Gå til innhold

Er det mulig å få unnagjort trafikalt grunnkurs + teoriprøven på en uke?

Shushi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har besluttet å ta lappen, men desverre vet jeg lite om hvordan jeg skal gjøre det.

Timeplanen min er ganske full utenom feriene, så jeg tenker å ta en relativt uortodox kombinasjon. Er følgende mulig?

1) Ta trafikalt grunnkurs ved en trafikkskole i vinter, samtidig som jeg leser meg opp (egenstudie) til teoriprøven. Ta teoriprøven innen vinterferien er ferdig.

2) Øvelseskjøre mye privat for så å ta et intensivkurs i sommer.

takk for all hjelp :)

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)Trafikal grunnkurs kan du ta på noen kvelder hvis kjøreskolen har lignende opplegg.

Det å lese til teoriprøven selv er vel det som er vanlig? Jeg leste en teori bok ang bil, så dette burde du også klare selv helt fint.

2) Det er lurt å øvelseskjøre mye privat. Det med intensivkurs burde du høre med en kjøreskole om.

Hvor lang tid tenkte du å bruke på intensivkurset?

Endret av GtHoo
Lenke til kommentar

1) Blir trafikale grunnkurs generelt tilbudt hele tiden slik (måndtlig) at det bare er å melde seg på et kurs i juleferien? Er det slik med teoriprøven også?

2) Vet ikke, men forhåpentligvis så kjapt som mulig.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Trafikalt er ikke hele tiden, det er kurs 4 kvelder, men de kursa blir satt opp med dato og man må melde seg på. Det er ikke for få av dem, men godt mulig du må vente en mnd tid før neste er. Kurset tar du hos førerskolen. Om du bor en plass med mange kjøreskoler i nærheten er jo sannsynligheten stor du finner en som akuratt starter kurset. Isåfall ville jeg meldt meg på så fort som mulig ;)

Resten bare fortsetter du med hos en kjøreskole, du må melde deg på til kjøretimer osv. (Kan godt ta trafikalt en anen plass enn resten) Untatt teorien må du ta hos vegvesen)

Nå vet jeg ikke hvor bra det er med intensivkurs, mange sier det ikke er så bra siden det er mengden som får deg tryggere osv. Alt på en gang kan være litt mye huske, men det er forskjellig fra person til person. Har du øvelseskjørt en del privat allerede er det jo bare bra!

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...