thres93 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Vurderer å kjøpe meg en Garmin gpsmap 62s for geocaching og fjellturer. Men ser på produsentens nettside så koster den 2850,- KR Men på fks. komplett.no så koster den 2395,- KR Hvorfor er det en så stor prisforskjell? Og hvorfor er den dyrere fra produsenten og ikke omvent? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Og den finnes enda billigere. Ser at forumet har lagt inn link til produktet i Prisguiden, fiffig. Sånn har det vært i mange år. Garmin har stive priser, så butikkene velger å importere via andre kanaler. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Prisene som er oppgitt hos produsentene er _som regel_ veiledende(ofte også kalt villedende). Mao så vil du ofte finne butikker som selger produktet både billigere og dyrere. Disse har vært på markedet ei stund og ut i fra hva eg har sett av priser i det siste bør de ligge på ca 2100-2400 når du kjøper den. Over det er for mye, under det er ett kupp Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Men det er ikke noe forskjell på produktet? Det er ekte garmin kvalitet, og ikke noe dårlig kinaprodukt? Endret 8. august 2013 av Hårek Fjernet sitering av eget innlegg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Nei, det er jo ikke mulig at anerkjente butikker selger piratkopier av merkevarer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Handler du fra en større norsk leverandør så vil du nok ikke få falske kinakopier nei. Kjøper du Garmin i norske butikker så er det Garmin du får. Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Tviler på at det er en gamlere verson siden det kommer en ny "batch" på komplett? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Altså, Garmin GPSMAP 62s er en gammel modell/versjon. Den har vært i salg i en del år allerede. Den er _langt_ i fra dårlig. Vi kjøpte åtte av disse til lokalt hjelpekorps senest i vår. Og skulle eg hatt meg en ny GPS selv så hadde det uten tvil blitt 62s. Men den har vært på markedet ei stund, og som med det meste annet som har noen år på ryggen så faller prisen i butikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå