Homballa Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hei. Skal gå til innkjøp av ny jobbpc, og er litt usikker på hvilken jeg skal velge. Behovet mitt idag er at det er grei str på skjermen, lang batterilevetid (lengre enn 30min som på min nåværende)... Jeg kjører ofte mange programmer samtidig så det må tåle litt påkjenning på dette planet. Jeg bruker pcen endel til privat bruk også, så den Har kikket på disse selv: Asus Zenbook Touch U500VZ-CM083H Samsung 770Z5E-S02SE Og it leverandøren vår anbefalte denne... som jeg synes er litt kjedelig, men tipper det er bedre byggekvalitet på denne: HP EliteBook Folio 9470m Heller mest mot asusen, men er litt usikker pga av at den er begynt å bli litt "gammel". Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg har en probook, er vel stort sett mye av samme greiene som elitebook og den sprekker i alle bauger og kanter rundt dvd-rommen. Mistenker at det samme kan skje på elitebook. Jeg ville nok ventet litt til alle får haswell i de bærbare sine Lenke til kommentar
Homballa Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Jeg har en probook, er vel stort sett mye av samme greiene som elitebook og den sprekker i alle bauger og kanter rundt dvd-rommen. Mistenker at det samme kan skje på elitebook. Jeg ville nok ventet litt til alle får haswell i de bærbare sine har hatt en Elitebook 8530W til nå, og den har virkelig vært en arbeidsmaskin. Men med dedikert skjermkort for CAD så bruker den mye batt, og den er svina tung. Ellers er det blitt svært treg tross flere formateringer. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Er det snurredisk i den, så ville jeg vel vurdert å banket inn en SSD og heller holdt ut til de nyere maskinene kommer. Hvis du kan leve med batteritiden som ikke er der altså Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Etter min egen erfaring mener jeg at bedriftslaptoper er litt vel oppskrytt. De gikk vel så ofte i stykker, og jeg følte ikke at byggekvaliteten var noe særlig bedre. Tunge og stygge pleier de også å være. Siden 770Z5E ikke selges lenger, så ville jeg gått for U500VZ. Aller beste hadde vært å vente på Haswell-versjonen av disse to kommer. Lenke til kommentar
Homballa Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Etter min egen erfaring mener jeg at bedriftslaptoper er litt vel oppskrytt. De gikk vel så ofte i stykker, og jeg følte ikke at byggekvaliteten var noe særlig bedre. Tunge og stygge pleier de også å være. Siden 770Z5E ikke selges lenger, så ville jeg gått for U500VZ. Aller beste hadde vært å vente på Haswell-versjonen av disse to kommer. Tenker jo å vente, men det begynner å haste. Det er jo ikke kommet noe spesifike pcer med Haswell enda. Ikke 15,6" i hvertfall. Tipper det er snakk ett halvt år minst før vi i det hele tatt ser noe om disse. Noen andre pcer som kan være aktuelle da? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tenker jo å vente, men det begynner å haste. Det er jo ikke kommet noe spesifike pcer med Haswell enda. Ikke 15,6" i hvertfall. Tipper det er snakk ett halvt år minst før vi i det hele tatt ser noe om disse. Noen andre pcer som kan være aktuelle da? Hva med Multicom sine http://www.multicom.no/Kraftig-laptop--arbeidsstasjon/cat-c/c100560 Lenke til kommentar
Homballa Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Hva med Multicom sine http://www.multicom.no/Kraftig-laptop--arbeidsstasjon/cat-c/c100560 Bestilte meg en ASUS U500VZ til slutt. Blir spennende å teste den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå