Gå til innhold

Legenden John Carmack blir Oculus Rift-direktør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Venter også spent på tidspunktet da dette blir tilgjengelig for folk flest. Både i innkjøppris og støtten for det i spill. Carmack bør være en god ting for selskapet.

Jeg kommer iallefall ikke til å stå og veive som en dust i stua mi. Barneleke.

TG blir vel en ooplevelse på webcam, 5000 "Stevie Wonder"-skaller i action.

Lenke til kommentar

TG blir vel en ooplevelse på webcam, 5000 "Stevie Wonder"-skaller i action.

Hehe :p

Fy faen ikke Carmack han fyren konsollporter alt, pengegrisk jævel

Kanskje du burde ta en kikk på wikipedia, du kan kanskje lære litt om hvorfor John Carmack er kjent innenfor spillindustrien. Hint: han er ikke kjent for å være en forretningsmann.

Jeg kommer iallefall ikke til å stå og veive som en dust i stua mi. Barneleke.

Vent med å dømme teknologien til du har prøvd den.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje du burde ta en kikk på wikipedia, du kan kanskje lære litt om hvorfor John Carmack er kjent innenfor spillindustrien. Hint: han er ikke kjent for å være en forretningsmann.

Han er kjent for arbeid som er gjort for evigheter siden. De siste årene har det gått i ports og å snakke negativt om Linux fordi det ikke går an å leve på det (det var strengt tatt community som portet Quake-motoren(e) overalt, ikke ID). Han har gjort mye bra, men også mye rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Må man veive? Trodde det bare var en fancy skjerm, som du kunne bruke med mus og taster eller håndkontroller om du så ville.

Noe av poenget er jo å erstatte musa også (om du tenker FPS);

The latest version includes Oculus' new 1000 Hz Adjacent Reality Tracker that will allow for much lower latency tracking than almost any other tracker. It uses a combination of 3-axis gyros, accelerometers, and magnetometers, which make it capable of absolute (relative to earth) head orientation tracking without drift.

Bare som rein skjerm blir det jo ikke rare "fremskrittet".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Han er kjent for arbeid som er gjort for evigheter siden. De siste årene har det gått i ports og å snakke negativt om Linux fordi det ikke går an å leve på det (det var strengt tatt community som portet Quake-motoren(e) overalt, ikke ID). Han har gjort mye bra, men også mye rart.

Det siste han kom med av teknologi var virtual texturing i slutten av 2011.

RAGE var ingen konsollport.

Kritikken av Linux er konkret, og muligens litt for ærlig for enkelte Linux-tilhengere.

Poenget var uansett at Per17s oppfattelse v ham var latterlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noe av poenget er jo å erstatte musa også (om du tenker FPS);

Bare som rein skjerm blir det jo ikke rare "fremskrittet".

Si ikke det.. Tenk deg at du er i stand til å se rundt deg i spillet vha hodebevegelsene, men styrer "kroppen/våpenet" med musa. (Mouselook i f.eks. arma-spill)

Eller som en (endelig) erstatning til mouse-look i flyspill. Fantaserer selv om å kunne snu på hue mens jeg flyr i BF-spill :)

Har liten tro på å sikte med hue eller noe annet man peiver med, spesielt med tanke på hvor bortskjemt jeg har blitt med farta og treffsikkerheta med mus/tastatur. Tror heller slike input-enheter det vil slå godt ann i rpg-spill eller lignende.

Eksempel på hva jeg har liten tro på akkurat nå:

edit: la til youtube-link

Endret av 4-Dante
Lenke til kommentar

Carmack er en teknisk konge. Om han vil fungere teknisk sjef vet jeg ikke, men at han faktisk er "den" skarpeste kniven i skuffen, vet jeg. Han er i etasjen over de aller fleste.

Har også store forhåpninger til rift. Om dette blir som jeg tror og håper, så få vi en ekstrem utvikling, også mot en mer fysisk VR. En lite forsmak kan betraktes her. Kombiner dette med litt fantasi, så er du i wonderland!

http://www.geek.com/games/oculus-rift-combines-with-atlas-for-real-space-virtual-reality-1563766/

Lenke til kommentar

Fyren er tross alt bokstavelig talt rakettforsker. Skulle tro han vet litt mer om gyrosystemer og kontrollteori enn de fleste.

Det her må jo bli bra. Korreksjon: Det her må jo bli enda bedre.

Men... så er han vel ikke kjent for sin respekt for deadlines ;)

Edit: Spesifisering.

Endret av Dummst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...