Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en ville først ikke loade windows...

Anbefalte innlegg

Starter med specs jeg:

ASUS P8-Z77 V-PRO

INTEL 3770K

GEFORCE 670

2X KINGSTON SSDNOW ssd disker på 120 gb

cooler master 600 watt PSU

Windows 8

en 4 år gammer vanlig hd.

Så her er problemet mitt:

Jeg kjøpte far cry 3 på steamsalet, og den ville ikke funke på pcen, så jeg fulgte noen guider, og lasta ned masse sånne framework greier. etter noen dager, så spilte jeg ett spill, og så ringte skype, og da ble skjermen svart, og det sluttet å ringe. deretter fortsatte skype å ringe, men skjermen ville ikke motta noen signaler. jeg skrur pcen av og på. Jeg kommer til da den blåe windows 8 logoean kommer(det vil si at den loader windows). så etter at windows har prøvd å reparere den flere ganger, så bestemmer jeg meg for å reinstallere den. det funket ikke, men etter jeg tok ut skjermkortet og en ram brikke(skjermkortet er ikke frya) og jeg har formatert alle 3 harddiskene mine flere ganger, så vil windows etter noen forsøk, installere. og det funker. pcen fungerer flere danger, men far cry 3 funka ikke. helt til jeg måtte starte pcen på nytt av på grunn av razer synapse. det samme skjer igjen, og jeg prøver å fornye pcen denne gang, det funket ikke. og nå får jeg en spesiell melding når jeg skal installere windows: "windows kan ikke installeres på denne disken. Maskinvaren på datamaskinen støtter kanskje ikke oppstart på denne disken, kontroller at diskens kontroller er aktivert på bios menyen til datamaskinen".

Ettter det så går jeg på uefi biosen til asus, og boot meny greia på startskjermen sier at begge hardiskene er der, men når jeg går på advanced settings, deretter bios settings, så er bare den vanligen hden min der. da skrur jeg av pcen, og bytter de to sata 3 ledningene til den andre sata 3 kontrolleren. da gjenkjenner bios den, men samme feilmelding kommer opp.

Jeg har prøvd alt jeg kan tenke på, jeg har brukt ledetekst til å "CLEAN"e dem og konverte dem til msr, og ingenting funker. All slags hjelp er verdsatt;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du starter opp pc-en, høyreklikker på min datamaskin og velger behandle. Utvid deretter lagringsplass og klikk på diskbehandling.

Ser du alle diskene og volumene dine her?

Er det noen som ikke er satt som aktive? Hvis du høyreklikker på feks Disk 0, Disk 1 og Disk 2 så skal du isåfall kunne enable dette.

Lenke til kommentar

Har jo formatert diskene flere ganger.. Men jeg fant en løsning som jeg fant på 12. side på google eller no:

Jeg plugget in alle diskene, tok ut strømmen til pcen, tok ut cmos batteriet i 10 min før jeg tok den inn igjen, for å resette biosen. Biosen ble resetta. da tok jeg ut alle diskene unntat den jeg skal boote på. deretter innstalerte jeg windows. Og nå kjører faktisk pcen far cry 3 uten at den klikker, så jeg tror jeg har fiksa den til ny nå ;)

edit: jeg skulle ta opp minnegreiene tilbake til 1600mhz, men tror jeg tok på 1866. Nå vil ikke biosen starte. det som skjer er at vga led lyser i noen sekunder, så lyser cpu led i et sekund eller no, og så dram led veldig kort. og ingen beep... Noen som vet noe?

Endret av FabianusLoL
Lenke til kommentar

Da resetter du rett og slett BIOS igjen ved å ta ut CMOS batteriet i 1 min, før du igjen starter opp pc-en og kan gå inn i BIOS.

Det har jeg gjort, det hjalp ingenting.. På asus sine sider sier dem at jeg skal kontakte retailer, så får vel kontakte komplett til uka da... Kommer nok til å krangle med til reklamasjon.. siden det har vært masse surr siden jeg bygde den.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...