Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor kan jeg kvitte meg med møbler?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til utlandet og skal kvitte meg med en liten sofa, seng, bord og diverse småmøbler dagen før jeg reiser.

Noen som vet hvor jeg kan kvitte meg med dette? Tar gjenvinningsstasjonene betalt for å ta i mot hele møbler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar gjenvinningsstasjonene betalt for å ta i mot hele møbler?

Det kommer an på hvor du bor. I Bergen/Hordaland koster det penger. Andre steder tar de mer penger inn på renovasjonsgebyret (og da er det kanskje gratis eller i alle fall rimeligere enn her, går jeg ut i fra).

Lenke til kommentar

Jeg skal flytte til utlandet og skal kvitte meg med en liten sofa, seng, bord og diverse småmøbler dagen før jeg reiser.

Noen som vet hvor jeg kan kvitte meg med dette? Tar gjenvinningsstasjonene betalt for å ta i mot hele møbler?

Hvis du må beholde møblene til dagen før avreise så har du vel ikke spillerom nok til å selge varer på Finn eller garanti for at Fretex kommer og henter. Da er det bare å kjøre de rett på dynga.

Hvis gjennvinningsstasjonene tar betalt så er det ofte i størrelsesorden 100,- per kubikkmeter, så det er ikke allverdens. Lønner seg i så fall å skru møblene fra hverandre slik at det blir mindre kubikk.

Lenke til kommentar
Hvis du må beholde møblene til dagen før avreise så har du vel ikke spillerom nok til å selge varer på Finn eller garanti for at Fretex kommer og henter. Da er det bare å kjøre de rett på dynga.

Hvis gjennvinningsstasjonene tar betalt så er det ofte i størrelsesorden 100,- per kubikkmeter, så det er ikke allverdens. Lønner seg i så fall å skru møblene fra hverandre slik at det blir mindre kubikk.

Hvis mot formodning Fretex ikke kan hente, så er det bare dumt å betale på dynga, når Fretex telt står der og man kan levere gratis der. Btw, gjenvinningen i Trondheim tar de ikke etter kubikk i alle fall, de tar etter vekt,

Lenke til kommentar
Er dette riktig? Kan alle og enhver dumpe brukte møbler i dette teltet...uansett tilstand?

Nei, det står folk der som avgjør om det er salgbart. For hvis det bare er skrot, som ikke er mulig å selge, så må Fretex betale for kasting de også, og da blir det ikke mye penger til å bruke på å hjelpe folk. Men TS skal jo kvitte seg med møbler h*n brukte selv, så regner med det er greit standard på det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...