Mg93 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 wææ! nå er dagen her, hvertfall for meg Masse lykke til alle sammen som skal på opptak i dag Lenke til kommentar
annbjo Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 wææ! nå er dagen her, hvertfall for meg Masse lykke til alle sammen som skal på opptak i dag . Masse lykke til! Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 wææ! nå er dagen her, hvertfall for meg Masse lykke til alle sammen som skal på opptak i dag Lykke til Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Liit off topic i disse opptaksdager, men hvilke karakterer på vitnemålet skal man regne med når man skal finne studiepoeng? Har jo to år på ykesfag før PÅB så det er jo endel "yrkeskarakterer.. Noen som vet? Masse lykke til alle sammen!! Endret 5. juni 2014 av aok1 Lenke til kommentar
fyke Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Liit off topic i disse opptaksdager, men hvilke karakterer på vitnemålet skal man regne med når man skal finne studiepoeng? Har jo to år på ykesfag før PÅB så det er jo endel "yrkeskarakterer.. Noen som vet? Masse lykke til alle sammen!! Då eg spurte samordna optak om dette var svaret at alle karakterene på vitnemålet, frå alle år, skal medregnes. Både standpunkt og eksamen. Regnes ein etter 23/5-regelen er det kun dei 6 studiekompetansefagene som skal telle med. Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Liit off topic i disse opptaksdager, men hvilke karakterer på vitnemålet skal man regne med når man skal finne studiepoeng? Har jo to år på ykesfag før PÅB så det er jo endel "yrkeskarakterer.. Noen som vet? Masse lykke til alle sammen!! Då eg spurte samordna optak om dette var svaret at alle karakterene på vitnemålet, frå alle år, skal medregnes. Både standpunkt og eksamen. Regnes ein etter 23/5-regelen er det kun dei 6 studiekompetansefagene som skal telle med. Okei, men betyr det da at for eksempel norsk karakterer fra vg2 og vg3 skal medregnes? (fem karakterer bare i norsk da?) Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Liit off topic i disse opptaksdager, men hvilke karakterer på vitnemålet skal man regne med når man skal finne studiepoeng? Har jo to år på ykesfag før PÅB så det er jo endel "yrkeskarakterer.. Noen som vet? Masse lykke til alle sammen!! Då eg spurte samordna optak om dette var svaret at alle karakterene på vitnemålet, frå alle år, skal medregnes. Både standpunkt og eksamen. Regnes ein etter 23/5-regelen er det kun dei 6 studiekompetansefagene som skal telle med. Okei, men betyr det da at for eksempel norsk karakterer fra vg2 og vg3 skal medregnes? (fem karakterer bare i norsk da?) Nei, bare de avsluttende karakterene Lenke til kommentar
fyke Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Seriøst? Det hørtes rart ut .. Var sikker på at det kun var avsluttende fag :0 Eller er dette kun for yrkesfag? For jeg gikk studiespesialisering Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Hmm, rart. For på vitnemålet står jo kun karakteren fra avsluttende år innen det faget. Som f.eks 3. Års karaktern i norsk, og 2. Års karaktern for engelsk. (For oss med yrkesfag + påbygg vertfall). Rart de ikke står på vitnemålet om de skal tas med. :s Lenke til kommentar
fyke Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Seriøst? Det hørtes rart ut .. Var sikker på at det kun var avsluttende fag :0 Eller er dette kun for yrkesfag? For jeg gikk studiespesialisering Eg veit ikkje. Eg godtok bare svaret og la på :-p eg vil tro det gjelder uansett kva studieretning ein tar. Men er det ikkje poengkalkulator på nettet ein kan bruke? Den har vell fasiten :-) Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Jo, hvis man søker på karakterkalkulator og velger den på utdanning.no. Hvis norsk vg2 var gjeldene, så burde det jo stå på vitnemålet. Og det gjør det jo ikke. Lenke til kommentar
fyke Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Hmm, rart. For på vitnemålet står jo kun karakteren fra avsluttende år innen det faget. Som f.eks 3. Års karaktern i norsk, og 2. Års karaktern for engelsk. (For oss med yrkesfag + påbygg vertfall). Rart de ikke står på vitnemålet om de skal tas med. :sMen då er det jo ikkje noko problem, for står det ikkje på vitnemålet skal du jo ikkjw tenke på dei. Ref. Samordna opptak sin uttalelse. For min del har eg jækla mange karakterer på elektronisk vitnemål då eg gjekk reform 94 først og påbygg i kunnskapsløftet. Dermed er mitt vitnemål litt utenom der vanlige. Lenke til kommentar
DeQu Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 I følge beskjeden eg fekk frå samordna så er det feil. Alle karakterer skal være med. Dvs norsk frå 1. 2. Og 3. Året. Eg hadde også høyrt at det kun var avsluttende karakterer så var gjeldene, derfor ringte eg til dei og spurte :-) Hmm, rart. For på vitnemålet står jo kun karakteren fra avsluttende år innen det faget. Som f.eks 3. Års karaktern i norsk, og 2. Års karaktern for engelsk. (For oss med yrkesfag + påbygg vertfall). Rart de ikke står på vitnemålet om de skal tas med. :sMen då er det jo ikkje noko problem, for står det ikkje på vitnemålet skal du jo ikkjw tenke på dei. Ref. Samordna opptak sin uttalelse. For min del har eg jækla mange karakterer på elektronisk vitnemål då eg gjekk reform 94 først og påbygg i kunnskapsløftet. Dermed er mitt vitnemål litt utenom der vanlige. Er nok derfor! Tok selv alt under kunnskapsløftet. Men for min del skulle de gjerne vært gjeldene da 1. Og 2. Års Karakterene mine ville dratt opp snittet mitt Men noen som husker om konkuransepoengene dine kommer opp på SO når hovedopptaket er? For da vil man jo lett kunne regne seg til om det stemmer med vitnemålet eller om det er med masse andre karakterer som ikke står der. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Da er vi offisielt ferdig med B1. Vemodig å måtte forlate skolen, men vi må komme oss videre i utdanningsløpet. Med A på siste eksamen tar jeg sommerferie med god samvittighet. For de som lurte så er venteperioden før man faktisk får svar helt for ....... Nyt sommeren folkens, ønsker dere alle lykke til! 3 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Da er vi offisielt ferdig med B1. Vemodig å måtte forlate skolen, men vi må komme oss videre i utdanningsløpet. Med A på siste eksamen tar jeg sommerferie med god samvittighet. For de som lurte så er venteperioden før man faktisk får svar helt for ....... Nyt sommeren folkens, ønsker dere alle lykke til! Gratulerer. Hvor skal du være i B2? Lenke til kommentar
meldem123 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Er det slik at man på gruppeoppgaven skal snakke om og komme med synspunkter om et bestemt tema? Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 noen som vet hva lønnen til toller/ grensevakt er er det ganske likt med politiets lønn? Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Noen som vil fortelle litt hvordan den sårbarhetstesten fungerer? Hvilke type spørsmål får man her? Sårbarhetstest: Sårbarhetstesten er ment å skulle si noe om søkerens sårbarhet knyttet til kompetansen integritet. I sårbarhetstesten blir søkeren bedt om å beskrive seg selv ved å vurdere hvor godt forskjellige påstander passer for søkeren sammenlignet med andre mennesker. Ingen som har vært på opptak og kan svare på dette? Så lurer jeg litt på hva folk planlegger å ta med seg på opptak når det gjelder mat og drikke? Ser for meg mye vann, kanskje litt Powerade/Red Bull for å få blodsukkeret raskt opp, noen brødskriver, sjokolade/nøttemix. Eller? Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Så lurer jeg litt på hva folk planlegger å ta med seg på opptak når det gjelder mat og drikke? Ser for meg mye vann, kanskje litt Powerade/Red Bull for å få blodsukkeret raskt opp, noen brødskriver, sjokolade/nøttemix. Eller? Tar med Isotonisk sportsdrikk som feks Powerade. + vann. Har også en sukkerfri Burn som backup. Plukker nok med et par av den nye typen New Energy på butikken. Styrer unna sukkerholdig drikke. Utover det så blir hele dagen min litt demontert, så mat planlegges deretter. Regner derfor med at jeg tar med nok mat til å holde til både lunch og middag selv om det er ganske uvisst hvor mye av det jeg får spist. Bacon og egg til bussturen innover og kylling + potetstappe til senere på dagen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå