krito Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Pinkoden vi trenger for å betale semesteravgiften på studentweb, er det noe vi får etter at skolen har startet?Og vet noen hvor mye semesteravgiften koster ca? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Pinkoden vi trenger for å betale semesteravgiften på studentweb, er det noe vi får etter at skolen har startet? Og vet noen hvor mye semesteravgiften koster ca? Jeg fikk registrert meg rundt uka før. Pinnkoden/brukernavn osv. er noe du lager selv. PHS har en egen sine hvor man lager en brukerkonto. Da får man tilgang til mail, studentweb, itslearning og timeedit(timeplanen). Ser ut som PHS sine sider er nede, så får ikke postet siden heller. Betalte vel rundt 1400,- i semesteravgift. Dette inkluderer forsikring i undervisningen. Lenke til kommentar
krito Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Pinkoden vi trenger for å betale semesteravgiften på studentweb, er det noe vi får etter at skolen har startet? Og vet noen hvor mye semesteravgiften koster ca? Jeg fikk registrert meg rundt uka før. Pinnkoden/brukernavn osv. er noe du lager selv. PHS har en egen sine hvor man lager en brukerkonto. Da får man tilgang til mail, studentweb, itslearning og timeedit(timeplanen). Ser ut som PHS sine sider er nede, så får ikke postet siden heller. Betalte vel rundt 1400,- i semesteravgift. Dette inkluderer forsikring i undervisningen. Da får jeg bare vente å se om siden dukker opp etter hvert Åja, semesteravgiften var jo ikke så dyr, takk Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 30. juli 2014 Del Skrevet 30. juli 2014 Pinkoden vi trenger for å betale semesteravgiften på studentweb, er det noe vi får etter at skolen har startet? Og vet noen hvor mye semesteravgiften koster ca? Jeg fikk registrert meg rundt uka før. Pinnkoden/brukernavn osv. er noe du lager selv. PHS har en egen sine hvor man lager en brukerkonto. Da får man tilgang til mail, studentweb, itslearning og timeedit(timeplanen). Ser ut som PHS sine sider er nede, så får ikke postet siden heller. Betalte vel rundt 1400,- i semesteravgift. Dette inkluderer forsikring i undervisningen. Da får jeg bare vente å se om siden dukker opp etter hvert Åja, semesteravgiften var jo ikke så dyr, takk Dette gjelder da for hele året Lenke til kommentar
Stanny88 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Dersom noen studenter i Stavern kunne tenke seg å jobbe litt ved siden av skolen anbefaler jeg å søke her: http://m.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=50297723&location=2.20001.20008.20134&location=1.20001.20008&location=0.20001&sort=0&seg=fulltime&ref=fas&searchclickthrough=true Veldig godt arbeidsmiljø;-) Det avhenger jo selvfølgelig at at du har bil tilgjengelig siden arbeidsplassen er i Sandefjord:-) Dersom noen studenter i Stavern kunne tenke seg å jobbe litt ved siden av skolen anbefaler jeg å søke her: http://m.finn.no/job/parttime/ad.html?finnkode=50297723&location=2.20001.20008.20134&location=1.20001.20008&location=0.20001&sort=0&seg=fulltime&ref=fas&searchclickthrough=true Veldig godt arbeidsmiljø;-) Det avhenger jo selvfølgelig at at du har bil tilgjengelig siden arbeidsplassen er i Sandefjord:-) Lenke til kommentar
fyke Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Er det noken studenter her som kan svare på korleis dei føler "vanskelighetsgraden" på PHS er? Er det/har dere inntrykk av at det er spesielt vanskelig i forhold til andre bachelor-studier? Endret 31. juli 2014 av fyke Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Er det noken studenter her som kan svare på korleis dei føler "vanskelighetsgraden" på PHS er? Er det/har dere inntrykk av at det er spesielt vanskelig i forhold til andre bachelor-studier? Du må legge litt insats i ting for å få gode karakterer, men det er ikke umulig nei. Selv er jeg litt lei meg for at jeg nok hadde fortjent flere Aer enn jeg fikk. Har AABBBBC sålangt på vitnemålet. Jeg er vant med mye lesing, så jeg synes det ikke er spesielt mye. Men det kommer jo igjen an på hva man har gjort tidligere/er vant med. Meen er veldig fornøyd med snittet mitt sålangt! Lenke til kommentar
fyke Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Er det noken studenter her som kan svare på korleis dei føler "vanskelighetsgraden" på PHS er? Er det/har dere inntrykk av at det er spesielt vanskelig i forhold til andre bachelor-studier?Du må legge litt insats i ting for å få gode karakterer, men det er ikke umulig nei. Selv er jeg litt lei meg for at jeg nok hadde fortjent flere Aer enn jeg fikk. Har AABBBBC sålangt på vitnemålet. Jeg er vant med mye lesing, så jeg synes det ikke er spesielt mye. Men det kommer jo igjen an på hva man har gjort tidligere/er vant med. Meen er veldig fornøyd med snittet mitt sålangt! Skjønner.. er heilt klart forberedt på å lese ein del på fritida. Er nok ein smule meir motiverande å lese politipensumet enn å pugge kjennetegn ved barokken og sentrale personer fra den franske revolusjonen på påbygg.. sjølv om det overraskande nok gjekk greit, då PHS har vore målet lenge :-) Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Er det noken studenter her som kan svare på korleis dei føler "vanskelighetsgraden" på PHS er? Er det/har dere inntrykk av at det er spesielt vanskelig i forhold til andre bachelor-studier?Du må legge litt insats i ting for å få gode karakterer, men det er ikke umulig nei. Selv er jeg litt lei meg for at jeg nok hadde fortjent flere Aer enn jeg fikk. Har AABBBBC sålangt på vitnemålet. Jeg er vant med mye lesing, så jeg synes det ikke er spesielt mye. Men det kommer jo igjen an på hva man har gjort tidligere/er vant med. Meen er veldig fornøyd med snittet mitt sålangt!Skjønner.. er heilt klart forberedt på å lese ein del på fritida. Er nok ein smule meir motiverande å lese politipensumet enn å pugge kjennetegn ved barokken og sentrale personer fra den franske revolusjonen på påbygg.. sjølv om det overraskande nok gjekk greit, då PHS har vore målet lenge :-) Kan love deg at du får motivasjon på skolen.. har jo fått betalt for innsatsen jeg har lagt ned, men det er ikke alt av pensum det er like givende. Men jeg tror at når b2 er over så vil jeg se nytte av alle fagene Lenke til kommentar
JussInfo Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan du si noe om hvordan en typisk dag ved PHS er? Jobber du med pensum fra kl. 08-18, og slapper av resten av dagen? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan du si noe om hvordan en typisk dag ved PHS er? Jobber du med pensum fra kl. 08-18, og slapper av resten av dagen? Står opp ca kvart på 7. Kjører til skolen halv 8. Er på skolen rundt ti på 8 og skifter til uniform. Skole fra 08-15:30. Noa varierende her. Hjem, lage middag og leser til ca halv 8-8. Trening fra rundt 8 til 9, så senga. Det jeg gjør i alle fall! Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Til alle dere som er kommet inn! GRATULERER! Dere har en kjempefin tid i vente. Masse lykke til, så sees vi som kollegaer om drøye 3 år. Stå på! Endret 31. juli 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Kan kanskje heller spørre her siden det er endel som kanskje ikke besøker den nye tråden. Hvordan er en normal polititurnus i ordenstjenesten? Er spent på om det er mange helger, nattevakter og friperioder. Supert om noen vet! =) Så lurer jeg på om man må trave rundt i den politicapsen hele dagen eller om det går greit å ikke bruke den? Er det mange ulike sko politiet kan bruke? Ser for det meste de store støvla fra Alfa er det vell? De ser utrolig lite kjekt å gå i på sommeren =( Om man bruker den blå genseren og de svarte piqueene bestemmer man vell selv? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Kan kanskje heller spørre her siden det er endel som kanskje ikke besøker den nye tråden. Hvordan er en normal polititurnus i ordenstjenesten? Er spent på om det er mange helger, nattevakter og friperioder. Supert om noen vet! =) Så lurer jeg på om man må trave rundt i den politicapsen hele dagen eller om det går greit å ikke bruke den? Er det mange ulike sko politiet kan bruke? Ser for det meste de store støvla fra Alfa er det vell? De ser utrolig lite kjekt å gå i på sommeren =( Om man bruker den blå genseren og de svarte piqueene bestemmer man vell selv? Turnustjenesten varierer fra sted til sted. Til vanlig, altså utenom sommeren, går man ofte hver tredje helg. Hvordan det er lagt opp med dag, kveld og nattvakter varierer veldig. Om sommeren går man som regel hver 2. helg. Slik jeg jobber nå i sommer, så har vi en uke med nesten bare dagvakt, neste uken har vi nesten bare kveld + 18-04 hele helgen. Veldig grei liste. Capsen er en del av uniformsreglementet. Jeg er ikke veldig flink på å bruke denne, men er flink da det er trafikkulykker og spesielt når jeg jobber i sentrum på kveldene. Greit å være så synlig som mulig når man skal gjøre inngripen overfor berusede personer. Caps + gul vest er da gull verdt! Av støvler så kan man selv velge, så lenge de er svarte. Selv bruker jeg Adidas G9.2: http://www.milrab.no/GSG-9e2-ADIDAS/cat-p/c/p10500666. Utrolig gode støvler, nesten som joggesko. Anbefales. Som regel skal vi benytte lys skjorte på dagvakter. På kvelden kan vi selv velge, men vi skal være like i patruljen. Håper dette gav svar på det meste OddZen Endret 31. juli 2014 av kalleklovn12 1 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Kan kanskje heller spørre her siden det er endel som kanskje ikke besøker den nye tråden. Hvordan er en normal polititurnus i ordenstjenesten? Er spent på om det er mange helger, nattevakter og friperioder. Supert om noen vet! =) Så lurer jeg på om man må trave rundt i den politicapsen hele dagen eller om det går greit å ikke bruke den? Er det mange ulike sko politiet kan bruke? Ser for det meste de store støvla fra Alfa er det vell? De ser utrolig lite kjekt å gå i på sommeren =( Om man bruker den blå genseren og de svarte piqueene bestemmer man vell selv? Turnustjenesten varierer fra sted til sted. Til vanlig, altså utenom sommeren, går man ofte hver tredje helg. Hvordan det er lagt opp med dag, kveld og nattvakter varierer veldig. Om sommeren går man som regel hver 2. helg. Slik jeg jobber nå i sommer, så har vi en uke med nesten bare dagvakt, neste uken har vi nesten bare kveld + 18-04 hele helgen. Veldig grei liste. Capsen er en del av uniformsreglementet. Jeg er ikke veldig flink på å bruke denne, men er flink da det er trafikkulykker og spesielt når jeg jobber i sentrum på kveldene. Greit å være så synlig som mulig når man skal gjøre inngripen overfor berusede personer. Caps + gul vest er da gull verdt! Av støvler så kan man selv velge, så lenge de er svarte. Selv bruker jeg Adidas G9.2: http://www.milrab.no/GSG-9e2-ADIDAS/cat-p/c/p10500666. Utrolig gode støvler, nesten som joggesko. Anbefales. Som regel skal vi benytte lys skjorte på dagvakter. På kvelden kan vi selv velge, men vi skal være like i patruljen. Håper dette gav svar på det meste OddZen Supert! Takk for svar, fikk svar på det meste jeg lurte på, men du kunne kanskje fortelle meg litt om dere har friperioder og hvordan nattevakter ellers går inn i turnusen? Altså vanlig turnus utenom sommeren =) Vet ikke om du har familie men hvordan syntes du eller de andre du arbeider med at turnusen dere går passer med familielivet? Veit det kan være spesielt slitsomt for både deg selv og familien med for mye nattevakter i turnusen. Hvor lange er vaktene, dag/kveldnatt? Utrolig kjekt om du svarer grundig da dette betyr mye for meg og min familie =) Endret 31. juli 2014 av OddZen Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Supert! Takk for svar, fikk svar på det meste jeg lurte på, men du kunne kanskje fortelle meg litt om dere har friperioder og hvordan nattevakter ellers går inn i turnusen? Altså vanlig turnus utenom sommeren =) Vet ikke om du har familie men hvordan syntes du eller de andre du arbeider med at turnusen dere går passer med familielivet? Veit det kan være spesielt slitsomt for både deg selv og familien med for mye nattevakter i turnusen. Hvor lange er vaktene, dag/kveldnatt? Utrolig kjekt om du svarer grundig da dette betyr mye for meg og min familie =) Hei igjen. Jeg skal nå forsøke, til tross for at dette varierer stort. Vanligvis går patruljelisten som en 4-ukers turnus. Nattevakter og kveldsvakter forsøkes å "overlappe" hverandre slik at man skal få en grei overgang. Turnusen utarbeides på ett lokalt plan, som betyr at man som tjenesteperson kan komme med forslag til tillittsamann på driftsenheten. Det er mange med familier, så det taes hensyn til så godt som mulig. Etter hva jeg vet så er de fleste ganske fornøyde. Det er klart at det kan bli trøblete med små barn dersom mor og far jobber, spesielt hvis begge jobber turnus. Av friperioder så har vi da helger og 25 feriedager med lønn i året. Du kan overføre 10 dager (to arbeidsuker) til året etter dersom man opparbeider seg litt fritid. Dette er politiet snille på. Jeg skal nå ha ferie i to uker, og MÅ da ta ut nesten en mnd til i løpet av året for å få overført lovlig kvote på 2 uker ettersom jeg har opparbeidet meg en del fri. Det er som regel heller ikke noe problem å bytte vakt med en kollega. Av varighet på vaktene pleier det å være 8-timersvakter i ukedagene, altså mandag til fredag. Dersom man jobber helg, ihvertfall der jeg jobber, så jobber man totalt 30 timer i helgen, altså 3*10 timers vakt. Dette er igjen fordelt på dagvakt, kveldsvakt og nattevakt. Dersom det er noe annet du lurer på så er det bare å spørre, eventuelt sende pm. Endret 31. juli 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Supert! Takk for svar, fikk svar på det meste jeg lurte på, men du kunne kanskje fortelle meg litt om dere har friperioder og hvordan nattevakter ellers går inn i turnusen? Altså vanlig turnus utenom sommeren =) Vet ikke om du har familie men hvordan syntes du eller de andre du arbeider med at turnusen dere går passer med familielivet? Veit det kan være spesielt slitsomt for både deg selv og familien med for mye nattevakter i turnusen. Hvor lange er vaktene, dag/kveldnatt? Utrolig kjekt om du svarer grundig da dette betyr mye for meg og min familie =) Hei igjen. Jeg skal nå forsøke, til tross for at dette varierer stort. Vanligvis går patruljelisten som en 4-ukers turnus. Nattevakter og kveldsvakter forsøkes å "overlappe" hverandre slik at man skal få en grei overgang. Turnusen utarbeides på ett lokalt plan, som betyr at man som tjenesteperson kan komme med forslag til tillittsamann på driftsenheten. Det er mange med familier, så det taes hensyn til så godt som mulig. Etter hva jeg vet så er de fleste ganske fornøyde. Det er klart at det kan bli trøblete med små barn dersom mor og far jobber, spesielt hvis begge jobber turnus. Av friperioder så har vi da helger og 25 feriedager med lønn i året. Du kan overføre 10 dager (to arbeidsuker) til året etter dersom man opparbeider seg litt fritid. Dette er politiet snille på. Jeg skal nå ha ferie i to uker, og MÅ da ta ut nesten en mnd til i løpet av året for å få overført lovlig kvote på 2 uker ettersom jeg har opparbeidet meg en del fri. Det er som regel heller ikke noe problem å bytte vakt med en kollega. Av varighet på vaktene pleier det å være 8-timersvakter i ukedagene, altså mandag til fredag. Dersom man jobber helg, ihvertfall der jeg jobber, så jobber man totalt 30 timer i helgen, altså 3*10 timers vakt. Dette er igjen fordelt på dagvakt, kveldsvakt og nattevakt. Dersom det er noe annet du lurer på så er det bare å spørre, eventuelt sende pm. Dette var gull =) Tusen takk skal du ha! Sendte en PM i tillegg jeg Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ønsker gjerne å vite hvilke alle fysiske tester man må gjennomføre og bestå når man går på PHS, er det noen som kan forklare dette? Selvsagt utenom opptakskravene. Slik jeg har skjønt er det kun snakk om en livredningstest på B1, og eksamener i B3. Men hva er testene på eksamen, og hva er minstekravene på disse fysiske testene? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 Ønsker gjerne å vite hvilke alle fysiske tester man må gjennomføre og bestå når man går på PHS, er det noen som kan forklare dette? Selvsagt utenom opptakskravene. Slik jeg har skjønt er det kun snakk om en livredningstest på B1, og eksamener i B3. Men hva er testene på eksamen, og hva er minstekravene på disse fysiske testene? De forskjellige øvelsene er benkpress, chins (hangups), og løping. Kravene er godt overkommelige. Benkpress er maksløft. For å få topp karakter må du ta 110kg. Chins er vel 17 for å få topp karakter, og løping er vell 10.15 eller noe. Du har tre år å trene deg opp på, så plenty med tid. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Ønsker gjerne å vite hvilke alle fysiske tester man må gjennomføre og bestå når man går på PHS, er det noen som kan forklare dette? Selvsagt utenom opptakskravene. Slik jeg har skjønt er det kun snakk om en livredningstest på B1, og eksamener i B3. Men hva er testene på eksamen, og hva er minstekravene på disse fysiske testene? De forskjellige øvelsene er benkpress, chins (hangups), og løping. Kravene er godt overkommelige. Benkpress er maksløft. For å få topp karakter må du ta 110kg. Chins er vel 17 for å få topp karakter, og løping er vell 10.15 eller noe. Du har tre år å trene deg opp på, så plenty med tid. Du har også krav på B2. Greie tidsrammer så det er ingen problem. Er selv ikke i noe god fysisk form, men prøver å trene meg opp:) har desverre ikke trent like lenge som mange andre på skolen, det må jeg bare leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå