Gå til innhold

MSI GT70 OC, hvilken ram passer?

MosRew

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt denne laptoppen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781356

Hvilket minne kan jeg sette inn i denne?

Vet at der er so-dimm ddr3 1600mhz

har åpnet baksiden, og der har jeg funnet 2 ledige ramslots, tror jeg :p, må jeg kjøpe 2 sticks eller holder det med 1 brikke? Akkurat nå står det 8gb installert i pcen, jeg har ikke klart og lokalisere hvor denne rambrikken står.

Jeg har også installert en Sandisk 128gb ssd i pcen, hvordan kan jeg få windows over på denne?

Der er også installert en 750gb harddisk som er oppdelt i 2 partisjoner, windows ligger på en av disse partisjonene.

Hvordan går jeg fram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann , ja den rambrikken som står i pc din nå er nok plassert under tastaturet ditt , så da er det ledig for deg rett under lokket på under siden , de fleste ram brikkene passer bare ta en med 1600mhz hastighet :) når det gjelder å installere win til ssd disken din så er det veldig enkelt når det er msi ;) windows ligger på gjennoptetting partisjonen din og alt du trenger å gjøre er: gå i windows utforsker , rename c:disken til hva du vill ; kopier det som sto der , det står os_system eller os_install jeg husker ikke helt hva det sto men det ser du :) så renamer du den nye ssd disken din til det slik at det står os_...... på den , så rebooter du og holder inne f3 tror jeg det var :) da vil den skjulte gjennopreting automatisk innstallere os på den disken som du har gitt nytt navn :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Skal prøve dette litt senere i dag.

Jeg er stor fornøyd med MSI'en. Pcen er jo litt stor, men det synes ikke jeg er noe problem.

Jeg har testet litt call of duty black ops 2 på den, alt går som en drøm på de heftigste setttingene.

Skal installerer BF3 litt senere, regner med det er høvelig grei flyt i high settings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...