Sopranosfc Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Gribneck, har du gått "all in" så skal det ikke være noe problem å øke i hangups på kort tid. Få kosthold på plass, ha et variert og godt treningsprogram så kommer det der av seg selv. Hadde befalstest i Januar, tok 4 hangups. På ny test i August tok jeg 18. Har ikke hatt noe særlig fokus på hangups forutenom at jeg tar det en gang i uken ifbm ryggøkten min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei allesammen Må si jeg finner disse trådene meget motiverende og interessante da jeg sikker har lest igjennom alt fra 2013 0g 2014 takk til dere alle Jeg har lenge hatt ett dypt ønske som sikkert 90% av andre lesere her også. Nettopp det å gå inn i politi yrket. Jeg finner den utfordringen det er å komme i god nok fysisk form som spennende og en drivkraft i livet mitt. Men i mitt tilfelle er det også der problemet ligger, Og spesielt når det gjelder hang-ups. Jeg søkte i fjor også, men valgt å avbryte da jeg fremdeles under valg av opptaksdag ikke klarte en eneste hang-up. Jeg hadde bommet helt på hvor lang tid det kom til å ta for å få kroppen i form. Den 26 år gamle kroppen var langt ifra like villig som den 21 år gamle kroppen var i militæret, på å komme iform Hang ups, hang ups hang ups. Nå har jeg trenet målrettet imot dette i over ett år og er fremdeles på "nesten en" og jeg veit det er ett idiotisk spørsmål, men håper noen her har tips eller guide eller noe som helst idè om hvordan en går fra 0 til 7-8 hang ups? har prøvd og prøvd og eier ikke flere råd. Nå skal det sies at jeg er nok ikke den kjappeste forbi "kake bakst" disken på meny og har mye å hente på kosthold og disiplin. Kosthold er jeg også grønn på selv etter å ha selv-studert det i flere måneder Tar imot alt som fins av gode råd da jeg selv er tom. ellers har jeg valgt å gå "all in" da jeg sa opp jobben idag siden jeg ikke kunne tenke meg noe annet yrke samt at veien er lang. Lang lang vei opp til disse 7-8 hang ups`a Jeg har fått utrolig mye igjen for å trene samme muskulaturen på lettere måter du kan gjøre sånn baktrekk med tau eller faktisk ta "dame" pullups i slynge for å trene alle de små musklene du ikke visste du hadde. Jeg har økt fra 1 til 14 på 1-2 måneder er jo lettere for meg siden jeg ikke er mann men tror nok det kan hjelpe deg og. Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei allesammen Må si jeg finner disse trådene meget motiverende og interessante da jeg sikker har lest igjennom alt fra 2013 0g 2014 takk til dere alle Jeg har lenge hatt ett dypt ønske som sikkert 90% av andre lesere her også. Nettopp det å gå inn i politi yrket. Jeg finner den utfordringen det er å komme i god nok fysisk form som spennende og en drivkraft i livet mitt. Men i mitt tilfelle er det også der problemet ligger, Og spesielt når det gjelder hang-ups. Jeg søkte i fjor også, men valgt å avbryte da jeg fremdeles under valg av opptaksdag ikke klarte en eneste hang-up. Jeg hadde bommet helt på hvor lang tid det kom til å ta for å få kroppen i form. Den 26 år gamle kroppen var langt ifra like villig som den 21 år gamle kroppen var i militæret, på å komme iform Hang ups, hang ups hang ups. Nå har jeg trenet målrettet imot dette i over ett år og er fremdeles på "nesten en" og jeg veit det er ett idiotisk spørsmål, men håper noen her har tips eller guide eller noe som helst idè om hvordan en går fra 0 til 7-8 hang ups? har prøvd og prøvd og eier ikke flere råd. Nå skal det sies at jeg er nok ikke den kjappeste forbi "kake bakst" disken på meny og har mye å hente på kosthold og disiplin. Kosthold er jeg også grønn på selv etter å ha selv-studert det i flere måneder Tar imot alt som fins av gode råd da jeg selv er tom. ellers har jeg valgt å gå "all in" da jeg sa opp jobben idag siden jeg ikke kunne tenke meg noe annet yrke samt at veien er lang. Lang lang vei opp til disse 7-8 hang ups`a Mitt absolutt beste tips når det kommer til bom er negative, hvertfall når du skal gå fra 0. Start i "topposisjon" og senk deg ned så sakte du kan. Når du etterhvert klarer en/flere på egenhånd avslutter du siste repitisjon med negativ:) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Å øke fra ingen til fem hang-ups bør være mulig for hvem som helst, selv med suboptimalt kosthold (så lenge kroppsvekten ikke er veldig høy i forhold til høyden). Hvis man selv etter ett år ikke klarer en pull-up så må det være noe veldig galt et sted. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Da er det ganske enkelt noe galt med treningsmetoden. Hvis noen synes dette er vanskelig, og føler det nærmest er "umulig" å øke er det ikke verre enn å oppsøke et treningssenter for veiledning Lenke til kommentar
Lfg Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hei! Jeg skal forhåpentligvis søke phs neste år, og håper på å komme inn. Jeg er dessverre veldig nærsynt om må ta laseroperasjon for og i det hele tatt ha mulighet til å søke. Er det noen her som har tatt laseroperasjon eller kjenner noen som har gjort det og vet hvordan det har vært i ettertid? :-) Lenke til kommentar
Linna Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Hei! Jeg skal søke phs 2014 og er vel kanskje litt eldre enn gjennomsnittet. Er det noen som vet hva snittet er på? Og hvor gamle er dere andre som skal søke? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Vet ikke hva snittalderen var i fjor, men den har sunket betraktelig de siste årene. I 2011 var snittalderen på søkerne 22,5 år. Du finner studenter i alderen alt fra 19 år til 40 år, men hovedandelen er i starten av 20 årene. Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Snittalderen ved siste opptak var 22,9 år (http://www.phs.no/om-phs/nyheter/nyhetsarkiv/2013/juli/strengere-vurdering-ved-arets-opptak/) Jeg er født i -92, så vil nettopp ha fylt 22 når jeg søker Lenke til kommentar
stskjo Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fyller 28 i søknadsåret og skal søke i år :-) Lenke til kommentar
Linna Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fyller 29 i søknadsåret. godt det er flere på min alder da Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Fyller 25 neste år selv. Lurer på om jeg skal søke Oslo eller Kongsvinger over Stavern i år. Noen inspill? Jobber veldig hardt for å få godt nok snitt til å kunne velge og vrake. Jeg går faktisk et par timer i uka på VGS der jeg tar opp mattematik. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hei allesammen Må si jeg finner disse trådene meget motiverende og interessante da jeg sikker har lest igjennom alt fra 2013 0g 2014 takk til dere alle Jeg har lenge hatt ett dypt ønske som sikkert 90% av andre lesere her også. Nettopp det å gå inn i politi yrket. Jeg finner den utfordringen det er å komme i god nok fysisk form som spennende og en drivkraft i livet mitt. Men i mitt tilfelle er det også der problemet ligger, Og spesielt når det gjelder hang-ups. Jeg søkte i fjor også, men valgt å avbryte da jeg fremdeles under valg av opptaksdag ikke klarte en eneste hang-up. Jeg hadde bommet helt på hvor lang tid det kom til å ta for å få kroppen i form. Den 26 år gamle kroppen var langt ifra like villig som den 21 år gamle kroppen var i militæret, på å komme iform Hang ups, hang ups hang ups. Nå har jeg trenet målrettet imot dette i over ett år og er fremdeles på "nesten en" og jeg veit det er ett idiotisk spørsmål, men håper noen her har tips eller guide eller noe som helst idè om hvordan en går fra 0 til 7-8 hang ups? har prøvd og prøvd og eier ikke flere råd. Nå skal det sies at jeg er nok ikke den kjappeste forbi "kake bakst" disken på meny og har mye å hente på kosthold og disiplin. Kosthold er jeg også grønn på selv etter å ha selv-studert det i flere måneder Tar imot alt som fins av gode råd da jeg selv er tom. ellers har jeg valgt å gå "all in" da jeg sa opp jobben idag siden jeg ikke kunne tenke meg noe annet yrke samt at veien er lang. Lang lang vei opp til disse 7-8 hang ups`a Kosthold er viktig! Jeg var cirka i samme situasjon som deg, da jeg for 4-5 mnd ish siden ikke klarte en eneste hang-ups...Nå idag tar jeg 5-7! det som funket for meg var å trene hele kroppen, og gå ned i vekt! Lenke til kommentar
Linna Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 I dag tok jeg tiden for første gang og svømte på 2.34. Ser jeg har litt trening foran meg der trener dere mye svømming? Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 I dag tok jeg tiden for første gang og svømte på 2.34. Ser jeg har litt trening foran meg der trener dere mye svømming? Trener nesten hver dag (ikke helg..), men sliter med teknikken! Ser litt på youtube om teknikker etc, mye å hente! :-)) Lenke til kommentar
Linna Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Får bare øve og øve men det går fort til testene! Lenke til kommentar
Linna Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Fyller 25 neste år selv. Lurer på om jeg skal søke Oslo eller Kongsvinger over Stavern i år. Noen inspill? Jobber veldig hardt for å få godt nok snitt til å kunne velge og vrake. Jeg går faktisk et par timer i uka på VGS der jeg tar opp mattematik. Jeg ville egentlig ha Oslo på første, men er usikker siden det er vel dyrere å bo i Oslo enn f.eks stavern? Så tror kanskje jeg tar stavern på første men jeg søker alle stedene og er glad bare jeg kommer inn Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Stavern er fantastisk. Nå har jeg vært på alle fire skolene, men jeg må fortsatt si at Stavern var et helt rett førstevalg for meg. Dette hører jeg også flere andre si som går på de andre skolene. Nå har selvfølgelig ikke jeg pratet med alle, og hvilken skole som er best kommer jo an på hvilke kriterier du legger til grunn. Her er i alle fall mine subjektive meninger; Oslo er supert hvis du liker byliv, kafeer i mangfold etc. Men studentene sliter med enormt lite plass og rom for øving. Det blir også veldig stort mtp. den personlige kontakten med forelesere. Kongsvinger synes jeg er veldig bra bortsett fra at det er litt øde for min smak. Er jo et lite stykke til Oslo hvis man skal finne på noe. I Bodø var jeg bare i noen få dager, men også dette et bra studiested. For meg er det dog litt for langt nord. Så til Stavern hvor jeg studerer. Grunnen til at jeg synes at dette er det beste studiestedet er flere ting. Det er god plass (som det forøvrig også er i Bodø og Kongsvinger), kontakten med forelelsere og ansatte er fenomenal, veien er kort til Larvik, Sandefjord, Tønsberg eller Horten hvis man vil ha litt byliv, skolen ligger rett ved skjærgården, og det vikitgste; justissektorens kurs og- øvingssenter er lokalisert der. Dvs at det arrangeres kurs der så og si til enhver tid og det er enormt dyktige personer innom som gledelig deler erfaringer og svarer på spørsmål. Seneste i våres var det en større øvelse utenfor Stavern som inkluderte diverse spesialstyrker fra forskjellige land, herunder Beredskapstroppen. Mange av oss studentene fikk være med på øvelsen som markører og det er var sinnsykt gøy. Bare det at vi fikk sjekke utstyret og kjøretøyene til BT er grunn nok til å søke Stavern. Dessuten har vi egen bar med billig pils på skoleområdet og flest soldager i året Som sagt; subjektivt, så får studenter andre plasser skryte frem sitt studiested som det beste 1 Lenke til kommentar
stskjo Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg er heller ingen super dyktig svømmer, men svømmer greit bryst. Har vært på opptak en gang før for en del år tilbake, og da svømte jeg bryst. Da klarte jeg vel akkurat kravet om jeg husker riktig. Har nå investert i en personlig instruktør som skal lære meg crawl, begynner på det i januar. Satser på at det kan hjelpe meg til en bedre karakter på opptaket i mai/juni Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Jeg har testsvømt en gang, på 2.01. Er ingen svømmer, men har relativt god kondisjon, er nok derfor det gikk relativt greit. Men skal jo jobbe med den tiden! Noen som vet noe om synlige tatoveringer(i uniform) er ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå