annbjo Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjord. Da hadde jeg ca 40. Jeg ligger på ca 41 nå. Men jeg tar opp fag og har fremdeles 3 eksamener igjen. Klarer jeg å forbedre dem, så skal det gå bra. Så lenge snittet ikke øker noe voldsomt i år, men det tviler jeg på ligger du på 41 med eller uten tilleggspoeng? Det er med tilleggspoeng. Så må bare satse på at jeg får bra på de neste eksamene! Jeg krysser fingrene for deg:) har du vært på opptak enda? Tusen takk! Nei, jeg har ikke vært på opptak enda. Jeg skal dit 6.juni Hva med deg? okei, det blir nok bra skal du se:) ja, var på opptak igår Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Asså jeg må ta dette opp igjen, vet ikke hvem jeg pratet med dette om her inne men det gjelder dette for meg å søke PHS i 2015. Jeg skal gå påbygg i slutten av August 2014, da får jeg generell studiekompetanse. Pratet idag med rådgiveren min og han sa at det bare var å søke når de åpner for dette rundt Februar var det vel. Man må da ettersende papirer til PHS som vitnemål osv som beviser at man har bestått og har generell studiekompetanse. Likevel så var det noen her som mente at jeg ikke kunne søke før 2016 fordi man må ha det i boks før man søker eller som teksten sier "I det man søker opptak". Likevel så sa rådgiveren min, og bare for å sette det litt på spissen, han har vært dette i snart 10 år på skolen og er en kjent figur, han mente at det bare er å søke neste år og ettersende papirene? Hva er rett? Jeg vil bare veldig gjerne inn. Har aldri vært mer interessert for noe annet, og vet helt klart hva jeg vil bli. Hei, Du må ha generell studiekompetanse når du søker, altså innen 1 mars. Les mer her: http://phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/studiekompetanse/ Dette er en absolutt frist slik det ser ut for meg. Er du i tvil ta kontakt med [email protected]. Opptakene arrangeres i mai-juni. PHS har nok søkeree til antall studieplasser, og jeg tviler på at de kaller noen inn til intervju som muligens får studiekompetanse(satt litt på spissen). Har selv en del år på baken før jeg søkte phs, finn noe fornuftig å gjøre i mellomtiden så skal du se det ordner seg. Takker, har sendt mail til de så får jeg vel svar iløpet av Mandagen så jeg får vite hva som faktisk er riktig. Jeg lurer litt på en annen ting, må jeg ha Engelsk som vises under det ene "Studiekompetansefaget" på PHS siden? Rådgiveren min sier at dette faller nemlig bort i år når jeg skal gå påbygg. Hvorfor faller det bort? Ser sånn ut for meg at du må ha det ja, igjen; send phs en mail:) Jeg må også vente et ekstra år. Hadde tenkt å søke i år men fikk mail fra PHS om at jeg måtte vente til neste år siden det ikke er mulig å ettersende karakterer.. Tror dette gjelder alle som ikke har studiekompetanse -.- Snakk om å få all verdens tid til å finpusse treningen sin da! Nei nå går jeg for kun 3er poenger på testene! Det er min trøst Går også for 3ere! Lenke til kommentar
Stanny88 Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Hvordan går det med siste innspurt av treningen for dere som ikke har vært på opptak? Hvilke poengscore går dere for? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Bom og benk satser jeg på 2 poeng, håper på 2 poeng på løpinga også, men tror 1 poeng er mer realistisk. Svømming, dykk og undervannssvømming skal gå greit. To uker til opptak nå, og jeg har pådratt meg en vond skulder og en forstuet finger, men satser på at dette ordner seg til opptaket starter, i verste fall får jeg bare gjennomføre i litt dårligere stil enn planlagt Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Eller så kan du ta fagene du trenger som privatist til Jul. Så får du søkt 2015. Ja Det kom opp en annonse i avisa om kveldsskole her i byen, og de har faktisk alle 6 fagene som PHS krever om generell studiekompetanse Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjord. Da hadde jeg ca 40. Jeg ligger på ca 41 nå. Men jeg tar opp fag og har fremdeles 3 eksamener igjen. Klarer jeg å forbedre dem, så skal det gå bra. Så lenge snittet ikke øker noe voldsomt i år, men det tviler jeg på ligger du på 41 med eller uten tilleggspoeng? Det er med tilleggspoeng. Så må bare satse på at jeg får bra på de neste eksamene! Jeg krysser fingrene for deg:) har du vært på opptak enda? Tusen takk! Nei, jeg har ikke vært på opptak enda. Jeg skal dit 6.juni Hva med deg? okei, det blir nok bra skal du se:) ja, var på opptak igår Oi, så gøy! Det gikk bra regner jeg med? Det jeg gruer meg mest til er intervjuet. Er så nervøs at jeg føler jeg skal ha 100 eksamener på rad! Lenke til kommentar
Smørbukk Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hvordan går det med siste innspurt av treningen for dere som ikke har vært på opptak? Hvilke poengscore går dere for? Går helt fint med meg. Jeg har egentlig ikke trent noe spesifikt til opptaket. Føler meg ganske trygg fra før. Så regner med at det går bra. Når skal du på opptak? Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Om man ikkje har med seg urinprøve på opptaksdagen, er dette mulig å ta der og da? Greia med prøve tatt på morgonen er at ein får best resultat siden pisset er meir konsentrert (meir avfallstoff osv) dei vil nok berre sjå etter leukocytter (blod i urin) og andre somatiske ting. Kan aldri tenke meg at det er krise om du avlegger prøven der. Men igjen, er jo ikkje stress å mige i eit prøveglas etter du har stått opp :-) Ok. Heilt sant, må bare prøve å få tak i et uringlass idag. Har ikkje så veldig lyst å ta med en "ustabil" rømmekopp med urin i.. Lenke til kommentar
annbjo Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjord. Da hadde jeg ca 40. Jeg ligger på ca 41 nå. Men jeg tar opp fag og har fremdeles 3 eksamener igjen. Klarer jeg å forbedre dem, så skal det gå bra. Så lenge snittet ikke øker noe voldsomt i år, men det tviler jeg på ligger du på 41 med eller uten tilleggspoeng? Det er med tilleggspoeng. Så må bare satse på at jeg får bra på de neste eksamene! Jeg krysser fingrene for deg:) har du vært på opptak enda? Tusen takk! Nei, jeg har ikke vært på opptak enda. Jeg skal dit 6.juni Hva med deg? okei, det blir nok bra skal du se:) ja, var på opptak igår Oi, så gøy! Det gikk bra regner jeg med? Det jeg gruer meg mest til er intervjuet. Er så nervøs at jeg føler jeg skal ha 100 eksamener på rad! ja, det gikk bra:) jeg syns svømmingen var det hardeste! Veldig godt å være ferdig. Så spennende, skal du på opptak i Oslo? Gruer meg litt til intervjuet selv, har det imorgen tidlig. Men igjen, bare å være seg selv og være ærlig så tror jeg at mye er gjort Lenke til kommentar
UnitedFan Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei alle sammen:) Noen som skal på opptak den 6.juni klokken 12:30? Driver å trener så mye som mulig før opptak og ligger ikke så veldig godt an mtp de høyeste kravene.. På bommen ligger jeg med stang på for øyeblikket på ca 5, benkpress ca 6 ganger, svømminga rett under kravet (2:25) og løpetesten på ca 1 poeng der også. Mitt store spm er: Hvis man får dårlige resultater MEN består, har det noe å si? tenker litt sånn at hvis mange kommer seg gjennom så ser de gjerne etter de med best resultater osv. Håper det kun er der for å få oss motiverte, og at det ikke har så veldig stor betydning. Noen som vet litt om dette? også et lite spm til: Fikk den utømmende politiattesten igår, får man spørsmål på intervjuet om det eller ser de på loggføringer også og stiller spm rundt det? 1 Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Samme som meg da. Ligger nok på 43 konk poeng når jeg ettersender karakterer. Får håpe det holder. Var nr 28 på venteliste i fjor. Da hadde jeg ca 40. Stille med 45.6 og ser at poenggrensa for Stavern var 45.4 i fjor. Ka trur dokke er oddsa for at eg kjem inn i Stavern (om eg kjem meg gjennom alle testane sjølvsagt).? Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Det har ingenting å si hva man får som resultat i fysiske tester, så lenge man består. Lenke til kommentar
SondreBE Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Det har ingenting å si hva man får som resultat i fysiske tester, så lenge man består. Det har jo selvfølgelig noe å si. Hadde det ikke hatt noe å si hadde de jo ikke hatt poeng fra 1-3. Da hadde de bare hatt bestått/ikke bestått. Men det har nok ikke så mye å si! Intervjuet teller nok mer. Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 (endret) Det har ingenting å si hva man får som resultat i fysiske tester, så lenge man består. Det har jo selvfølgelig noe å si. Hadde det ikke hatt noe å si hadde de jo ikke hatt poeng fra 1-3. Da hadde de bare hatt bestått/ikke bestått. Men det har nok ikke så mye å si! Intervjuet teller nok mer. Man kommer inn om man får laveste score på alle fysiske tester, så hvorfor mener du at det har noe å si? Ser for meg at poengene er der kun for å motivere folk til å prestere bra. Endret 25. mai 2014 av Airdoodle Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei alle sammen:) Noen som skal på opptak den 6.juni klokken 12:30? Yup. Så hvis du vil se noen faile med stil, så er det bare å følge med på meg Det har ingenting å si hva man får som resultat i fysiske tester, så lenge man består. Det har jo selvfølgelig noe å si. Hadde det ikke hatt noe å si hadde de jo ikke hatt poeng fra 1-3. Da hadde de bare hatt bestått/ikke bestått. Men det har nok ikke så mye å si! Intervjuet teller nok mer. Det har ikke noe å si. Poengene er noe som henger igjen fra den tidligere inntaksformen. Og basert på at de fjernet poengene for svømming før årets opptak, så er det vel muligens på vei ut. Lenke til kommentar
UnitedFan Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei alle sammen:) Noen som skal på opptak den 6.juni klokken 12:30? Yup. Så hvis du vil se noen faile med stil, så er det bare å følge med på meg Det har ingenting å si hva man får som resultat i fysiske tester, så lenge man består. Det har jo selvfølgelig noe å si. Hadde det ikke hatt noe å si hadde de jo ikke hatt poeng fra 1-3. Da hadde de bare hatt bestått/ikke bestått. Men det har nok ikke så mye å si! Intervjuet teller nok mer. Det har ikke noe å si. Poengene er noe som henger igjen fra den tidligere inntaksformen. Og basert på at de fjernet poengene for svømming før årets opptak, så er det vel muligens på vei ut. Haha! det skal nok gå bra skal du se bare å pushe hele veien, enten det eller vente et helt år! Du får ha masse lykke til, si ifra hvis du vil ta en treningsøkt eller to før det braker løs Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Haha! det skal nok gå bra skal du se bare å pushe hele veien, enten det eller vente et helt år! Du får ha masse lykke til, si ifra hvis du vil ta en treningsøkt eller to før det braker løs Hehe. Tjæ. Har beinhinnebetennelse, så løpetesten klarer jeg uansett ikke med mindre det skjer noe magisk i løpet av de neste ~12 dagene. Så tar det med et smil og møter opp uansett. Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hei Er det noen her inne som vet hvor stor forskjell det er å trene lavbom på stang i forhold til en slik bom som de bruker på opptaket? Jeg ligger på 6+6+5 med 30 sek mellom hver runde, eller 8-10 sammenhengende avhengig om jeg har en god eller dårlig dag Dette er på stang vell og merke, noen som vet om jeg da kommer til å slite veldig på bommen på opptaket? Har sett noen har kommentert at man bruker litt ekstra krefter på å måle seg inn på bommen, det trener jeg allerede på for hver gang, så de kreften håper jeg at jeg har på de fysiske testene også Skulle helst sett jeg har flere reps etter hverandre, men tiden strekker ikke helt til med et tonn av eksamener ved siden av trening og jobb fremover nå.... Hei! regner med du er jente, og tenker på liggende kroppshev? ettersom nicket dit er rikke...? ja jeg vet isåfall, har testet begge deler og du kommer til å merke stor forskjell.. fordi den stanga som er på treningssenteret er mye tynnere, så du må lenger opp for å treffe.. og det er de siste centimeterne som er værst føler jeg! jeg har testa meg litt på treningsstudio med en kloss som gjør at det blir ca 15 cm tykk, for den bommen de bruker er ca 15 cm tykk du kommer til å klare mange fler enn med en sånn stang opplevde det selv da jeg trente før jeg skulle inn i militæret, fikk helt sjokk! vet ikke helt hvor mye krefter man bruker på innmålingen, men vil ikke tro det er så alt for gæli. når skal du på opptak? Haha ja stemmer, jeg er jente Takk for svar!! Og takk for tipset, skal prøve med sånn kloss selv nå ble jeg litt beroliget, kjenner nervene begynner å komme nå! Skal på opptak 4. juni, så har fortsatt litt tid på meg hvertfall Når har du opptak?? Masse lykke til og lykke til til alle dere andre og! Det blir spennende å se hvor mange av oss som kanskje kommer inn, nå som jeg har fulgt med her en god stund, hehe Hehe bare hyggelig! jeg skal 5 juni! wææ! takk, lykke til du også! Lenke til kommentar
Vindusvisker88 Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg var på opptak forrige uke og hadde det kjempegøy! Mitt tips til dere skal på opptak; Møt opp, ta med godt humør og vær dere selv. Instruktørene og opptaksnemnda er der for å få flest mulig gjennom, og setter ikke "kjepper i hjulene" for noen. Ta det med ro og lykke til! Lenke til kommentar
fyke Skrevet 25. mai 2014 Del Skrevet 25. mai 2014 Hvordan går det med siste innspurt av treningen for dere som ikke har vært på opptak? Hvilke poengscore går dere for? Testa springetesten i dag. Klarte litt over 19 runder, sprang på grasbane og i Solsteik. Håper det går betre innendørs og med litt adrenalin i systemet :-) Opptak på tirsdag(!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå