MUFC1 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg bare lurer på om det er trygt og laste ned foreksempel game of thrones fra Piratebay? det står i kommentarene at det er tracker og at man ikke burde laste ned. (jeg vet altså ikke hva det gjør) Har netflix, så jeg har fornøyd med alt utenom at de ikke har GOT på netflix. Så spørsmålet er ... er det safe og laste ned GOT fra piratebay? Lenke til kommentar
hopp1a Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Sist jeg gjorde det kom politiet og tok PCen min, ville ikke tatt sjansen. Måtte betale en haug også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Sist jeg gjorde det kom politiet og tok PCen min.. Mhm.. Sææærlig..! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 http://en.wikipedia....Torrent_tracker Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Got får du vel på HBONordic, helt lovlig :-) 2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg kjenner ikke til at bransjen har varslet Datatilsynet om at de akter å loggføre trafikken, så jeg vil tro at det er rimelig trygt foreløpig. Uansett er det ikke all verden de kan gjøre. Blånekt, og se får du se om de klarer å mase nok på politiet og rettsvesenet til at noen kommer og beslaglegger datamaskinen din for å ha smugtittet på en episode av en amerikansk TV-serie. Og er disken kryptert, så kan du bare ønske de stakkars labteknikerne hos politiet lykke til og la advokaten din - som myndighetene må betale for - nevne for retten at en IP-adresse ene og alene ikke kan identifisere en enkeltperson. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg kjenner ikke til at bransjen har varslet Datatilsynet om at de akter å loggføre trafikken, så jeg vil tro at det er rimelig trygt foreløpig. Uansett er det ikke all verden de kan gjøre. Blånekt, og se får du se om de klarer å mase nok på politiet og rettsvesenet til at noen kommer og beslaglegger datamaskinen din for å ha smugtittet på en episode av en amerikansk TV-serie. Og er disken kryptert, så kan du bare ønske de stakkars labteknikerne hos politiet lykke til og la advokaten din - som myndighetene må betale for - nevne for retten at en IP-adresse ene og alene ikke kan identifisere en enkeltperson. Dette trenger de ikke lenger gjøre i følge den nye loven. Jeg ville ikke lastet ned noe uten å være koblet til VPN. Lenke til kommentar
MUFC1 Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Dette trenger de ikke lenger gjøre i følge den nye loven. Jeg ville ikke lastet ned noe uten å være koblet til VPN. Endret 8. august 2013 av MUFC1 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Dette trenger de ikke lenger gjøre i følge den nye loven. Jo, det er akkurat det de trenger å gjøre. Tidligere har det vært krav til konsesjon for å lovlig kunne overvåke ulovlig fildeling (og den siste tiden hadde ingen konsesjon). Nå holder det å melde fra til Datatilsynet, jf. personopplysningsloven paragraf 31. Gjør de ikke det, har de ikke lov til å samle inn slike data - og vil følgelig ikke bruke dem i verken straffesaker eller sivile søksmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Jeg bare lurer på om det er trygt og laste ned foreksempel game of thrones fra Piratebay? det står i kommentarene at det er tracker og at man ikke burde laste ned. (jeg vet altså ikke hva det gjør) Har netflix, så jeg har fornøyd med alt utenom at de ikke har GOT på netflix. Så spørsmålet er ... er det safe og laste ned GOT fra piratebay? Jeg vil ikke anbefale å laste ned fra TPB eller andre trackere uten VPN. Det er rett og slett ikke sikkert lengre. Dersom du vil, får du kjøpe deg en skikkelig VPN. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tips til en skikkelig bra vpn som ikke koster allverden? Leste litt på nett om det og kom fram til at mullvad er et greit alternativ, men synes 5€ var litt dyrt. 5€ = 40kr x 12mnd = nesten 500kr i året, og jeg betaler 400 i årsavgift på min daglig brukte veteranbil :O Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tips til en skikkelig bra vpn som ikke koster allverden? Leste litt på nett om det og kom fram til at mullvad er et greit alternativ, men synes 5€ var litt dyrt. 5€ = 40kr x 12mnd = nesten 500kr i året, og jeg betaler 400 i årsavgift på min daglig brukte veteranbil :O Les denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/vi-har-sjekket-fire-populaere-vpn-tilbydere/135953 Lenke til kommentar
MUFC1 Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Jeg tar det som et Nja. tror ikke jeg bør rote med dette som ikke forstår halvparten av det dere sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå