Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014

Jusst

Anbefalte innlegg

Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjord. Da hadde jeg ca 40.

Jeg ligger på ca 41 nå. Men jeg tar opp fag og har fremdeles 3 eksamener igjen. Klarer jeg å forbedre dem, så skal det gå bra. Så lenge snittet ikke øker noe voldsomt i år, men det tviler jeg på :)

ligger du på 41 med eller uten tilleggspoeng?

Det er med tilleggspoeng. Så må bare satse på at jeg får bra på de neste eksamene!

Jeg krysser fingrene for deg:) har du vært på opptak enda? :)

Tusen takk! Nei, jeg har ikke vært på opptak enda. Jeg skal dit 6.juni :) Hva med deg?

okei, det blir nok bra skal du se:) ja, var på opptak igår :)

Oi, så gøy! Det gikk bra regner jeg med?

Det jeg gruer meg mest til er intervjuet. Er så nervøs at jeg føler jeg skal ha 100 eksamener på rad!

ja, det gikk bra:) jeg syns svømmingen var det hardeste! Veldig godt å være ferdig. Så spennende, skal du på opptak i Oslo? Gruer meg litt til intervjuet selv, har det imorgen tidlig. Men igjen, bare å være seg selv og være ærlig så tror jeg at mye er gjort :)

Svømmingen vet jeg at skal gå bra. Jeg har testet om jeg er innenfor tiden, og har klart det hver gang. Forrige uke svømte jeg 1000 meter først, og så prøvde jeg å ta tiden. Da svømte jeg på 2 min og 30 sek. og ettersom jeg er jente kan jeg svømme på 2,40 :) Men jeg hørte at løpingen var veldig hardt, og luften var forferdelig!

Jeg har hørt det ikke er noe å grue seg til. Den som intervjuer deg er bare interessert i å bli "kjent" med deg. Men som du sier er det jo bare å være seg selv. Det skal nok gå bra!

Ja, jeg skal på opptak i Oslo

Og masse lykke til på intervjuet!

Endret av Smørbukk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen:)

Noen som skal på opptak den 6.juni klokken 12:30? :)

Driver å trener så mye som mulig før opptak og ligger ikke så veldig godt an mtp de høyeste kravene..

På bommen ligger jeg med stang på for øyeblikket på ca 5, benkpress ca 6 ganger, svømminga rett under kravet (2:25) og løpetesten på ca 1 poeng der også. Mitt store spm er:

Hvis man får dårlige resultater MEN består, har det noe å si? tenker litt sånn at hvis mange kommer seg gjennom så ser de gjerne etter de med best resultater osv.

Håper det kun er der for å få oss motiverte, og at det ikke har så veldig stor betydning. Noen som vet litt om dette? også et lite spm til:

Fikk den utømmende politiattesten igår, får man spørsmål på intervjuet om det eller ser de på loggføringer også og stiller spm rundt det?

Jeg skal på opptak 6.juni klokken 12:30 i Oslo. Skal du og?

Om du får 1 poeng på alle testene har det ingenting å si. Så lenge du har bestått både det og det psykiske går resten på karakterer. Da har det ikke noe å si om du fikk 1 eller 3 poeng på det fysiske. Det var en politimann som sa det til meg ihvertfall.

De ser både på loggen og attesten din. Står det noe der regner jeg med at de spør litt rundt det. Kommer vel an på hva som står der.

Lenke til kommentar

Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjor. Da hadde jeg ca 40.

Stille med 45.6 og ser at poenggrensa for Stavern var 45.4 i fjor. Ka trur dokke er oddsa for at eg kjem inn i Stavern (om eg kjem meg gjennom alle testane sjølvsagt).?

I år har vi flere søkere enn i fjor. Snittet kommer antageligvis til å stige litt. Er du heldig klarer du det vel akkurat.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen:)

Noen som skal på opptak den 6.juni klokken 12:30? :)

Driver å trener så mye som mulig før opptak og ligger ikke så veldig godt an mtp de høyeste kravene..

På bommen ligger jeg med stang på for øyeblikket på ca 5, benkpress ca 6 ganger, svømminga rett under kravet (2:25) og løpetesten på ca 1 poeng der også. Mitt store spm er:

Hvis man får dårlige resultater MEN består, har det noe å si? tenker litt sånn at hvis mange kommer seg gjennom så ser de gjerne etter de med best resultater osv.

Håper det kun er der for å få oss motiverte, og at det ikke har så veldig stor betydning. Noen som vet litt om dette? også et lite spm til:

Fikk den utømmende politiattesten igår, får man spørsmål på intervjuet om det eller ser de på loggføringer også og stiller spm rundt det?

Jeg skal på opptak 6.juni klokken 12:30 i Oslo. Skal du og?

Om du får 1 poeng på alle testene har det ingenting å si. Så lenge du har bestått både det og det psykiske går resten på karakterer. Da har det ikke noe å si om du fikk 1 eller 3 poeng på det fysiske. Det var en politimann som sa det til meg ihvertfall.

De ser både på loggen og attesten din. Står det noe der regner jeg med at de spør litt rundt det. Kommer vel an på hva som står der.

Okei men da vet jeg det! skal nok gå bra, bare masse nerver før opptak.. Tror man gir mye mer når man først er der, men det finner vi ut av :hmm:

Det skal jeg! bor du i Oslo eller?:)

Lenke til kommentar

Hvordan går det med siste innspurt av treningen for dere som ikke har vært på opptak?

Hvilke poengscore går dere for?

Testa springetesten i dag. Klarte litt over 19 runder, sprang på grasbane og i Solsteik. Håper det går betre innendørs og med litt adrenalin i systemet :-)

Opptak på tirsdag(!)

lykke til! :D

Lenke til kommentar

Bom og benk satser jeg på 2 poeng, håper på 2 poeng på løpinga også, men tror 1 poeng er mer realistisk. Svømming, dykk og undervannssvømming skal gå greit.

To uker til opptak nå, og jeg har pådratt meg en vond skulder og en forstuet finger, men satser på at dette ordner seg til opptaket starter, i verste fall får jeg bare gjennomføre i litt dårligere stil enn planlagt :)

hvilken dag skal du på opptak a? :p om 2 uker? :p i Oslo?:)

Lenke til kommentar

Bom og benk satser jeg på 2 poeng, håper på 2 poeng på løpinga også, men tror 1 poeng er mer realistisk. Svømming, dykk og undervannssvømming skal gå greit.

To uker til opptak nå, og jeg har pådratt meg en vond skulder og en forstuet finger, men satser på at dette ordner seg til opptaket starter, i verste fall får jeg bare gjennomføre i litt dårligere stil enn planlagt :)

hvilken dag skal du på opptak a? :p om 2 uker? :p i Oslo?:)

Litt over to uker da, skal 10. juni i Kristiansand ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal på tirsdag. Har du tenkt på hvordan du skal komme dit? :-)

Blir vell bil eller buss tenker eg.

Reiser til bergen i morgon og overnatter.

Dumt at det er så tidleg oppmøte. Er vell i Bergen det er tidligast :-p

Lenke til kommentar

Hvordan går det med siste innspurt av treningen for dere som ikke har vært på opptak?

Hvilke poengscore går dere for?

Testa springetesten i dag. Klarte litt over 19 runder, sprang på grasbane og i Solsteik. Håper det går betre innendørs og med litt adrenalin i systemet :-)

Opptak på tirsdag(!)

lykke til! :D

Takk :-)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Jeg er bare litt nysgjerrig og lurer på hvorfor akkurat du har lyst til å bli politi? Hva har dere lyst til å jobbe med innen politiet, og hvorfor vil du jobbe med dette? Hva er det som motiverer dere til å bli politi?

Jeg spør bare fordi jeg synes det er spennende å høre om :)

Lenke til kommentar

Noen som har vært på gruppeøvelse og intervju i år, og vil si noe om ulike spm, og hvordan det var ? :)

Jeg har vært på det idag. Tror ikke jeg skal si noe om spørsmålene, men tenk på hva du har svart på personlighetstestene :) Tenk ut eksempler. Det går veldig greit, og tiden flyr når du er der inne :)

Lenke til kommentar

Noen som har vært på gruppeøvelse og intervju i år, og vil si noe om ulike spm, og hvordan det var ? :)

Jeg har vært på det idag. Tror ikke jeg skal si noe om spørsmålene, men tenk på hva du har svart på personlighetstestene :) Tenk ut eksempler. Det går veldig greit, og tiden flyr når du er der inne :)

Er nervøs for at jeg ska få spørsmål jeg ikke har noen anelse om hva jeg skal svare på. var det mye politisk? Ministere, oppbygning av politiet osv?

Endret av hbje
Lenke til kommentar

Er nervøs for at jeg ska få spørsmål jeg ikke har noen anelse om hva jeg skal svare på. var det mye politisk? Ministere, oppbygning av politiet osv?
nei:) bare å være reflektert og kjenne seg selv så går det nok kjempe bra skal du se! Opptaksnemda skal bli kjent med deg som person, så ingenting å være nervøs for:) masse lykke til!!
Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Jeg er bare litt nysgjerrig og lurer på hvorfor akkurat du har lyst til å bli politi? Hva har dere lyst til å jobbe med innen politiet, og hvorfor vil du jobbe med dette? Hva er det som motiverer dere til å bli politi?

Jeg spør bare fordi jeg synes det er spennende å høre om :)

Hei :) Jeg har hvertfall veldig lyst til å bli det, men det er egentlig en kombinasjon av mange ting.

For meg begynte det under lærlingtiden når jeg var ute i industrien og hadde 1 år igjen til å ta fagbrev som prosessoperatør, at jeg følte ikke dette helt var noe for meg.

Jeg tok fagbrevet for det om. Jeg syntes Politiyrket så spennende ut og føler jeg har en personlighet som ville passet veldig godt inn i det yrket (tror hvertfall jeg da).

Jeg er veldig opptatt av orden og at rett skal være rett, og jeg liker å gjøre fornuftige ting som person.

Så etter noen episoder av nattpatruljen og Politiet som gikk på TVNORGE, var jeg ikke i tvil.. Jeg syns det så spennende ut, men kanskje mest at jeg vil vel føle at jeg gjør en meningsfull jobb for samfunnet og hjelper det, i tillegg til at det er mye variasjon i en slik jobb.

Også får man jo jobbet mye med mennesker og hjulpet de som trenger det, så det er jo positivt. Også virker det som en litt kul jobb å ha også da ;) Så det var litt fra meg iallefall :)

Lenke til kommentar

hvilken dag skal du på opptak a? :p om 2 uker? :p i Oslo? :)

Litt over to uker da, skal 10. juni i Kristiansand ;)

åja, det varer så lenge ja! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...