Student-i-Kongsvinger Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Ser i brevet fra PHS angående opptaket om hva som skal være med på opptaksdagen: - Passbilde - Urinprøve fra samme dag Holder det med å ta bilder i de små boksene rundt om på kjøpesentrene? Håper ikke glasset knuses i bagen, da kan det fort bli en kjedelig dag hvis man må løpe rundt i tøy fult av piss.. Heh Jepp, de små boksene holder i massevis. Hehe, er du redd for piss i bag, kjøp deg en liten urinkopp i plast med skrukork hos Apoteket. og for sikkerhetsskyld, putte den i en knytt plastpose 1 Lenke til kommentar
Andre2013 Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 http://www.phs.no/om-phs/nyheter/flere-pa-opptaksprover-ved-politihogskolen/ Ser ut til at poenggrensene kan øke litt fra ifjor ja Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Ser i brevet fra PHS angående opptaket om hva som skal være med på opptaksdagen: - Passbilde - Urinprøve fra samme dag Holder det med å ta bilder i de små boksene rundt om på kjøpesentrene? Håper ikke glasset knuses i bagen, da kan det fort bli en kjedelig dag hvis man må løpe rundt i tøy fult av piss.. Heh Tok utskrift i "passtørrelse" av et nøytralt bilde av meg i fjor og klipte ut. De sa ikke noe på det og det var flere på pulja som hadde gjort det samme. Greit med et uringlass fra apoteket ja. Men det var folk som pissa i pappbeger rett før de skulle inn til legen, så alt går ann Var på svømmehallen å testa litt i dag. Dykka fint ned på det djupeste på 3,8 meter og henta opp ringen. Svømte også 15-20 meter og plukka opp to ringer uten problem. Spurte om de hadde sorte ringer tilgjengelig, men de hadde bare gule og rød. Huska det var ekkelt på testen i fjor fordi de brukte sorte ringer. Denne sorte ringen havnet selvfølgelig akkurat på banelinja og det var derfor veldig vanskelig å se ringen med det første. Brukte 2 forsøk og slapp unna med skrekken. Ser at de på illustrasjonsvideoen til PHS at de bruker røde ringer. Litt merkelig om dette varierer, for en signalfarge er helt klart enklere å fange opp enn sort mot sort. Endret 13. mai 2014 av Mantoius Lenke til kommentar
GannerOne Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Står på det brevet om hva vi skal ha med oss at vi skal ta "badetøy, inkl. badehette"... Må vi virkelig kjøpe en badehette? Skjønner greia hvis du har langt hår, men virker da svært unødvendig når man har kun et par cm. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Står på det brevet om hva vi skal ha med oss at vi skal ta "badetøy, inkl. badehette"... Må vi virkelig kjøpe en badehette? Skjønner greia hvis du har langt hår, men virker da svært unødvendig når man har kun et par cm. Ikke unormalt at man må benytte badehette i et innendørs basseng. Det er vel ikke PHS som setter dette som et reglement, men den enkelte svømmehall. En badehette koster ikke stort hos en sportsforetning og ser man positivt på det så er man faktisk mer aerodynamisk i vannet. De raskeste gutta svømmer alltid med hette Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Riktig som Mantoius sier, ofte er det dem som driver svømmehallen som styrer dette. Ble litt satt ut da det var påbudt med badehette i bassenget jeg svømmer i nå, men etter å ha svømt litt med det syns jeg bare det er deilig å ha på. Det samme gjelder forsåvidt svømmetights (eller hva det heter), håper for guds skyld alle benytter seg av dette, ufattelig mye deiligere å svømme i Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 Ser i brevet fra PHS angående opptaket om hva som skal være med på opptaksdagen: - Passbilde - Urinprøve fra samme dag Holder det med å ta bilder i de små boksene rundt om på kjøpesentrene? Håper ikke glasset knuses i bagen, da kan det fort bli en kjedelig dag hvis man må løpe rundt i tøy fult av piss.. Heh Ikke vær usmart å ha urinprøven på en colaflaske i alle fall.. da ser legen dumt på deg. Hadde selv en hel dasspapirrull surrende rundt, i tillegg til tre-fire plastikkposer x) Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Var på svømmehallen å testa litt i dag. Dykka fint ned på det djupeste på 3,8 meter og henta opp ringen. Svømte også 15-20 meter og plukka opp to ringer uten problem. Spurte om de hadde sorte ringer tilgjengelig, men de hadde bare gule og rød. Huska det var ekkelt på testen i fjor fordi de brukte sorte ringer. Denne sorte ringen havnet selvfølgelig akkurat på banelinja og det var derfor veldig vanskelig å se ringen med det første. Brukte 2 forsøk og slapp unna med skrekken. På nettsiden til PHS står det at undervannssvømmingen skjer over 12 meter hvor ringene har en avstand på 4-6 m mellom seg. Men er det slik at man kan gå opp til overflaten så fort man får tak i den siste ringen? Ser slik ut på videoen PHS har laget. Ser i brevet fra PHS angående opptaket om hva som skal være med på opptaksdagen: - Passbilde - Urinprøve fra samme dag Holder det med å ta bilder i de små boksene rundt om på kjøpesentrene? Håper ikke glasset knuses i bagen, da kan det fort bli en kjedelig dag hvis man må løpe rundt i tøy fult av piss.. Heh Ikke vær usmart å ha urinprøven på en colaflaske i alle fall.. da ser legen dumt på deg. Hadde selv en hel dasspapirrull surrende rundt, i tillegg til tre-fire plastikkposer x) Haha, nei, så "usmart" håper jeg ingen er! Tenkte bare å forhøre meg om hva andre tenkte å gjøre. Kjøpte uringlass på apoteket i går, så da er det i boks. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Og en annen løsning er f.eks å melde seg inn i PF-studentene. PF har avtale med en stor treningskjede (ikke Elixia). Så da trener man for 273kr i mnd. (Må nok likevel påregnes å vere fult til tider her også) Eventuelt har du døgnåpne Fitness 24 Seven som koster 199 i måneden. Hvordan det er de andre stedene, vet jeg ingenting om. Men sikkert flott der også, og regner med at studentene der har "like sterke meninger og ikke akkurat mangel på ego" de heller.[ Han mente vel at politistudenter genrelt har sterke meninger og stort ego, men jeg synes ikke de er noe "verre" på det området enn andre. Endret 14. mai 2014 av hekomo Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Han mente vel at politistudenter genrelt har sterke meninger og stort ego, men jeg synes ikke de er noe "verre" på det området enn andre. Politistudentene er vel som mange andre i begynnelsen av 20årene++. En del kan sikkert ha godt av mer livserfaring, hvor man får slipt ned de skarpeste kantene Det finnes (heldigvis) forskjellige arketyper når det kommer til personlighet, og det fører ofte med seg mye interessant interaksjon mellom de forskjellige. Personlig så er jeg veldig glad i sånt. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Var på svømmehallen å testa litt i dag. Dykka fint ned på det djupeste på 3,8 meter og henta opp ringen. Svømte også 15-20 meter og plukka opp to ringer uten problem. Spurte om de hadde sorte ringer tilgjengelig, men de hadde bare gule og rød. Huska det var ekkelt på testen i fjor fordi de brukte sorte ringer. Denne sorte ringen havnet selvfølgelig akkurat på banelinja og det var derfor veldig vanskelig å se ringen med det første. Brukte 2 forsøk og slapp unna med skrekken. På nettsiden til PHS står det at undervannssvømmingen skjer over 12 meter hvor ringene har en avstand på 4-6 m mellom seg. Men er det slik at man kan gå opp til overflaten så fort man får tak i den siste ringen? Ser slik ut på videoen PHS har laget. Det medfører riktighet Husker jeg svømte langt forbi andre ringen på siste forsøk. Svømte en stund på bunnen og tenkte etterhvert "pokker. Den var vel ikke så langt unna startpunktet?" tok en usving tilbake og så den etter en liten stund nede på bunnen der. Puls på 200. Konklusjonen må vel være at når jeg svømmer rundt som en gullfisk nede på bunnen der og leter febrilsk etter siste ring, så er vel alt godkjent sålenge man kommer opp med to ringer skulle jeg tro. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Riktig som Mantoius sier, ofte er det dem som driver svømmehallen som styrer dette. Ble litt satt ut da det var påbudt med badehette i bassenget jeg svømmer i nå, men etter å ha svømt litt med det syns jeg bare det er deilig å ha på. Det samme gjelder forsåvidt svømmetights (eller hva det heter), håper for guds skyld alle benytter seg av dette, ufattelig mye deiligere å svømme i Syntes det er useriøst å svømme uten. Endret 15. mai 2014 av Siimmeenn Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) lykke til alle sammen! Endret 12. oktober 2014 av Mg93 Lenke til kommentar
Eplekjekk Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Er det noen som har vært på opptak enda? Isåfall hvordan har det gått og hvilken følelse sitter dere igjen med? Lenke til kommentar
Eplekjekk Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Hei! er det noen som skal på opptak i Oslo pulje 2, den 5 juni? og er det noen som har tips til den løpe testen? klarte akuratt 16 runder i mars, nå prøvde jeg på nytt å klarte NESTEN 17.... har trent mye... men tydeligvis ikke bra nok... tips? og noen som har tips til intervjuet? OOOOG tips til siste forberedelser til uka før opptaket? ) kom med tips og triks hvis noen har lykke til alle sammen! Etter min erfaring handler løpetesten mye om hvordan du disponerer kreftene dine. Jeg har løpt inn til både 1,2 og 3 når jeg har eksperimentert med ulike måter å løpe på. Jeg gjorde det dårligst når jeg startet hardt, og hadde det best når jeg startet moderat og økte mot slutten. Det lønner seg også å ha kontroll på tiden. For oss gutta må vi vel ligge på ca. 20 sekunder pr. runde i gjennomsnitt. Hvis du løper i et bra tempo i 10 runder og sjekker tiden, får du et godt innblikk i om du må gasse på eller om du kan holde det samme tempoet. Løp testen et par ganger før opptak med stoppeklokke og lær deg hvordan du best disponerer tiden. Ellers er det vel lurt å blande litt intervaller og langkjøring treningsmessig. Likevel har jeg løpt aller mest en runde jeg har som er rundt 4-5 km. Løper denne mellom 2 og 4 ganger i uka med varierende intensitet. Ofte kjører jeg annenhver økt rolig og intensiv, rett og slett for å få nok variasjon og en tilstrekkelig mengde. Jeg tror jeg ville tatt minst 2 hviledager før opptak. Spis og drikk godt da det er viktig å være restituert for å prestere maksimalt. Spørsmål: Hvordan foregår synstesten? Lyser de deg i øynene osv? Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 noen som har tips hvordan dykke uten briller?, har veldig sensitive øyne og det svir veldig hvis jeg ikke bruker briller Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Kunne godt tenke meg å bli politi, men jeg ser her at det er flere grunner til at jeg vil bli diskvalifisert. Synd for meg, men bra på samme tid for da vet jeg at det stilles strenge krav til de som skal beskytte meg og mine verdier på daglig basis Det gjør at jeg føler meg trygg på politiet som etat og at jeg kan forvente at enhver politibetjent jeg treffer på er best mulig egnet til den jobben de har. Det er veldig bra. Ikke noe håp for meg altså, men lykke til til dere som skal søke eller begynne på politihøgskolen Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Hva gjør at du ikke kan søke, Arinomi? Lenke til kommentar
Mg93 Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 noen som har tips hvordan dykke uten briller?, har veldig sensitive øyne og det svir veldig hvis jeg ikke bruker briller jeg også syns at det er forferdelig uten briller, men det er bare å øve egentlig, prøv litt og litt om gangen så blir du vant med det til slutt det ble jeg Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 hekomo: redusert fargesyn og ADD for å nevne noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå