KOA1 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er kun i hovedmål du må ha karakter 3 (snitt av standpunkt og eksamen), så med mindre Nynorsk er hovedmålet ditt skal du slippe å ta opp fag. Ahaa, så da kan jeg glemme den nynorsken da?! Deilig isåfall! Lenke til kommentar
Rose86 Skrevet 19. mai 2014 Del Skrevet 19. mai 2014 Er det noen som har vært på opptak i Oslo enda? Lurer veldig på hvordan bassenget er...?:-) Jeg var på opptak der idag.Bassenget er kort, dvs at man må svømme 8 lengder istedenfor fire. Dette er egentlig kjempebra da man sparer mye tid i fraspark. Jeg svømte inn til 2.06 mot 2.18 som jeg pleier hjemme. Lurer på om det var saltvann? Det var også lov med fraspark på undervannsvømming:) Takk for svar:-) Fikk du noen gang testet deg i 12,5 meters basseng før opptak?Hvordan var den nye dykketesten? Alle klarte vel den går jeg ut ifra?:-) Nei aldri, men det gikk helt fint. Instruktøren som fulgte meg telte høyt så jeg hadde oversikt:) Såvidt jeg vet hadde ikke noen problemer med dykketesten. 1 Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 12.5 meter må være veldig lett i forhold mtp fraspark. Noen andre enn meg fra sørlige Norge som regner med å komme inn i Bodø? evt andre med erfaringer fra PHS bodø Lenke til kommentar
bøk-student Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Er det noen som vet hvor lang tid opptaket tar? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Er det noen som vet hvor lang tid opptaket tar? Dag 1 tar hele dagen. Som regel svømming osv. frem til rundt 11, pause til rundt 12. Så er det de andre testene i tillegg til legesjekk og datatest. Jeg var på opptak fra 0800-1500, så måtte jeg møte på stasjonen etterpå for datatestene. Dag 2, Det personlige intervjuet og gruppeintervjuet varte vel til sammen et par timer. Lang og slitsom prosess med andre ord. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg skal intervjue en tidligere nabo som er pensjoner politi om, hvordan det er og være politi og lurer på om noen har forslag til spørsmål jeg kan stille? ingen som har forslag til spørsmål? Hvorfor ble han politi Hva slags arbeidsoppgaver han hadde Hva likte han best ved yrke og f.eks. hva han mislikte mest med yrke. har de spørsmålene allerede, har du andre? Lenke til kommentar
krito Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg skal intervjue en tidligere nabo som er pensjoner politi om, hvordan det er og være politi og lurer på om noen har forslag til spørsmål jeg kan stille? ingen som har forslag til spørsmål? Hvorfor ble han politiHva slags arbeidsoppgaver han hadde Hva likte han best ved yrke og f.eks. hva han mislikte mest med yrke. har de spørsmålene allerede, har du andre? -Opplevde du noen endring av kriminaliteten i løpet av årene du jobbet? Mer/mindre, grovere? - noe du synes du politiet burde gjøre annerledes? -hvordan synes du dagens system fungerer? -kunne du velge på ny, ville du valgt det samme yrket? Hvorfor? - hvordan opplevde du tillitt/mistillit blandt de du møtte? Lenke til kommentar
rikkeskj Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hei Er det noen her inne som vet hvor stor forskjell det er å trene lavbom på stang i forhold til en slik bom som de bruker på opptaket? Jeg ligger på 6+6+5 med 30 sek mellom hver runde, eller 8-10 sammenhengende avhengig om jeg har en god eller dårlig dag Dette er på stang vell og merke, noen som vet om jeg da kommer til å slite veldig på bommen på opptaket? Har sett noen har kommentert at man bruker litt ekstra krefter på å måle seg inn på bommen, det trener jeg allerede på for hver gang, så de kreften håper jeg at jeg har på de fysiske testene også Skulle helst sett jeg har flere reps etter hverandre, men tiden strekker ikke helt til med et tonn av eksamener ved siden av trening og jobb fremover nå.... Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor! Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/ jeg har vært i militæret, og det er fullt mulig å ta opp fag der! Bruk fokus(det det heter i forsvaret) for det det er verdt! gjennom de kan du ta masse kurs også vi hadde et foredrag med fokus de første ukene av rekrutten, der får du masse informasjon lykke til! og KOS deg i forsvaret! Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 (endret) Hei Er det noen her inne som vet hvor stor forskjell det er å trene lavbom på stang i forhold til en slik bom som de bruker på opptaket? Jeg ligger på 6+6+5 med 30 sek mellom hver runde, eller 8-10 sammenhengende avhengig om jeg har en god eller dårlig dag Dette er på stang vell og merke, noen som vet om jeg da kommer til å slite veldig på bommen på opptaket? Har sett noen har kommentert at man bruker litt ekstra krefter på å måle seg inn på bommen, det trener jeg allerede på for hver gang, så de kreften håper jeg at jeg har på de fysiske testene også Skulle helst sett jeg har flere reps etter hverandre, men tiden strekker ikke helt til med et tonn av eksamener ved siden av trening og jobb fremover nå.... Hei! regner med du er jente, og tenker på liggende kroppshev? ettersom nicket dit er rikke...? ja jeg vet isåfall, har testet begge deler og du kommer til å merke stor forskjell.. fordi den stanga som er på treningssenteret er mye tynnere, så du må lenger opp for å treffe.. og det er de siste centimeterne som er værst føler jeg! jeg har testa meg litt på treningsstudio med en kloss som gjør at det blir ca 15 cm tykk, for den bommen de bruker er ca 15 cm tykk du kommer til å klare mange fler enn med en sånn stang opplevde det selv da jeg trente før jeg skulle inn i militæret, fikk helt sjokk! vet ikke helt hvor mye krefter man bruker på innmålingen, men vil ikke tro det er så alt for gæli. når skal du på opptak? Endret 20. mai 2014 av Minabolla Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hei! er det noen som skal på opptak i Oslo pulje 2, den 5 juni? og er det noen som har tips til den løpe testen? klarte akuratt 16 runder i mars, nå prøvde jeg på nytt å klarte NESTEN 17.... har trent mye... men tydeligvis ikke bra nok... tips? og noen som har tips til intervjuet? OOOOG tips til siste forberedelser til uka før opptaket? ) kom med tips og triks hvis noen har lykke til alle sammen! Ingen som skal på opptak 5 juni, i oslo? pulje 2? Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor! Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/ jeg har vært i militæret, og det er fullt mulig å ta opp fag der! Bruk fokus(det det heter i forsvaret) for det det er verdt! gjennom de kan du ta masse kurs også vi hadde et foredrag med fokus de første ukene av rekrutten, der får du masse informasjon lykke til! og KOS deg i forsvaret! Det høres veldig bra ut! og da er karakterene på vitnemålet til man søker i mars ikkesant?! Står det på vitnemålet at man jar tatt opp igjen eller blir det bare "bytta ut" Forsvaret blir sikkert bra det, men eneste motivasjonen er at det skal gå fort til PHS opptak! Gleder meg så sinsykt og vil legge alt til rette for at det skal gå veien ved opptak! Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor! Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/ jeg har vært i militæret, og det er fullt mulig å ta opp fag der! Bruk fokus(det det heter i forsvaret) for det det er verdt! gjennom de kan du ta masse kurs også vi hadde et foredrag med fokus de første ukene av rekrutten, der får du masse informasjon lykke til! og KOS deg i forsvaret! Det høres veldig bra ut! og da er karakterene på vitnemålet til man søker i mars ikkesant?! Står det på vitnemålet at man jar tatt opp igjen eller blir det bare "bytta ut" Forsvaret blir sikkert bra det, men eneste motivasjonen er at det skal gå fort til PHS opptak! Gleder meg så sinsykt og vil legge alt til rette for at det skal gå veien ved opptak! det kommer jo an på når du har eksamen når skal du inn? det vet jeg ikke, du kan jo ringe inn til forsvaret, å be om å få snakke med noen i fokus, eller søk de opp på facebook, vet de har facebook side du kommer til å ha det kjempe bra! hvor skal du inn? luft, sjø, hær? Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor! Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/ jeg har vært i militæret, og det er fullt mulig å ta opp fag der! Bruk fokus(det det heter i forsvaret) for det det er verdt! gjennom de kan du ta masse kurs også vi hadde et foredrag med fokus de første ukene av rekrutten, der får du masse informasjon lykke til! og KOS deg i forsvaret!Det høres veldig bra ut! og da er karakterene på vitnemålet til man søker i mars ikkesant?! Står det på vitnemålet at man jar tatt opp igjen eller blir det bare "bytta ut" Forsvaret blir sikkert bra det, men eneste motivasjonen er at det skal gå fort til PHS opptak! Gleder meg så sinsykt og vil legge alt til rette for at det skal gå veien ved opptak! det kommer jo an på når du har eksamen når skal du inn? det vet jeg ikke, du kan jo ringe inn til forsvaret, å be om å få snakke med noen i fokus, eller søk de opp på facebook, vet de har facebook side du kommer til å ha det kjempe bra! hvor skal du inn? luft, sjø, hær? Ok, da får jeg sjekke litt :-) skal inn i August i hæren. Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor! Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/ jeg har vært i militæret, og det er fullt mulig å ta opp fag der! Bruk fokus(det det heter i forsvaret) for det det er verdt! gjennom de kan du ta masse kurs også vi hadde et foredrag med fokus de første ukene av rekrutten, der får du masse informasjon lykke til! og KOS deg i forsvaret!Det høres veldig bra ut! og da er karakterene på vitnemålet til man søker i mars ikkesant?! Står det på vitnemålet at man jar tatt opp igjen eller blir det bare "bytta ut" Forsvaret blir sikkert bra det, men eneste motivasjonen er at det skal gå fort til PHS opptak! Gleder meg så sinsykt og vil legge alt til rette for at det skal gå veien ved opptak! det kommer jo an på når du har eksamen når skal du inn? det vet jeg ikke, du kan jo ringe inn til forsvaret, å be om å få snakke med noen i fokus, eller søk de opp på facebook, vet de har facebook side du kommer til å ha det kjempe bra! hvor skal du inn? luft, sjø, hær? Ok, da får jeg sjekke litt :-) skal inn i August i hæren. ok lykke til:) Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Har jeg huska alt før jeg setter meg på flyet i morgen nå tro Føler jeg har glemt noe hele tiden.- Treningstøy- Treningssko- Svømmetøy. Briller og hette.- Innkallingsbrev (ja vet man ikke må ha det, men søkernummer etc kan være greit å ha..)- Politiattest- Passfoto- UringlassCV har jeg ikke skrevet ut, men forstod det sånn at dette var valgfritt? Leverte det inn i fjor og leverte det inn under følgebrevet. Lenke til kommentar
SondreBE Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som vet om et sted man kan parkere i nærheten av PHS OSLO? Jeg tenkte å kjøre inn i morra til opptaket.. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Noen som vet om et sted man kan parkere i nærheten av PHS OSLO? Jeg tenkte å kjøre inn i morra til opptaket.. På andre siden av fotballbanen er det et villastrøk med gateparkering. På dagtid er det som regel endel ledig. Tar fem minutter å gå til PHS ca. Lenke til kommentar
rikkeskj Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Hei Er det noen her inne som vet hvor stor forskjell det er å trene lavbom på stang i forhold til en slik bom som de bruker på opptaket? Jeg ligger på 6+6+5 med 30 sek mellom hver runde, eller 8-10 sammenhengende avhengig om jeg har en god eller dårlig dag Dette er på stang vell og merke, noen som vet om jeg da kommer til å slite veldig på bommen på opptaket? Har sett noen har kommentert at man bruker litt ekstra krefter på å måle seg inn på bommen, det trener jeg allerede på for hver gang, så de kreften håper jeg at jeg har på de fysiske testene også Skulle helst sett jeg har flere reps etter hverandre, men tiden strekker ikke helt til med et tonn av eksamener ved siden av trening og jobb fremover nå.... Hei! regner med du er jente, og tenker på liggende kroppshev? ettersom nicket dit er rikke...? ja jeg vet isåfall, har testet begge deler og du kommer til å merke stor forskjell.. fordi den stanga som er på treningssenteret er mye tynnere, så du må lenger opp for å treffe.. og det er de siste centimeterne som er værst føler jeg! jeg har testa meg litt på treningsstudio med en kloss som gjør at det blir ca 15 cm tykk, for den bommen de bruker er ca 15 cm tykk du kommer til å klare mange fler enn med en sånn stang opplevde det selv da jeg trente før jeg skulle inn i militæret, fikk helt sjokk! vet ikke helt hvor mye krefter man bruker på innmålingen, men vil ikke tro det er så alt for gæli. når skal du på opptak? Haha ja stemmer, jeg er jente Takk for svar!! Og takk for tipset, skal prøve med sånn kloss selv nå ble jeg litt beroliget, kjenner nervene begynner å komme nå! Skal på opptak 4. juni, så har fortsatt litt tid på meg hvertfall Når har du opptak?? Masse lykke til og lykke til til alle dere andre og! Det blir spennende å se hvor mange av oss som kanskje kommer inn, nå som jeg har fulgt med her en god stund, hehe Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Av dei 4000 som har søkt PHS er det jo en del som ikkje sende inn legeerklæring, noken som ikkje møte opp til opptak og noken som ikkje klare dei fysiske krava. Kor mange trur dokke som står igjen som egna kandidata? Var ikkje det litt over 1000 igjen når alt var gjennomført i fjor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå