Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014


Jusst

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Er det noen som har opptak nå til torsdag, 5.Juni?

ja jeg skal! :D pulje 2. 12.30 var det vel? :)

 

Mange her med Stavern på 1. plass?

. Jeg har:) har du?

jeg også :D
. Herlig!! : D

er du kjent i oslo? :p
. Ja, bodd her i fire år nå så relativt kjent:) noe du lurer på?

 

ja, jeg er lite kjent, å lurer på hvordan jeg kommer meg lettest fra oslo s til opptakene? :)

 

Gå ned til tbanen :) Derifra kan du ta alle linjer opp til majorstuen T-banestasjon. Derifra er det bare noen minutter å gå, så er du der. Slemdalsveien er den veien som går ved siden av tbanestasjonen :)

 

okei, takk! :D hvis det er noen andre her som skal ta tbanen fra oslo s så sifra! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen :)

 

Fulgt med på tråden en stund nå, så kan vell komme med et innspill.

 

Var på opptak nå 27. mai i Bodø (pulje 2). Vi var vell totalt på de 2 puljene her ca 40 stykker. Hvorav ca 36 fullførte hele opptaket.

 

Vi hadde først fysiske tester, etterfulgt av legesjekk og datatester. Gruppeøvelsen og intervjuet hadde vi påfølgende dag.

 

Føler selv det gikk ganske greit, og med ca 48 konkurransepoeng bør det gå bra. Søkt Bodø på førstevalg :)

 

Tips til dere som enda ikke har vært på opptak, og spesielt om dere er like over minimumskravene på det fysiske: Få dere noen skikkelige hviledager før opptaket (typ vertfall 4 dager uten trening), og ikke ha dere en stor fest helga før opptaket.

Samt vær dere selv. Svar så ærlig som mulig på datatestene, da intervjuet blir sjekka opp mot hva du svarte på datatestene.

 

I tillegg ønsker jeg alle sammen lykke til, så møtes vi kanskje til høsten, eller på opptak til neste år! :D

Kjenner at 20. juli er alt for langt unna..

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

 

Fulgt med på tråden en stund nå, så kan vell komme med et innspill.

 

Var på opptak nå 27. mai i Bodø (pulje 2). Vi var vell totalt på de 2 puljene her ca 40 stykker. Hvorav ca 36 fullførte hele opptaket.

 

Vi hadde først fysiske tester, etterfulgt av legesjekk og datatester. Gruppeøvelsen og intervjuet hadde vi påfølgende dag.

 

Føler selv det gikk ganske greit, og med ca 48 konkurransepoeng bør det gå bra. Søkt Bodø på førstevalg :)

 

Tips til dere som enda ikke har vært på opptak, og spesielt om dere er like over minimumskravene på det fysiske: Få dere noen skikkelige hviledager før opptaket (typ vertfall 4 dager uten trening), og ikke ha dere en stor fest helga før opptaket.

Samt vær dere selv. Svar så ærlig som mulig på datatestene, da intervjuet blir sjekka opp mot hva du svarte på datatestene.

 

I tillegg ønsker jeg alle sammen lykke til, så møtes vi kanskje til høsten, eller på opptak til neste år! :D

Kjenner at 20. juli er alt for langt unna..

Litt uheldig å komme med tips om å legge ned all fysisk aktivitet i 4 dager før opptak. Det har for mange lite for seg og er således ikke noe godt tips. Selvsagt er det viktig å være uthvilt, men så sant kroppen din er vandt til fysisk aktivitet i det store og det hele, så kan du godt holde kroppen i gang med medium cardio osv dagen(e) før opptak.

Få nok søvn (selv om det for noen er vanskelig før opptak) og spis skikkelig på dagene før og på selve opptaksdagene.

Det som fungerer for deg er ikke en fasit for alle må du huske på :) Ellers er jeg enig i det du sier mtp case og intervju.

Lenke til kommentar

 

Hei alle sammen :)

 

Fulgt med på tråden en stund nå, så kan vell komme med et innspill.

 

Var på opptak nå 27. mai i Bodø (pulje 2). Vi var vell totalt på de 2 puljene her ca 40 stykker. Hvorav ca 36 fullførte hele opptaket.

 

Vi hadde først fysiske tester, etterfulgt av legesjekk og datatester. Gruppeøvelsen og intervjuet hadde vi påfølgende dag.

 

Føler selv det gikk ganske greit, og med ca 48 konkurransepoeng bør det gå bra. Søkt Bodø på førstevalg :)

 

Tips til dere som enda ikke har vært på opptak, og spesielt om dere er like over minimumskravene på det fysiske: Få dere noen skikkelige hviledager før opptaket (typ vertfall 4 dager uten trening), og ikke ha dere en stor fest helga før opptaket.

Samt vær dere selv. Svar så ærlig som mulig på datatestene, da intervjuet blir sjekka opp mot hva du svarte på datatestene.

 

I tillegg ønsker jeg alle sammen lykke til, så møtes vi kanskje til høsten, eller på opptak til neste år! :D

Kjenner at 20. juli er alt for langt unna..

Litt uheldig å komme med tips om å legge ned all fysisk aktivitet i 4 dager før opptak. Det har for mange lite for seg og er således ikke noe godt tips. Selvsagt er det viktig å være uthvilt, men så sant kroppen din er vandt til fysisk aktivitet i det store og det hele, så kan du godt holde kroppen i gang med medium cardio osv dagen(e) før opptak.

Få nok søvn (selv om det for noen er vanskelig før opptak) og spis skikkelig på dagene før og på selve opptaksdagene.

Det som fungerer for deg er ikke en fasit for alle må du huske på :) Ellers er jeg enig i det du sier mtp case og intervju.

Oi, ja enig i at det der ble litt dårlig formulert. Har trent siden januar med en som er på toppidrettsnivå, så er der jeg har mine "tips" fra. Mente såklart ikke at man skulle synke helt ned i sofaen, men at man bør la musklene restituere skikkelig (noe veldig mange innen toppidretten gjør i forkant av konkurranser for å nå toppform). Det er såklart også veldig mange ulike meninger på dette tema, for som du sier, så er det ganske individuelt hva som funker for hver enkelt. Personlig satte jeg ny pers i samtlige øvelser med poeng/tid, men det kan selvfølgelig være mange faktorer som spiller inn på det.

 

Var på ingen måte meningen å komme med et dårlig/feilaktig tips. Men "budskapet" bak var at man ikke burde slite ned musklaturen helt i forkant av opptaket. Det er du vell enig i?

 

Kosthold, søvn, og væskemengde i tiden før opptaket, er såklart også ting som kan være avgjørende for prestasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt litt forskjellig om opptaket. F.eks at noen har stryket på svømmetesten, men kommet videre til resten av opptaket. Vet noen av dere om det er slik at jeg ryker ut hvis jeg ikke skulle bestå første testen som gjennomføres?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt litt forskjellig om opptaket. F.eks at noen har stryket på svømmetesten, men kommet videre til resten av opptaket. Vet noen av dere om det er slik at jeg ryker ut hvis jeg ikke skulle bestå første testen som gjennomføres?

Du stryker med en gang ja

Men du får tilbud om å fullføre hele opptaket sammen med resten, men du kommer jo ikke videre til intervju.

Endret av Krimt3k
Lenke til kommentar

 

Jeg har hørt litt forskjellig om opptaket. F.eks at noen har stryket på svømmetesten, men kommet videre til resten av opptaket. Vet noen av dere om det er slik at jeg ryker ut hvis jeg ikke skulle bestå første testen som gjennomføres?

Du stryker med en gang ja

Men du får tilbud om å fullføre hele opptaket sammen med resten, men du kommer jo ikke videre til intervju.

 

 

Ok, takk for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har 44.3 poeng. Tror dere jeg har god sjanse til å komme inn i Kongsvinger? Ser det var 43.5 ifjor

Tatt høyde for alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng (som forsvaret)?

Var vell nevnt tidligere i tråden at det var en viss sjanse for økning i snitt grunnet flere søkere. Men man vet aldri før 20. Juli. Men vil nok ikke være noe voldsom endring, da de har vært ganske like de siste årene.

Lenke til kommentar

 

Jeg har 44.3 poeng. Tror dere jeg har god sjanse til å komme inn i Kongsvinger? Ser det var 43.5 ifjor

Tatt høyde for alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng (som forsvaret)?

Var vell nevnt tidligere i tråden at det var en viss sjanse for økning i snitt grunnet flere søkere. Men man vet aldri før 20. Juli. Men vil nok ikke være noe voldsom endring, da de har vært ganske like de siste årene.

I 2012 var snittet i Kongsvinger 41,9. Så det gikk jo en del opp bare på det året. Men i 2010 og 2011 var det 43 og 43,1.

 

Er det noen som vet forholdet mellom 2012 og 2013?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har 44.3 poeng. Tror dere jeg har god sjanse til å komme inn i Kongsvinger? Ser det var 43.5 ifjor

Tatt høyde for alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng (som forsvaret)?

Var vell nevnt tidligere i tråden at det var en viss sjanse for økning i snitt grunnet flere søkere. Men man vet aldri før 20. Juli. Men vil nok ikke være noe voldsom endring, da de har vært ganske like de siste årene.

I 2012 var snittet i Kongsvinger 41,9. Så det gikk jo en del opp bare på det året. Men i 2010 og 2011 var det 43 og 43,1.

 

Er det noen som vet forholdet mellom 2012 og 2013?

 

Det er medregnet alt av poeng ja. tok nylig en privatisteksamen men den gikk ikke så bra.

forholdet 2012-2013 er 41.9 - 43.5 ifølge samordna.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har 44.3 poeng. Tror dere jeg har god sjanse til å komme inn i Kongsvinger? Ser det var 43.5 ifjor

Tatt høyde for alderspoeng og eventuelle andre tilleggspoeng (som forsvaret)?

Var vell nevnt tidligere i tråden at det var en viss sjanse for økning i snitt grunnet flere søkere. Men man vet aldri før 20. Juli. Men vil nok ikke være noe voldsom endring, da de har vært ganske like de siste årene.

I 2012 var snittet i Kongsvinger 41,9. Så det gikk jo en del opp bare på det året. Men i 2010 og 2011 var det 43 og 43,1.

 

Er det noen som vet forholdet mellom 2012 og 2013?

Det er medregnet alt av poeng ja. tok nylig en privatisteksamen men den gikk ikke så bra.

forholdet 2012-2013 er 41.9 - 43.5 ifølge samordna.

Jaja, det vet jeg. Skrev det jo nettopp :) Hehe

Men mente antall søkere, ikke karakterer. Var vel jeg som var litt uklar.

Lenke til kommentar

Kan jeg få spørre ossen søkere her inne ligger ann til øvelse Høy og Lav bom? :)

 

Jeg har nok en del finpussing akkurat der (klarer 4-5 reps) før jeg søker evt. 2015 men garantert innafor innen 2016.

Det SKAL jeg ha i boks hvis ikke reiser jeg til hellas ellerno ;) Resten ligger jeg greit ann på, syns ikke kravene er for harde i det hele tatt, men akkurat den Høy bom syns jeg var litt spesiell :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...