Skrue Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nei, og nei igjen. I et vanlig kjølesystem er det kun en ting som er best: VANN! Punktum finale! Men tilsett gjerne 10-15% frostvæske i vannet. Dette virker korrosjonshemmende, og kan til en viss grad også hemme algevekst. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg vet at et freonbad er bra for datamaskiner...Man kan tom. putte skjermen nedi mens den er på... MEN vannkjøling er nok bedre... Husker ikke enheten, men vann har en varmekapasitet på 4,2 noe pga at hydrogenbindingene gjør det mer energikrevende å øke temperaturen... Dessuten er vann gratis...og det brenner ikke... Lenke til kommentar
shebban Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vann med 10-15% frostveske er best.. Frostvesken smører og pumpa og holder slangele "myke" Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 mhm, jeg prøvde litt smirnoff og diverse annet, men er kanskje rent vann som er best? Destilert vann med andre ord. Utrolig nok tenkte jeg på det med skumm, men neida, er ikke en boble i det i det hele tatt. Dette er altså ferdig blandet spylerveske, ikke konsentrat, og jeg synes nesten at jeg hade bedre temp nå enn før, men det er kanskje bare meg? Jeg skal bytte ut spylervesken etterpå og prøve med rent destilert vann og kun det... WTF? brukte du opp spriten til det ikke gjøre slikt med edle varer hvem sa at jeg ikke drakk det etter at det var i vannkjølingen? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Da var den sikkert digg kan jeg tenke meg....***mmm....sweet postbeenthrougharadioator booze*** Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) Tungtvann Kan være litt vanskelig å få tak i da *Leter etter varmekapasiteten til tungtvann* Endret 22. desember 2003 av White_Tiger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå