fyke Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Då er det mest sansynlig pga nye forhold etter innkalling til opptak. Lenke til kommentar
honda82 Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ser at samordna opptak har mottatt oppdatert info fra phs 2. Juli. Skjebnen er nok bestemt allerede. Har flere fått oppdatert statusen? Lenke til kommentar
fyke Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Ja, men dato for ettersending var jo 1. Juli. Kan ver den slags info dei har oppdatert :-) Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Lykke til med skolegangen alle som kommer inn! Jeg har dessverre valgt å omprioritere studieønskene mine i siste liten da jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken studieretning som blir rett for meg. Det blir heller å satse på ingeniørskolen for min del, så får jeg eventuelt komme tilbake til PHS om ett, to, eller tre år viss jeg finner ut at det føles rett. Jeg tenker at viss jeg må være innom begge studiene før jeg vet hva jeg ønsker å jobbe med - er det best å ta PHS til slutt da livserfaringen er høyere! Dessuten, hadde jeg valgt PHS først og senere ombestemt meg, ville det bli tungt å begynne med realfag igjen. Igjen, lykke til og følg drømmen! Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Lykke til, får håpe du blir å trives med ingeniør studiet =) Lenke til kommentar
skog123 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Ble dere intervjuet av en eller flere fra nemda? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 En person som intervjuer deg Lenke til kommentar
heisann1 Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg personlig var på et lensmannskontor og ville anbefalt det, der får man ofte følge helle saken fra gjerningen oppstår og frem til påtalen foreligger. Man jobber med etterforsking og orden vekselsvis hele året, mens på en politistasjon blir dette oppdelt. På den annen side er det nok mer "action" på stasjoner. Mer å gjøre, og mindre dødtid. Det kommer jo helt an på hvor du er, jeg var på lensmannskontor rett i nærheten av en by. Vi fikk i pose og sekk kan du si. Når vi var på patrulje så var vi der det skjedde, og var vi inne på kontoret hadde vi sykt mye å gjøre. Og det er nok ikke slik at det er action hele tiden på politistasjonene heller Har vært på nattevakter i helgen, og kunne telle oppdragene på en hånd (i helgene var vi tilknyttet vaktstyrken i byen) Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Mange som enten er studenter eller som mest sannsynlig kommer til å bli studenter som har eller tenker å ha bil under studietiden?Planen min har vært å selge bilen, en forholdsvis dyr bil i drift som krever fullkasko forsikring osv på grunn av verdi. Etter å ha prata med en i går som går førsteåret ved Kongsvinger så begynner jeg å tvile på en tilværelse uten bil. Han forklarte at det var veldig greit med bil i Kongsvinger og at dette var noe flere studenter hadde.Vurderer å selge den bilen jeg kjører nå og heller kjøpe meg en billig bil (type Toyota Carina `97) som jeg kan ha ansvarforsikring på. Skjønner at bil kan være unødvendig f.eks midt i Oslogryta, men Kongsvinger og Stavern føler jeg man blir litt avhengig av bil?. Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 (endret) Mange som enten er studenter eller som mest sannsynlig kommer til å bli studenter som har eller tenker å ha bil under studietiden? Planen min har vært å selge bilen, en forholdsvis dyr bil i drift som krever fullkasko forsikring osv på grunn av verdi. Etter å ha prata med en i går som går førsteåret ved Kongsvinger så begynner jeg å tvile på en tilværelse uten bil. Han forklarte at det var veldig greit med bil i Kongsvinger og at dette var noe flere studenter hadde. Vurderer å selge den bilen jeg kjører nå og heller kjøpe meg en billig bil (type Toyota Carina `97) som jeg kan ha ansvarforsikring på. Skjønner at bil kan være unødvendig f.eks midt i Oslogryta, men Kongsvinger og Stavern føler jeg man blir litt avhengig av bil?. Samme gjelder forsåvidt Bodø. Går buss til og fra sentrum fra universitetet. Men busstilbudet er generelt så elendig, at om man vil dra en annen plass enn til sentrum, så er egentlig bil et must. Endret 6. juli 2014 av DeQu Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei igjen folkens! Nå er det bare få dager igjen til dere får svar! Heldige dere =) Lykke til! Jeg lurer på om man skal i intervjudelen fortelle noe om seg selv, familie, jobb og slikt? Hvorfor du vil bli politi etc? Så lurer jeg på hvor i Bergen de fysiske testene foregår, svømming og styrke. Hvor langt er bassenget som blir brukt? Flott om noen kan fortelle meg hvordan opptaket i Bergen foregikk, virker som det er litt forskjell fra plass til plass. Så må de av dere i Bergen, som tenker å søke i 2015 og som kunne tenke seg å ha noen å trene med eller bare treffes for en prat, bare rope ut! Er sikkert veldig greit å kunne motivere og pushe hverandre =) Trener forresten på SIB og har tilgang til treningsrom, svømming og gymsal. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Hei igjen folkens! Nå er det bare få dager igjen til dere får svar! Heldige dere =) Lykke til! Jeg lurer på om man skal i intervjudelen fortelle noe om seg selv, familie, jobb og slikt? Hvorfor du vil bli politi etc? Så lurer jeg på hvor i Bergen de fysiske testene foregår, svømming og styrke. Hvor langt er bassenget som blir brukt? Flott om noen kan fortelle meg hvordan opptaket i Bergen foregikk, virker som det er litt forskjell fra plass til plass. Så må de av dere i Bergen, som tenker å søke i 2015 og som kunne tenke seg å ha noen å trene med eller bare treffes for en prat, bare rope ut! Er sikkert veldig greit å kunne motivere og pushe hverandre =) Trener forresten på SIB og har tilgang til treningsrom, svømming og gymsal. Man kan få spørsmål fra alle livssitusjoner som innebærer familie, jobb og de spør gjerne hva som ligger bak motivasjonen dintil å bli politi ja. Har vært på opptak i Bergen to ganger og begge gangene gikk det forholdsvis likt for seg. Man møter opp i hovedporten ved Haakonsvern orlogsstasjon og blir ett kort tid veiledet ned til idrettsbygget. Idrettsbygget er et ganske nytt bygg med utrolig flotte fasiliteter! Bassenget er standard 25 meter med banedelere, palle ("startstupebrett") og bunnlinje. Bassenget du skal dykke i vet jeg ikke målene på, men dette blir brukt til trening av dykkere osv og er da natuligvis ganske djupt på det djupeste. TV2 Sporty omtaler treningsanlegget i egen artikkel Program: - Undervanssvømming, dykk, svømming - lengde. - Benkpress/bom - Løping Lunsj. - Lege/datatester. Man deler normalt inn i 2 grupper hvor den ene gruppa venter på å gå til lege etter tur mens den andre gruppa tar datatestene og omvendt. - Får tid og oppmøtested for intervju og den biten. Her kan man ytre ønske om påfølgende dag om man for eksempel er tilreisende. Kjempekjekke og greie instruktører! Tror jeg kun så ett nytt fjes av instruktørene i år i forhold til i fjor Lenke til kommentar
Lillme91 Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 For de av dere som kommer inn på PHS, så selger jeg mange av mine B1 pensumbøker! Lenke til kommentar
mbrawo Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 For de av dere som kommer inn på PHS, så selger jeg mange av mine B1 pensumbøker! Jeg vil ha, jeg vil ha Om jeg kommer inn, vel og merke. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Takk skal du ha Mantoius! Veldig bra gjennomgang! Går du på phs eller venter du på svar? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Folkens! Sjekk fagplanen nøye før dere kjøper bøker fra tidl. studenter. Ble "lurt" av noen tidligere studenter til å kjøpe en haug med utdatert pensum. Veldig greit å stille med feks. rett regelsamling i vegtrafikk. Søk opp fagplan B1 på google, så finner dere lista. Minner også om oppdatert fagplan fra og med kommende kull.. Sånn obsobs:) Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Takk skal du ha Mantoius! Veldig bra gjennomgang! Går du på phs eller venter du på svar? Ingen årsak Venter nok nervøst på svar. Lenke til kommentar
infaff Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) STAVERN!Vær klar over at skolestart pleier være rundt 20. august, og at siste eksamen er ferdig i starten av juni. Dere kan på forhånd forsøke å forhandle frem en avtale som innebærer at dere slipper å betale full månedsleie for disse månedene. Det er faktisk lov å kreve litt, i fjor var det flere hybler som stod tomme. Boligmarkedet er mao ikke så trangt som en gjerne tror om en så liten plass. Endret 28. juli 2014 av infaff Lenke til kommentar
krito Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 STAVERN! Vær klar over at skolestart pleier være rundt 20. august, og at siste eksamen er ferdig i starten av juni. Dere kan på forhånd forsøke å forhandle frem en avtale som innebærer at dere slipper å betale full månedsleie for disse månedene. Det er faktisk lov å kreve litt, i fjor var det flere hybler som stod tomme. Boligmarkedet er mao ikke så trangt som en gjerne tror om en så liten plass. Prøv etter beste evne å unngå steder dere må betale over 5000 pr/mnd (spesielt én leilighet på finn som ligger ute for 5300,- pr mnd as we speak - frarådes på det sterkeste). Fredtun FHS er et rimelig alternativ - selv om dette innebærer diverse restriksjoner (men det er verdt det når månedsprisen er 3500 i måneden). Takk for bra tips! Er nok mange av oss "mulige" studenter som får bruk for det! Lenke til kommentar
UnitedFan Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Noen som har fått siste oppdatering fra samordna opptak den 7.juli? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå