Gå til innhold

Gamer-PC til 8000 kr

Anbefalte innlegg

Skal da bygge meg en ny pc. Har satt et oppsett, men lurer på hvordan den vil fungere og om det er noen forbedringer som kan gjøres uten at det går ut over prisen. Tenker da ytelse opp imot pris.

Maskinen kommer hovedsaklig til å bli brukt til spilling som det tyngste, evnt. enkel bilderedigering.

Makspris er ca 8000 (med skjerm). Har mus og OS fra før.

Maskinen trenger ikke å kunne overklokkes.

Listen slik den er sålangt:

https://prisguiden.no/liste/142701

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du valgt Xeon prosessor?

Skjermkortet du har valgt (XFX) har en ræva kjøler. Finn noe annet. Du burde også sjekke ut GTX 760.

Du har valgt et mini ITX hovedkort?? Ville heller gått for micro ATX eller ATX. LGA 1150 med Z87 chipset.

Anbefaler å legge til en rask SSD.

Har tastaturet du har lagt til hjemme, og det anbefales IKKE til spilling. Bruker det på stua som mediesenter tastatur, og jeg sliter mye med at den ikke registrerer tastetrykk osv, pga. dårlig trådløs overføring.

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent så er xeon på linje med f.eks. i7 når det kommer til ytelse, men bruker mindre strøm og blir ikke like varm, uten å være dyrere. Rett meg gjerne dersom det er feil!

Har da byttet skjermkort og hovedkort.

Har vell egentlig ikke bruk for SSD, da pc'en blir å stå på rimelig konstant, med en og annen restart, og kan overleve endel sekunder startup.

Noen tastatur du anbefaler (trenger ikke være trådløst), som ikke koster alt for mye?

Lenke til kommentar

Trodde Xeon var ment for servere som skal stå og kjøre døgnet rundt.

i5/i7 er vel mer for vanlige brukere, gamere, osv. Usikker på det her selv..

SSD kan påvirke ytelse andre steder enn ved startup, men det kommer litt an på hva du skal drive med.

Hvis du f.eks. skal bruke tunge programmer som Photoshop, Sony Vegas, osv, kan du tjene endel på å ha en SSD.

Kjøpte meg nettopp et gaming tastatur fra Corsair. Raptor K50. Veldig fornøyd med det!

Grunnen til at jeg kjøpte det var at tastaturet jeg hadde, Microsoft Sidewinder X6, hadde veldig mye problemer med at den ikke registrerte tastetrykk riktig hvis du hadde for mange tastetrykk samtidig.

Det problemet har jeg ikke hatt med Corsair Raptor K50! ;)

Lenke til kommentar

Xeon brukes nå oftes i servere, men dukker også opp i workstations fra tid til annen. ville tatt en tur til intel sine sider og sammenlignet litt funksjonalitet før jeg hadde bestemt meg for Xeon eller en i7.

Lest et par plasser at Xeon kan by på problemer for SLI,Crossfire og overklokking, avhenger selvfølgelig av hovedkortet.

SSD kan også minske loadingen tiden ingame i noe varierende grad, men dette blir jo igjen avhengig av nettlinje og grafikkort.

Endret av Sprokket
Lenke til kommentar

Tviler på at jeg blir å ha bruk for SSD.

Høres bra ut det! Kanskje jeg bytter til det før jeg bestiller! :)

Edit: Xeon1230 skal være bedre enn i5 4670K, i alle fall ifølge benchmark, til omtrent samme pris.

Endret av cannnnavaro
Lenke til kommentar

http://forums.overcl....php?t=18517466

Virker ikke som det er bare bare..

From what I've already read, the E3 1230 V3 is incompatible with desktop boards despite being skt 1150. If you want to use this CPU you'd have to buy a workstation motherboard.

Mens andre skriver at det er en rekke "dektop motherboards" som støtter Xeon 1230v3...

Virker jo som en fin prosessor for en som ikke er ute etter å overklokke eller å bruke integrert GPU i i7 4770k :)

EDIT:

Altså, sjekk kompatibilitet med prosessoren på hjemmesiden til hovedkort produsenten!

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Xeon har en annen struktur som er laget for belastning av mange små kloner. En 4670K eller 4770K vil fungere mye bedre. Hvis du tenker på at du skal hoste en spille-server, så klarer aboslutt 4670K og 4770K det. Når du skal kjøre en server med et program, så avhenger ikke hardware så veldig mye. Er generelt formfaktorer som bestemmer.

Lenke til kommentar

Obs obs, hovedkortet du har valgt støtter ikke xeon prosessor.

Du kan enten velge et annet kort, eller velge et serverkort. Men som sagt skal du holde deg til gaming, gå for en i5 og sett på en skikkelig kjøler.

Er også verdt å nevne at xeon drar nytte av ECC minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...