Konnis Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Så, jeg har søkt om og fått støtte for maksimalt studielån for det kommende året, som jeg fikk opplyst å være 7080kr per måned, med ekstra mye i august og januar (18850kr tror jeg). Så leste jeg følgende artikkel på dinepenger.no, hvor det skrives at man kan få opptil 9440kr i mnd i støtte fra lånekassen. Stemmer dette? http://www.dinepenger.no/bruke/slik-faar-du-balanse-i-studentoekonomien/21114036 Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg får vel noe sånt pga jeg har barn, men hvis man ikke har noen spesiell grunn til å få ekstra stipend så tror jeg man ender på rundt 7-8000,- Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Maksimalt studielån er 94.400 pr. år. Et studieår er ti måneder, som tilsier 9440 i gjennomsnitt pr. mnd de månedene man studerer. 1 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Jupp, så på det rett etter jeg skrev posten, bæsja skikkelig på leggen. Saken er løst! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Er det vanlig at behandlingstiden for søknad om lån er ca. to måneder? Jeg søkte i slutten av juni, og får svar om studielån i slutten av august. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Den fristen er ikke nødvendigvis ekte, jeg fikk svar på min i forrige uke selv om de skrev 15-20 august på mine sider. Lenke til kommentar
Termograføren Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg satser på at den behandlingstiden er en standardgreie som kommer opp. Jeg fikk opp 22.september på min, litt seint synes jeg hehe. Og logga akkurat inn for å se om noe var endret, og fikk opp denne Så i disse skolestarttider har vel serveren nok å slite med i tillegg Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dere får slite med helsen.. jeg har allerede mottatt mitt tilskudd:) 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 xaco skrev (På 8.8.2013 den 1.58): Den fristen er ikke nødvendigvis ekte, jeg fikk svar på min i forrige uke selv om de skrev 15-20 august på mine sider. Fikk du svar på telefon/sms/email at søknaden var ferdigbehandlet, eller sjekket du og plutselig stod studielånet hos Mine sider? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Mladic skrev (På 8.8.2013 den 1.21): Er det vanlig at behandlingstiden for søknad om lån er ca. to måneder? Jeg søkte i slutten av juni, og får svar om studielån i slutten av august. Jeg fikk svar etter 2 dager, men jeg søkte i mai da. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Mladic skrev (På 8.8.2013 den 17.40): Fikk du svar på telefon/sms/email at søknaden var ferdigbehandlet, eller sjekket du og plutselig stod studielånet hos Mine sider? Mail. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg søkte 14 juli og det står forventet tilbakemelding 9 september. Skal sies at det står på Lånekassen at de regner med ca 8 uker behandlingstid for utenlandsstudenter i år pga flytting til nytt system. Godt jeg ikke starter før slutten av september >_> Endret 8. august 2013 av ahpadt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå