifisert) 3. parts mening om saken slik at man får løst den best mulig for barnets del. Om det er en en sak for BV eller ikke er det ingen andre enn BV som er mer kvalifisert til å svare på. Det kan jo til og med være de vet om ting som far i denne saken ikke vet om. Jeg sier ikke at man skal løpe til instanser med en gang, man bør selvsagt prøve å løse ting på egenhånd, men her virker det som om TS har prøvd dette, men ikke kommet noe vei. Og det at BV sier at dette gir grunn til bekymring viser jo bare at det er det vel? I tillegg til sykehus/brannvesen/skoler osv. er det slike ting vi betaler skatt for. Hvis folk føler de har behov for å snakke med BV (eller andre) må det være lov til å iallefall spørre. De vil svare at dette ikke er en sak for dem hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Mor til min datter har på relativt kort tid etter bruddet hatt mange partnere. Og hvorfor har du blitt så bekymret over det når det dreier seg bare om kort tid? Etter et brudd trenger man tid for å komme seg. Har hørt om flere som leter desperat etter en ny partner i tida etter bruddet. Om hun dater menn som er 16 år eldre enn henne, hva så? Hun har også lov til å date menn som er 20 eller 25 år eldre. Jeg tror hun før eller senere vil finne seg en ny partner, og da vil denne situasjonen ta slutt. Noe annet er det jo dersom situasjonen skulle vedvare i 5 eller 10 år. Da vil man jo med rette kunne snakke om en mor med en ekstrem oppførsel. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå