OscarMike1 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Hei hei. Startet opp min aller første mac for noen timer siden, OS X på en mac mini. Virker bra, men jeg snubler meg fremover. Jeg har koblet til en ekstern disk med endel mapper og filer i. Jeg ønsker å rydde litt i denne, men får ikke flyttet filer inn i en annen mappe. Den hopper tilbake igjen. På samme måte får jeg feilmelding om adgangsrettigheter når jeg i bittorrent vil ha samme disk som målmappe for ferdige nedlastinger. Regner med det er en Quick fix, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang :-) Endret 7. august 2013 av OscarMike1 Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Er det en helt ny ekstern disk eller er det en du har brukt tidligere sammen med f.eks en Windows maskin? I så fall så er sikkert problemet at den eksterne disken er formatert med NTFS filsystem, som OSX ikke støtter uten tilleggsdrivere. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Er ntfs ja, stemmer. Hvor finner jeg drivere, og hvordan installerer jeg de? :-) Edit: prøver meg på paragon, så får vi se :-) Endret 7. august 2013 av OscarMike1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Selv styrer jeg unna å bruke NTFS på Mac. Om du kan, kopier filene til en PC og reformatter den eksterne disken med exFAT, før du kopierer filene tilbake. ...eller, du kobler den eksterne disken til en PC og kopierer filene over et nettverk. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Går det ikke an å flytte filen fra NTFS-disken til maccen? Trodde det bare var skriverettighetene som var problemet, jeg. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Problemet var at jeg ikke fikk flyttet filer innad i ntfs disken. Prøvde ikke å flytte til macen. Har en tom 3TB disk jeg kan formatere til exfat og overføre filene.. Bahh, hadde håpet jeg slapp denne filflyttingsenlendigheten enda en gang, er snakk om 250GB. Nå går det via USB3, men dog.. Det å formatere til exfat i OS X - enkelt? Og noen størrelsesbegrensninger på filene på exfat disker? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Veldig enkelt. Applications - > Utilities -> Disk Utility. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå