Thor. Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Dette er min SSD nummer to. Her lagres installerte spill og programmer. SSD nummer en inneholder windows og fungerer som den skal. Det skjedde brått og uventet midt i ferien, ingen uventede strømbrudd eller lynnedslag i området. Når jeg slår på maskinen med disken koblet til står den lenge på loading skjermen. Booter jeg i sikkerhetsmodus så jobber den lenge under loading av driverrelaterte filer. Når jeg åpner diskbehandling vises SSD dom "unknown 960MB unallocated" og initialisering av disk gir bare I/O error. Har prøvd både MBR og GPT. Linux livedisker gir også I/O error og fjerner disken helt fra systemet. Problemet har eksistert både før og etter formatering. Nullstilling av bios hjelper ikke, hverken "safe settings" eller "optimized". Har prøvd alle disk-kontrollere på hovedkort og i bærbaren. Samme resultat. Firmwareoppdatering finner ikke disk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hva lurer du egentlig på? Ser for meg ut som om den er ganske død Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Vel. Jeg ønsker jo at disken skal fungere. Men jeg finner ingen måte å få den til å fungere på ettersom jeg har prøvd alt jeg kommer på som kan hjelpe. Har nå prøvd å kontakte Samsung norge men søk på serienummer for å få frem kontaktskjema gir bare feilmeldinger. Samsung har gjort det vanskelig for meg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har nok ikke så mye å bidra med, du har testet de tipsene jeg hadde å komme med. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Virker som det bare en en ting å gjøre. Returnere disken til der du kjøpte den ifra som død og få en ny på garanti Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Returforespørsel sendt til selger. Får håpe den andre SSD en som står i bærbaren som er av samme merke og type, men 128GB ikke streiker også. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Har selv hatt en SSD som har streiket, dukket ikke opp i bios eller noe. Fikk en ny igjen iløpet av kort tid. Har og en til gaming, den lever i beste velgående. Krysser fingrene for at alt går som det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå