Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en fyr på 23 som sikter meg in til politihøgskolen fra og med neste høst igjen (2015).
Det er nå det som er drømmen men jeg oppdaget i fjor at jeg har såkalt "primær hypertensjon" altså høyt blodtrykk. Selv har jeg ingen symptomer annet en høye målinger og dette reguleres til normalt nivå med medisiner. Jeg er i god form og ikke hindret det minste selv føler jeg da.
Eneste som står nevnt i reglene direkte om blodtrykk er jo at det skal ligge innen for "normal området", noe det gjør med medisiner.
Hører forskjellige ting om dette og lurer på om noen har noen erfaringer eller kunnskaper om akkurat dette.

MvH Jensen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hør med din fastlege hva han mener om saken. Jeg har selv en blodsykdom, men det har ikke vært noe problem når jeg har søkt. :)

Fastlegen mente det ikke skulle være noe problem, så du tror avgjørelsen ligger der?=)

Send en epost til [email protected] og be opptaksnemndas lege se på saken.. dumt å eventuelt få en drøm knust av synsinger her i tråden. Lykke til.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere det ligger ann for de 20-30 første på venteliste? Er det noen her som har vært såpass langt bak og som går på PHS eller noen i klassen dere vet om kanskje?

 

Gir liksom ikke helt opp enda, selv om sannsynligheten nok er ganske så minimal.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Hei Minabolla:-) tok bort gruppa fra FB siden det var få som la seg til. Vi lager en ny gruppe når skolen begynner;-)

 

Gleder meg til å møte alle fremtidige medstudenter:-D

Dette tar seg opp etterhvert, jf Fibonaccitallene. Alltid noen som kjenner noen som kjenner noen. Plutselig er gruppen fulltallig. Dere har bare godt av å få "kjent litt på hverandre" så tidlig som mulig! :) Konklusjon: Få gang på gruppe!

Går det an å parkere på skolens område?

Ja

Endret av infaff
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere det ligger ann for de 20-30 første på venteliste? Er det noen her som har vært såpass langt bak og som går på PHS eller noen i klassen dere vet om kanskje?

 

Gir liksom ikke helt opp enda, selv om sannsynligheten nok er ganske så minimal.

Var et par som kom inn hos oss etter en uke, men disse var typisk nummer 5 og 6 på venteliste.

Lenke til kommentar

 

 

Hei Minabolla:-) tok bort gruppa fra FB siden det var få som la seg til. Vi lager en ny gruppe når skolen begynner;-)

 

Gleder meg til å møte alle fremtidige medstudenter:-D

Dette tar seg opp etterhvert, jf Fibonaccitallene. Alltid noen som kjenner noen som kjenner noen. Plutselig er gruppen fulltallig. Dere har bare godt av å få "kjent litt på hverandre" så tidlig som mulig! :) Konklusjon: Få gang på gruppe!

Går det an å parkere på skolens område?

Ja
Lenke til kommentar

Eventuelt avvente til fadderne oppretter gruppe og har oversikt over hvem som slippes inn. Så slipper man medlemmer som ikke er studenter, men kun er der for å notere ned navn.

 

Ikke for å være negativ, det har skjedd tidligere at personer som ikke er studenter har blitt medlemmer i lignende grupper. Usikkert hvorfor. Det er ingen hemmelighet at enkelte miljø ønsker en oversikt over ansatte i etaten.

 

For min del ville jeg ikke likt at navnet mitt blir kjent så tidlig i karrieren.

 

Men dette er opp til hver enkelt. Man bør ihvertfall ha tenkt gjennom det.

Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om den livredningstesten man skal ta første året?

Hei!

Livredningstesten er et arbeidskrav tidligere innenfor fageg ordensgjeneste. Mulig det er flytta under fysisk trening nå(?). Som alle arbeidskrav ellers må dette bestås i løpet av 3 forsøk, men du kan søke om et fjerde. Du får to forsøk i B1.

 

Man skal svømme med T2 bukse, belte og blåskjorte(t-skjorten). Først foretar du et livredningshopp fra 1m, hvor du hopper i vannet uten at hodet kommer under. Så svømmet du 50m. Derettet tar du av deg klærne uten å holde i kanten, dykker ned til 4m og hentet en dukke på bunnen som du bringer til overflaten. Deretter henter du en makker som henger i bassengkanten, svømmer 50m med makker og får han opp på land. Da stoppes tiden. Etter dette skal du utføre HLR på en dukke. Har sett at dette tidligere er lagt ut på et annet forum.

 

Strykprosenten er ganske høy etter mi mening, start tidlig med treninga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...