Rembrandt Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hei, en veldig viktig artikkel som gir oss en pekepinne på at hvordan høyekstreme miljøer vokser opp i Norge og støtter kristne terroristen Breivik. http://www.klassekam...stotter-breivik 3 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tja, jeg håper bare Breivik tar feil og at Islam aldri vil ha den store makten i Europa. 3 Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 "Jeg støtter synspunktene hans, men tar avstand fra handlingene". Hvis jeg fikk en tier for hver gang jeg hørte dette. Det er liksom helt stuerent å støtte Breiviks synspunkter, men hvis jeg sier at jeg støtter Hitlers synspunkter, men ikke hans handlinger, så blir jeg kjeppjaget ut av landet (med rette). Samme med Mao, Stalin, Pol Pot og andre massemordere. Personlig har jeg problemer med å se hvordan man kan støtte en mann som mener at venstresida må utryddes, men samtidig ikke støtte at han faktisk prøver å gjøre noe med det. At Demokratene aldri vil komme inn på tinget er jo en liten trøst, men allikevel, jeg synes det er skremmende at vi har politikere i dette landet som har slike meninger. 5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tja, jeg håper bare Breivik tar feil og at Islam aldri vil ha den store makten i Europa. Jeg håper også at han tar feil, og at germanske kristen-nasjonalister aldri vil få den store makten i Europa slik han ønsket. Totalitære kristne som henretter sine meningsmotstandere er ikke bedre enn totalitære muslimer som henretter dem som vanhelliger profeten. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tja.. det er vel dette som kalles demokrati i praksis! Man har lov til å ha tanker og meninger som «flertallet» ikke har! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Tidligere leder Vidar Kleppe mener Sian-medlemmer må benytte demokratiske virkemidler og ikke være «bajas». Men noe oppgjør med de antiislamske miljøene i partiet ser han ikke noe behov for. Eneste gang jeg har sett at Vidar uttaler seg om noe han kjenner til bunns, nemlig det å være "bajas" Ellers har jeg intet til overs for disse tøvete gråtekonene Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Kristne fundamentale fanatister er ikke bra nei, like farlige som Fundamental Islam. Sinna på muslimer, sinte på ateister, sinte på katolikker, sinte på homofile, sinte på alkoholloven, og klar til å drepe for gud, eller til å gå til krig mot Irak..... Endret 7. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 alle som vil fremme sin sak ved bruk av vold er i mine øyne forkastelige mennesker. 6 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) alle som vil fremme sin sak ved bruk av vold er i mine øyne forkastelige mennesker. Helt enig. Det samme gjelder trusler om vold. Og meningene til Breivik er kjempeskadelige. Vi burde bekjempe den slags løgner og vrangforestillinger. Det er konspiratorisk vrøvl fra munnen til en psykopatisk massemorder. Han er det største hånet mot samfunnet vårt siden Vikdun Quisling. Endret 7. august 2013 av Skurupu 2 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Tja, jeg håper bare Breivik tar feil og at Islam aldri vil ha den store makten i Europa. Amen. Jeg frykter ikke de kristne. Ekstreme kristne er for det meste "beseiret". Islam, på den annen side, er eller kan bli en trussel mot sekulære samfunn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 ..kan bli en trussel mot sekulære samfunn.. Kan bli? Er jo allerede det! Norske kvinner og homofile blir trakassert på det groveste hvis de tar en spasertur igjennom Grønnland i Oslo. Det er mere enn 10 år siden at de som bor der ville ha gateskilt/navn på arabisk. Jeg som mann, jobbet der nede for rundt 10 år siden, gikk jeg i uniform fikk jeg bare skulende blitt i fra ansamlingene av mennesker, gikk jeg i sivilt, så ble jeg ropt etter (vantro m.v) og noen ganger spyttet etter.. Hvorfor? Jeg antar at utviklingen ikke har blitt noe bedre på disse 10 årene! På en annen side.. prøv å sette opp en kristen kirke i Saudi-Arabia, Iran, Syria, Egypt, Yemen m.v. og se hva som skjer da.. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Kan bli? Er jo allerede det! Norske kvinner og homofile blir trakassert på det groveste hvis de tar en spasertur igjennom Grønnland i Oslo. Det er mere enn 10 år siden at de som bor der ville ha gateskilt/navn på arabisk. Jeg som mann, jobbet der nede for rundt 10 år siden, gikk jeg i uniform fikk jeg bare skulende blitt i fra ansamlingene av mennesker, gikk jeg i sivilt, så ble jeg ropt etter (vantro m.v) og noen ganger spyttet etter.. Hvorfor? Jeg antar at utviklingen ikke har blitt noe bedre på disse 10 årene! På en annen side.. prøv å sette opp en kristen kirke i Saudi-Arabia, Iran, Syria, Egypt, Yemen m.v. og se hva som skjer da.. Det er så absolutt allerede uakseptable konsekvenser i vårt eget land, men jeg tenkte mer på et større politisk plan, det vil si en fremtid der et Europeisk land eller region rett og slett kuppes - eller enda mer trist, at Islamistisk styre innføres på semi-legitimt vis. Litt, og her kommer den berømte hyperbolen, som da Hitler først fikk makt i Tyskland. Jeg antar at veldig få har noen som helst tro på at dette kan skje i for eksempel Franske regioner, men jeg ville ikke utelukke noe, dersom prosentandelen muslimer fortsetter å vokse i slike tempo vi ser i dag. Frankrike kan for øvrig være et dårlig eksempel, med mindre tallene som indikerer stor nasjontilhørighet hos franske muslimer er fabrikater. En liten edit: Jeg kan for øvrig si at jeg har respekt for både kvinner og homofile, og ønsker å leve i et samfunn der begge disse gruppene kan leve sine liv helt uten frykt. Slike holdninger alene bør gjøre enhver person negativt innstilt til islam og import av muslimske menn. Ekstreme kristne er i denne sammenheng lite annet enn en ubetydelig tullegruppe som jeg tror aldri vil få solid fotfeste igjen. Endret 8. august 2013 av Fasces Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Selv synes jeg grønland er en av oslos koseligste bydeler. Har flere venner som bor der, og er der nede støtt og stadig. Kjenner meg absolutt ikke igjen i hva iStereo skriver. Har også veninner som bor der, som heller ikke har opplevd noe ubehagelig. Har selv vært å sett på leiligheter på grønland, og vurderer sterkt å flytte dit. Fantastisk beliggenhet midt i byen. Endret 8. august 2013 av Skurupu 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Noen burde kanskje moderere sine katastrofemeldinger - har aldri opplevd noe spesielt negativt i nevnte bydel, og hadde det ikke vært for akkurat den bydelen, hadde også mye av interessen for å dra innover dit falt bort. Da kan man like gjerne dra til eks, Nordbysenter/Svinesund. Der er det like mye ola pottitt som vaser rundt, som inne i den største landsbyen her til lands Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 alle som vil fremme sin sak ved bruk av vold er i mine øyne forkastelige mennesker. Kunne ikke sagt meg mer enig. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) alle som vil fremme sin sak ved bruk av vold er i mine øyne forkastelige mennesker. En hvis vold blir brukt som et middel for å slå ned mot en ideologi som fremmer vold? Endret 8. august 2013 av kmatis Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Aldri, til dags dato, har jeg opplevd at en muslim prøver å tvinge sin religion på meg. Jeg har bodd på Tøyen, jeg bor i dag på Grünerløkka, mens jeg jobbet i butikk hadde jeg over en periode på over halvannet år to pakistanske muslimer som sjefer. En av dem var sterkt praktiserende og la seg ned på bønneteppet sitt bak på lageret flere ganger om dagen. Allikevel var det aldri snakk om at de prøvde å konvertere meg, jeg tror ikke vi noensinne snakket om religion engang. Kristendommen har jeg derimot fått tredd nedover hodet fra den dagen jeg ble døpt. Jeg har meldt meg ut av statskirken fire ganger, men aldri meldt meg inn. Jeg ble tvunget til å be bordbønn gjennom hele barneskolen, samt å gå i kirken ved høytider. I Forsvaret ble det behandlet som ordrenekt hvis man ikke ville være med på gudstjenesten under feltuka og på julaften. Dette er ikke to år siden engang, at jeg måtte marsjere på rekke inn i et nybygg til flere millioner for å tilbe en gud jeg ikke tror på. Den dagen jeg opplever den samme intoleransen fra muslimer som fra kristne skal jeg gi mennesker som iStereo et pluss opp, men inntil da har jeg følgende oppfordring: Dra huet ut av ræva folkens. De aller aller fleste av muslimer og innvandrere her til lands er helt greie folk. Ikke døm en hel folkegruppe basert på egne erfaringer og røverhistorier. 9 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Ja, det skulle tatt seg ut om Muslimer begynte å gå fra dør til dør som Jehovas Vitne, eller andre kristne sekter... Kan ikke huske å ha blitt tilsnakket av en muslim som vil omvende meg. Men kristne gjelder dette absolutt, nesten like ofte som noen ber meg bytte mobil, støtte røde kors, bytte strøm etc. Men så har kristne det i religionen sin også da, at de skal misjonere. Endret 8. august 2013 av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 En hvis vold blir brukt som et middel for å slå ned mot en ideologi som fremmer vold? Synes det er unødvendig i dagens samfunn, det fremmer bare eskalering og det har vi flere eksempler på.. 1 Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ja, det skulle tatt seg ut om Muslimer begynte å gå fra dør til dør som Jehovas Vitne, eller andre kristne sekter... Kan ikke huske å ha blitt tilsnakket av en muslim som vil omvende meg. Men kristne gjelder dette absolutt, nesten like ofte som noen ber meg bytte mobil, støtte røde kors, bytte strøm etc. Men så har kristne det i religionen sin også da, at de skal misjonere. Islam er også en misjonsreligion, som muslim har jeg opplevd å blitt snakket på i trikken/bussen av imamer (men aldri sett dem prøve å konverte noen nordmenn). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå