Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014

Jusst

Anbefalte innlegg

noen som har tips hvordan dykke uten briller?, har veldig sensitive øyne og det svir veldig hvis jeg ikke bruker briller

Det er veldig ekkelt i starten, men det tar faktisk ikke mer enn noen minutter med dykking under vann før det gir seg. Du må bare komme over den første smerten og presse på. Krever ikke noen langvarig tilvenning. :) Hvis det ikke funker, så har du bare ikke vært lenge nok under vann mens du sperrer opp øynene. No pain no PHS!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens litt off topic, men!

Jeg har gått på en gedigen smell og går ut fra påbygg det året her med 4 i norsk, 4 i muntlig norsk, men 2!!! i nynorsk! Hadde ingen planer om å ta opp igjen fag kommende år før jeg søker PHS i 2015...Men må nynorsk også være bedre enn tre? Ødlegger det alt? har ikke hatt eksamen enda, kommet opp i nynorsk skriftlig neste uke, kan det hjelpe?

Må bare ta opp igjen da hvis det er det som trengs...

Lenke til kommentar

Muligens litt off topic, men!

Jeg har gått på en gedigen smell og går ut fra påbygg det året her med 4 i norsk, 4 i muntlig norsk, men 2!!! i nynorsk! Hadde ingen planer om å ta opp igjen fag kommende år før jeg søker PHS i 2015...Men må nynorsk også være bedre enn tre? Ødlegger det alt? har ikke hatt eksamen enda, kommet opp i nynorsk skriftlig neste uke, kan det hjelpe?

Må bare ta opp igjen da hvis det er det som trengs...

Det er gjennomsnittet ditt som er gjeldende. Med andre ord så skal du legge sammen karakterene dine i norsk og dele på antallet du har lagt sammen. Jeg mener og huske at muntlig karakteren din ikke er gjeldende, men norsk og nynorsk standpunktkarakterer samt eksamen. (skrifltig) :)

Håper det var til hjelp!!

Lenke til kommentar

Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor!

Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/

Lenke til kommentar

Takk! Det betyr vel egentlig at så lenge jeg ikke får flere karakterer som er dårligere enn tre så er jeg innafor!

Skal et år i millitæret nå fra sommeren og der er det vel mulig å ta opp igjen fag?! Hvis man kan ta opp og ha de "nye" karakterene på vitnemålet før mars 2015 (er det mulig?) så tror jeg, jeg tar opp igjen etpar fag! Liker ikke å ligge på grensa.:/

Ja, du har/skal ta eksamen i norsk og nynorsk skriftlig også? Jeg har et gjennomsnitt i norsk på akkurat 3(eksamen ødela litt for min del) og jeg har da ihvertfall blitt innkalt til opptak :)

Jeg har aldri vært i militæret, men jeg mener og tror at det skal være mulig å ta opp igjen fag der. Jeg tror de har en form for voksenopplæring hvor de byr på disse mulighetene.

Masse lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Ja, nynorsk og bokmåls eksamen igjen og det skal mye til å få dårligere enn to der!

Satser på det ordner seg da.

Lykke til med opptaket ;-)

Men hvis noen vet det her med å ta oppigjen i millitæret og ha det til mars så er jeg nyskjerrig! :)

Lenke til kommentar

Ja, nynorsk og bokmåls eksamen igjen og det skal mye til å få dårligere enn to der!

Satser på det ordner seg da.

Lykke til med opptaket ;-)

Men hvis noen vet det her med å ta oppigjen i millitæret og ha det til mars så er jeg nyskjerrig! :)

Anbefaler ordbok til eksamen :)

Lenke til kommentar

Jeg skal intervjue en tidligere nabo som er pensjoner politi om, hvordan det er og være politi og lurer på om noen har forslag til spørsmål jeg kan stille?

ingen som har forslag til spørsmål?

Hvorfor ble han politi

Hva slags arbeidsoppgaver han hadde

Hva likte han best ved yrke og f.eks. hva han mislikte mest med yrke.

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært på opptak i Oslo enda?

Lurer veldig på hvordan bassenget er...?:-)

Jeg var på opptak der idag.

Bassenget er kort, dvs at man må svømme 8 lengder istedenfor fire. Dette er egentlig kjempebra da man sparer mye tid i fraspark. Jeg svømte inn til 2.06 mot 2.18 som jeg pleier hjemme. Lurer på om det var saltvann? Det var også lov med fraspark på undervannsvømming:)

Lenke til kommentar

Er det lov å spørre hvordan det gikk med resten av testene? :)

Det er det vettu!:) De fysiske testene gikk radig unna, jeg var nummerert tidlig så det bar rett på neste øvelse, osv. Dykk og undervannsvømming gikk overraskende fint. Benk-7, Bom-4!! Slapp med skrekken, har ligget på 6-7 hjemme, men bare prøvd på stang. Løp gikk bra, 18 runder og 2p. Nå skal det nevnes at jeg har et helt annet utgangspunkt (ikke bakgrunn i forsvaret, eller gått idrett) Så alt i alt er jeg fornøyd med resultatet. Da er det bare å bygge styrke videre!:)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bassenget er kort, dvs at man må svømme 8 lengder istedenfor fire. Dette er egentlig kjempebra da man sparer mye tid i fraspark. Jeg svømte inn til 2.06 mot 2.18 som jeg pleier hjemme. Lurer på om det var saltvann? Det var også lov med fraspark på undervannsvømming:)

Hvilket basseng er det som benyttes? Og det var oppmøte på PHS slik som det sto i innkallelsen?

Lenke til kommentar

Hvilket basseng er det som benyttes? Og det var oppmøte på PHS slik som det sto i innkallelsen?

Vi var på phs hele dagen og brukte bassenget som er der.

Lenke til kommentar

Kjekt å vite. :)

Har ikke fått styr på beinhinnebetennelsen min ennå, men er inne på tanken om at hvis beina ikke er i en veldig vond / kritisk fase, så skal jeg dra inn på opptaket og feile med stil på enten løpinga eller kanskje også pullups. Men får se det ann i løpet av de neste ukene.

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært på opptak i Oslo enda?

Lurer veldig på hvordan bassenget er...?:-)

Takk for svar:-) Fikk du noen gang testet deg i 12,5 meters basseng før opptak?

Hvordan var den nye dykketesten? Alle klarte vel den går jeg ut ifra?:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...