Gå til innhold

ASUS Xonar Essence STX - gaming innstillinger


Anbefalte innlegg

Da eg først fikk tak i STX lydkortet visste eg ingenting om hva slags innstillinger eg skulle bruke til gaming. Det ble mange timer med prøving for å høre hva som passer best. Alle folk vil jo helst ha "plug and play", ikkje sitte og fikle i mange timer med innstillingene på ting. Derfor legger eg ut innstillingene som eg fant ut passer best til gaming, slik at alle dere noobs der ute (eller bare folk som ikkje har funnet ein bra innstilling enda) kan prøve dette. IKKJE bruk gaming, musikk, eller movie mode. Bare bruk Hi-Fi (HF) mode og endre innstillingene til dei matcher mine. EDIT: Det kan hende at du ikkje liker disse innstillingene, det har jo med personlige preferanser å gjøre, samt hva slags headset du bruker. Mitt headset er forresten Sennheiser PC350 G4ME0.

 

http://i.imgur.com/Itl4l3N.png

Itl4l3N.png

Endret av maxie526
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør det ja. Glemte helt å nevne det... :nei:

 

Men STX et dårlig lydkort? Eg syns nå at det er ett ganske bra lydkort, iallefall med tanke på prisen (1399 på Komplett). Det kan være forståelig hvis du har brukt ett skikkelig studio lydkort, det er litt sånn som med harddisker vs SSD'er. Har du først brukt SSD'er kan du aldri gå tilbake til harddisker uten å sutre om at dei er så jævla treige. Pay less, get less. Pay more, get more. Hva slags lydkort er det du har brukt som er så mye bedre enn STX?

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel eksterne lydkort som faktisk kan levere mine kriterier. Kalles også ofte en DAC. En DAC som utplasserer STX starter fra 900 og oppover. Jeg selv har en til 3.6k.

 

Jeg bruker også et lydkort som heter Creative Sound Blaster ZXR som internt.

 

Men STX er veldig kjekt for den som ønsker noe internt, men vil bare påpeke at det er et dårlig lydkort om du har skikkelig lyd.

 

STX er dessuten et lydkort som overhodet ikke egner seg til spilling og slikt, men har bare innebygde tullete funksjoner.

 

Ikke ta meg feil, men når man skal finne spilleinnstillinger så avhenger det så ekstremt av utstyret man bruker.

 

Ditt headsett er aboslutt et med et uforstyrrende lydbilde, derfor er det såpass lett med innstillinger. Har du et mer tungdrevent som f.eks STX vil slite med, vil det høres helt ut på banen med slike innstillinger du har.

Endret av Kurio
Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel eksterne lydkort som faktisk kan levere mine kriterier. Kalles også ofte en DAC. En DAC som utplasserer STX starter fra 900 og oppover. Jeg selv har en til 3.6k.

 

Jeg bruker også et lydkort som heter Creative Sound Blaster ZXR som internt.

 

Men STX er veldig kjekt for den som ønsker noe internt, men vil bare påpeke at det er et dårlig lydkort om du har skikkelig lyd.

 

STX er dessuten et lydkort som overhodet ikke egner seg til spilling og slikt, men har bare innebygde tullete funksjoner.

 

Ikke ta meg feil, men når man skal finne spilleinnstillinger så avhenger det så ekstremt av utstyret man bruker.

 

Ditt headsett er aboslutt et med et uforstyrrende lydbilde, derfor er det såpass lett med innstillinger. Har du et mer tungdrevent som f.eks STX vil slite med, vil det høres helt ut på banen med slike innstillinger du har.

Eg er nå ganske fornøyd med hvordan surround lyden høres ut med STX lydkortet, selv om headsettet eg har ikkje akkurat er det beste som finnes (sparer til Beyedynamic T70). Det er ekstremt lett å høre hvor lyder kommer fra, så eg ser så langt ingen grunn til å skaffe eit annet lydkort eller en DAC. Dette er jo minst 10 ganger så bra som surround lyden i Logitech G35.

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...