Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

 

 

Var det slik at me sku få svar på datatestene i dag, eller var det rundt 1. Juli?

Jeg mener også å huske at intervjueren min sa vi skulle få resultatene innen i dag. Noen som vet hvor mye disse testene teller?

Ingen som vet. De er med i en helhetlig vurdering av deg som søker så de teller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk det på testene ? La dere på, under eller over gjenomsnittet ? :)

På verbal resonnering: Det er omtrent like enkelt for deg som for andre å håndtere oppgavene i denne testen.

Logisk tenkning: Sammenlignet med andre er det vanskeligere for å deg å håndtere oppgavene i denne testen.

Språkferdigheter: Sammenlignet med andre er det enklere for deg å håndtere oppgavene i denne testen.

 

Lå vell på gjennomsnittet ja. Vet jeg brukte veldig lang tid på logisk tenkning oppgavene, fikk nesten alt riktig der, men trakk vell en del ned at jeg brukte lang tid.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det på testene ? La dere på, under eller over gjenomsnittet ? :)

Jeg fikk:

På verbal resonnering: Enklere for meg enn andre.

Logisk tenkning: Enklere for meg enn andre.

Språkferdigheter: Like enkelt for meg som for andre.

Gikk jo mye bedre enn jeg trodde, var sikker på at alt gikk til hell.

Nå er det bare å vente på svar på selve opptaket da, vet ikke om jeg gruer eller gleder meg :ph34r:

Lenke til kommentar

Gikk fint med meg også. Noe dårligere på logisk i forhold til i fjor, men ingenting dårligere enn "like enkelt for deg som for andre". Var vist ekstremt rask og ekstremt nøytaktig på resonnering :D

Hva var begrunnelsen du fikk av PHS da du ikke ble funnet egnet i fjor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gikk fint med meg også. Noe dårligere på logisk i forhold til i fjor, men ingenting dårligere enn "like enkelt for deg som for andre". Var vist ekstremt rask og ekstremt nøytaktig på resonnering :D

Hva var begrunnelsen du fikk av PHS da du ikke ble funnet egnet i fjor?

 

Jeg havna på venteliste etter klage til opptaksnemda :)

Akkurat hva de grunnga trenger jeg ikke gå så mye inn på, men begrunnelsen var generelt svært kortfattig og uten de helt store argumentasjonene slik jeg så det fra mitt ståsted.

 

Stiller med en del flere poeng i år, så får vi håpe det går vegen - for flere av oss.

 

 

 

 

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

 

 

Gikk fint med meg også. Noe dårligere på logisk i forhold til i fjor, men ingenting dårligere enn "like enkelt for deg som for andre". Var vist ekstremt rask og ekstremt nøytaktig på resonnering :D

Hva var begrunnelsen du fikk av PHS da du ikke ble funnet egnet i fjor?

 

Jeg havna på venteliste etter klage til opptaksnemda :)

Akkurat hva de grunnga trenger jeg ikke gå så mye inn på, men begrunnelsen var generelt svært kortfattig og uten de helt store argumentasjonene slik jeg så det fra mitt ståsted.

 

Stiller med en del flere poeng i år, så får vi håpe det går vegen - for flere av oss.

 

 

 

 

 

Så man kan komme noen vei ved å klage altså. Jeg lurer jo veldig på hva som skal til for å bli uegnet her jeg går og venter i spenning. Skal man være uegnet bør man jo ha noen fundamentale mangler enten fysiske eller holdningsmessige? Type homofobi, rasisme etc.

Lenke til kommentar

Lurer på det samme sjølv. Kva som skal til for å være uegnet. Regner med/håper det skal "mykje" til. Nokon so veit om cv'en me skreiv på følgeskjema og papirvedlegg speler ei større eller mindre rolle av den vurderinga?

Lenke til kommentar

Lurer på det samme sjølv. Kva som skal til for å være uegnet. Regner med/håper det skal "mykje" til. Nokon so veit om cv'en me skreiv på følgeskjema og papirvedlegg speler ei større eller mindre rolle av den vurderinga?

Det er nok totalbildet som er med på å bedømme om du er egnet eller ikke. Man må jo sånn sett tilfredsstille alle kravene som går på dette.

Tror ikke det skal veldig mye til for å ikke bli funnet egnet nødvendigvis, men om det er høy prosent som stryker aner jeg ikke.

 

3 av 6 jeg vet om som har søkt PHS i senere tid har ikke blitt funnet egnet ved første forsøk. Det sier jo ikke så mye men gir vel kanskje en liten pekepinn på at det ikke veldig unormalt?

 

 

Lenke til kommentar

Av de 1171 som besto de fysiske testene i 2013 ble 268 søkere ikke godkjent av nemda. Det blir ca. 22.8 prosent. Av disse var det sikkert noen som ikke besto kravene til helse samt vandel. Av de 903 som ble godkjent var det tre som ikke fikk ettersendt papirer i tide. Det betyr at det var 900 søkere som kjempet om 720 plasser.

Endret av skog123
Lenke til kommentar

Jeg personlig var på et lensmannskontor og ville anbefalt det, der får man ofte følge helle saken fra gjerningen oppstår og frem til påtalen foreligger. Man jobber med etterforsking og orden vekselsvis hele året, mens på en politistasjon blir dette oppdelt.

 

På den annen side er det nok mer "action" på stasjoner. Mer å gjøre, og mindre dødtid.

Lenke til kommentar

Av de 1171 som besto de fysiske testene i 2013 ble 268 søkere ikke godkjent av nemda. Det blir ca. 22.8 prosent. Av disse var det sikkert noen som ikke besto kravene til helse samt vandel. Av de 903 som ble godkjent var det tre som ikke fikk ettersendt papirer i tide. Det betyr at det var 900 søkere som kjempet om 720 plasser.

 

Ved mangler på vandel eller helse så ryker man før de fysiske testene. Slik var det i hvert fall i fjor. Men uansett hvordan man ser på det, så er sjansene for å bli "uegnet" små, selv om noen sikkert kan være uheldige og gi opptaksnemnda et feil inntrykk. I hele klassen min tror jeg det var en eller to som hadde forsøkt tidligere, resten kom inn på første forsøk.

 

Vil ønske dere lykke til alle sammen, og spesielt dere som søker for 2. og 3. gang. Det går nok bra denne gangen! :)

Lenke til kommentar

 

 

Av de 1171 som besto de fysiske testene i 2013 ble 268 søkere ikke godkjent av nemda. Det blir ca. 22.8 prosent. Av disse var det sikkert noen som ikke besto kravene til helse samt vandel. Av de 903 som ble godkjent var det tre som ikke fikk ettersendt papirer i tide. Det betyr at det var 900 søkere som kjempet om 720 plasser.

Ved mangler på vandel eller helse så ryker man før de fysiske testene. Slik var det i hvert fall i fjor. Men uansett hvordan man ser på det, så er sjansene for å bli "uegnet" små, selv om noen sikkert kan være uheldige og gi opptaksnemnda et feil inntrykk. I hele klassen min tror jeg det var en eller to som hadde forsøkt tidligere, resten kom inn på første forsøk.

 

Vil ønske dere lykke til alle sammen, og spesielt dere som søker for 2. og 3. gang. Det går nok bra denne gangen! :)

Ja, er det eg blitt forklart og, at vandelen blir vurdert før du blir kalt inn til opptaksprøver.

På opptaket tok dei likevell opp vandelen min, har eit forelegg som eg sa ifra om i følgeskjema. Dei visste tydeligvis om ein liten ungdomssynd eg ikkje var klar over at politiet var informert om også :-p

Endret av fyke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...