Gå til innhold

Se appene som ble for drøye for Apple

Anbefalte innlegg

Denne artikkelen beskriver vel en av hovedgrunnene til at jeg ikke er så begeistret for Apple.

Google sensurerer også, bl.a ulike treff i søkemotoren. Betyr dette at du ikke bruker Google når du søker etter noe på nettet, fordi du vil velge selv? Hvor mange data-aktører er det som er helt fri for all sensur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google sensurerer også, bl.a ulike treff i søkemotoren. Betyr dette at du ikke bruker Google når du søker etter noe på nettet, fordi du vil velge selv? Hvor mange data-aktører er det som er helt fri for all sensur?

Se det, der var vi enige vi også :rofl:

Denne artikkelen beskriver vel en av hovedgrunnene til at jeg ikke er så begeistret for Apple.

Jeg trenger ikke overformynderi eller beslutningstagere på vegne av meg og hva jeg skal/skal ikke med mine eiendeler. Selv om mange av de appene Apple sensurer bort aldri ville ha funnet plassen inn i telefonen min så vil jeg ha frihet til å velge selv.

Boikotte apple pga en fillesak som dette? Da blir det ikke mye igjen du kan bruke vist du er så prinsipiell. Da bruker du ikke google heller eller? Eller windows for den saks skyld?

Kan jeg da anta at du bruker https://duckduckgo.com/‎, linux osv? Eller har du funnet deg "et bytte" i apple? Kansje du ikke vet bedre? I så fall vil jeg annbefale deg å sette deg inn i hvordan denne næringen drives, det finnes ingen snille gutter i denne klassen skjønner du. Alt man kan gjøre er å kritisere, men å boikotte? jaja, man trenger jo ikke tlf, data osv..

Lenke til kommentar

Som den franske filosofen, forfatteren og mennerettighetsforkjemperen Voltaire sa det: "Jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det du sier, men jeg vil med mitt liv forsvare din rett til å si det."

Hvorfor siterer du dette når du oppfører deg helt motsatt selv?

Tror du virkelig ingen interesserer seg for f.eks Wikileaks?

Eller er det du som skal bestemme hva som er ubetydelig for andre?

Dobbelmoralen lenge leve...

Lenke til kommentar
Hadde folk funnet seg i det hvis f.eks brukere av Win7/8 måtte kun installere programmer fra en server som styres av ei godkjennelses-nemd?

-Neppe. Trasig opplegg.

http://windows.micro...8/windows-store ;)

Mange av de programmene jeg har på Mac-en min er lastet ned/kjøpt fra ulike nettsider, altså utenfor App Store. Det finnes ingen sperrer i OSX som hindrer meg i å installere utenfor-programvare. Er dette du mener med trasig opplegg?

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Da Google begynte å bli stor, følte jeg det var vanskelig å velge hvilket selskap jeg skulle "satse" på blant de 3 store (Miscrosoft, Apple og Google). Men det blir enklere og enklere nå - Google kjører en åpen politikk og tar et politisk standpunkt om åpenhet, derfor blir Android og Chrome mine valg. For eksempel har Google en "transparency report" hvert år hvor de viser hvilke land som sensurerer mest. D

PS: Google er naturligvis under amerikansk lov, og kan måtte gi fra seg opplysninger, akkurat som alle andre amerikanske selskap, men det er ikke deres feil.

Lenke til kommentar
PS: Google er naturligvis under amerikansk lov, og kan måtte gi fra seg opplysninger, akkurat som alle andre amerikanske selskap, men det er ikke deres feil.

Men når Apple må gjøre det samme, da er det Apples feil? Og dette synet er ikke dobbeltmoral?

Lenke til kommentar

Da Google begynte å bli stor, følte jeg det var vanskelig å velge hvilket selskap jeg skulle "satse" på blant de 3 store (Miscrosoft, Apple og Google). Men det blir enklere og enklere nå - Google kjører en åpen politikk og tar et politisk standpunkt om åpenhet, derfor blir Android og Chrome mine valg. For eksempel har Google en "transparency report" hvert år hvor de viser hvilke land som sensurerer mest. D

Man kan betale google slik at sine egene internettside kommer forran i køen på div søk. Hva med dette problemet da? transparency?Google driver desuten også sensur etter hva jeg har skjønt. Jeg tviler på de gir noen lister over hva og hvor mye de har sensurert?Tar jeg feil?

Men når Apple må gjøre det samme, da er det Apples feil? Og dette synet er ikke dobbeltmoral?

Lenge leve dobbeltmoralen.

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Har jeg antatt noe om deg? Eller andre navngitte brukere? Føler du deg truffet? ;)

Nei. Bryr meg ikke enormt om saken, var bare prinsippet.

Men jøss bevares, for alt jeg vet kan det være slike programmer som dette som opptar alminnelige smarttelefonbrukere? At noen her faktisk synes wikileaksnyheter side opp og side ned og lettkledde damer som pusser skjermen fra innsiden er nyttig høres likevel helt absurd ut for meg.

Er enig i at de er useless. Men kan godt være mange som digger slikt og mener det er viktigere enn kalenderappen. Hva bet vel jeg. Gidder ikke anta noe ;) .

Folk er jo generelt sett ikke så enormt smarte, så hadde overrasket meg om den gruppen ikke finnes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde folk funnet seg i det hvis f.eks brukere av Win7/8 måtte kun installere programmer fra en server som styres av ei godkjennelses-nemd?

-Neppe. Trasig opplegg.

Ikke så sikker, jeg. Det er jo i ferd med å skje, og som vi ser her har spesielt IOS-brukere vist oss at det er godt mulig å være strålende fornøyd selv om man er låst fast til den ene leverandøren.

Windows RT HAR en slik løsning allerede i dag - har du Windows RT er du i utgangspunktet låst til en app store (som SeaLion viste til).

Lenke til kommentar

Se det, der var vi enige vi også :rofl:

Boikotte apple pga en fillesak som dette? Da blir det ikke mye igjen du kan bruke vist du er så prinsipiell. Da bruker du ikke google heller eller? Eller windows for den saks skyld?

Kan jeg da anta at du bruker https://duckduckgo.com/‎, linux osv? Eller har du funnet deg "et bytte" i apple? Kansje du ikke vet bedre? I så fall vil jeg annbefale deg å sette deg inn i hvordan denne næringen drives, det finnes ingen snille gutter i denne klassen skjønner du. Alt man kan gjøre er å kritisere, men å boikotte? jaja, man trenger jo ikke tlf, data osv..

Vi får gratis iphone på jobben og allikevel takker jeg nei. Helt greit at du synes det er en fillesak, men jeg kan heldigvis velge selv og jeg har valgt noe annet. Deal with it.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle disse programmene er helt unyttige, og savnes neppe av noen mobiltelefonbrukere. De eneste som dette har interesse for er de som såkalte antifanboys, mennesker som bruker store ressurser på å fortelle omverdenen hvor inderlig de hater Apple og Apple-produkter. Og muligens noen Androidbrukere, som oppfatter telefonen sin mer som et leketøy enn et kommunikasjons- og arbeidsverktøy.Når skal amobil fortelle om alle de nyttige programmene man kan få tak i på App Store? Det er dette som er interessant for iPhone-brukerne.

Du virker jo ikke helt objektiv selv heller da. Og må minne deg om at det er mange statistikker som vitner om at Androidbrukere laster ned mer kommunikasjonsrelaterte apper, enn de laster ned spill. Iphone bruker laster derimot ned flere spill enn androidbrukere. Altsa, vil det å si at "Og muligens noen Androidbrukere, som oppfatter telefonen sin mer som et leketøy enn et kommunikasjons- og arbeidsverktøy" bli feil. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Alle disse programmene er helt unyttige, og savnes neppe av noen mobiltelefonbrukere.

Nå bør det vel være opp til hver enkelt å avgjøre det - ingen fanboys eller anti-fanboys bør vel få velge for andre?

Poenget er vel at det er ingen grunn til å blokkere for disse appene, annet enn å drive overformynderi/detalj styring av hva brukermassen skal få lov til eller ei. Eller er det slik at iProdukter ikke tåler/takler disse appene?

Du skal huske det er masse kids som sitter med iPhone - de liker slik leking og tull. Det viser jo statistikken på kjøp på iOS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nå bør det vel være opp til hver enkelt å avgjøre det - ingen fanboys eller anti-fanboys bør vel få velge for andre?

Hmm, jeg trodde det var Apple som valgte i dette tilfellet? Ikke fanboys eller antifanboys? Men, jeg har jo tatt feil før. Kanskje du vet noe om dette som ikke står i artikkelen, at det faktisk er noen iBrukere som har fått gi Apple sine sensurråd?

Poenget er vel at det er ingen grunn til å blokkere for disse appene, annet enn å drive overformynderi/detalj styring av hva brukermassen skal få lov til eller ei.

Enig.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg trodde det var Apple som valgte i dette tilfellet? Ikke fanboys eller antifanboys?

Nå så det jo misstenkelig ut som du valgte for alle at dette var apps som ingen hadde nytte av uansett. Sikkert morsomt for endel kids (som det er mange av på iPhone) å få tørket av skjermen fra innsiden av en lettkledd dame (f.eks) - de trenger vel ingen fan/anti som forteller de at det er unyttig og at de ikke vil savne det. La det nå være opp til de. (de er verken fan eller anti - de bare har iPhone for at det var 'in' å ha en når de fikk den av mor og far)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Nå så det jo misstenkelig ut som du valgte for alle at dette var apps som ingen hadde nytte av uansett.

Jeg valgte ikke. Jeg bare kommenterte artikkelen. Jeg kan opplyse deg om at Apple ikke hører på mine råd, hvis de hadde gjort det hadde det ikke vært noen sensur på App Store.

Lenke til kommentar
Jeg valgte ikke. Jeg bare kommenterte artikkelen.

Artikkelen sa ingenting om nytteverdi, og at dette bare var for fanboys. Dette fant du på og konkluderte med at dette ikke var for 'ola og kari/kids' uansett, så det gjorde jo ingenting at det ble sensurert - implisitt sier du da at du syns sensuren er grei (du velger å være enig i sensur og syns tydeligvis dermed det er greit at en kid ikke får lekt seg med noe du syns er unyttig), og det er bare fanboys som vil reagere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
(...) Dette fant du på og konkluderte med at dette ikke var for (...)

Kan du ikke bare si rett ut at du synes jeg er en idiot i stedet for å pakke det inn?

Noen flere som har et syn på meg som person og debattant? Hetskanalen er nå åpnet, bare kom med det alle som vil, jeg kommer ikke til å melde dere til moderator ... :hm:

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare si rett ut at du synes jeg er en idiot i stedet for å pakke det inn?

Noen flere som har et syn på meg som person og debattant? Hetskanalen er nå åpnet, bare kom med det alle som vil, jeg kommer ikke til å melde dere til moderator ... :hm:

Kan ikke du heller bare si at "greit nok, jeg formulerte meg dårlig" eller "det er sant, det var akkurat det jeg gjorde, ble kanskje litt feil" eller noe slikt i stedet for å se på det som et personangrep?

Hvis jeg sier epler smaker ost og noen påpeker at det ikke er sant, og deretter sier jeg at det ikke var jeg som påstod det, og får tilbake at det heller ikke er sant, er det ikke et personangrep på meg. Det er bare sånn det har blitt oppfattet og dersom jeg mener noe annet så kan jeg forklare det. Hvis jeg er enig, er jeg enig.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...