Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014

Jusst

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger folk her inne ann på testene ? :)

Testa løpinga i påska, klarte 18 runder på begge forsøk, som var rett etter hverandre. Det bør tilsi at jeg kan løpe en smule lenger hvis jeg tar meg helt ut! Løp da søren meg halvmaraton i Bergen i helga på 1:47, og det uten å være i veldig løpeform, så den delen bør gå.

Benkpress ligger jeg på 4 sett med 6 rep med 32,5 kg, men synes det er tungt. Får satse på at jeg klarer 11, men uansett innafor.

Benk klarer jeg akkurat 4, hakke sjans til mer. Synes det er utrolig vanskelig å trene seg opp i. Men er i allefall innafor! :)

Svømminga ligger jeg sånn +-2 min, litt avhengig av mengden folk i bassenget. Har ræva teknikk, her går det kun på god utholdenhet! Dykkene er det jeg sliter mest med, men får bare smådrukne litt på opptak, skal jo gå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ligger folk her inne ann på testene ? :)

Med mitt utgangspunkt tror jeg at jeg ligger greit an iforhold til minste kravene. Testa løp igår;17,5 runder. Svømming bryst på 2,14. Dykk: ikke testa, undervanns svøm: ok. Benk tror jeg at jeg tar nærmere 40kg så ligger greit over minste kravet der. Lav bom: slet med feil teknikk, så lang tid uten progress. Ligger nå på kanskje 6..

Dette er utrolig spennende! Tror det går rett i dass med eksamen nå, fokuserer bare på opptaket.

Lenke til kommentar

Jeg var instruktør på opptaket i oslo for et par år sida, og vi hadde hverken lister til, eller ordrer om å vurdere kandidatene på noe som helst annet enn det de var satt til å gjøre. Det er hundrevis på hundrevis som skal gjennom, og skulle man vektlagt dette i en særlig grad, så måtte man også hatt en tanke baak hvor mye. Skulle man gitt de "et par ekstra poeng"? Skulle en som vippet og ikke kom inn, kommet inn hvis han bare hadde heiet litt mer?

Men som det heter, "man vurderes hele dagen", så hadde man spurt så får man sikkert svaret "ja, det teller positivt".

Hadde noen utmerket seg markant negativt så kunne jeg kanskje hengt meg opp i det, men det var god stemning og full oppbacking alle dagene - akkurat slik det skal være. Du jobber og yter side om side med din fremtidige kollega!

Så misforstå meg rett; rop hverandre inn hver meter, men ikke gjør det for å "score".

Det er bra å få dette rett fra "the horse's mouth". Jeg hadde vanskelig for å se hvordan man skulle utført en slik vurdering ved de forhold opptaket skjer under. Hvordan man fungerer i gruppe testes uansett dag 2.

Lenke til kommentar

Hei, noen som trener på Studentsenteret i Bergen? Gi en lyd om du har lyst til å gjennomgå testene en dag. Har funnet ut at det er bedre om man er to slik at en kan sekundere hverandre. Dessuten er det lettere å presse seg selv og trening er mer interessant med en makker!

Med vennlig hilsen Olve :-)

Endret av skog123
Lenke til kommentar

Har noen fått mail enda?

Fortsatt ingen e-post her, men ser på "Bli politi - politihøgskolen" på Facebook at dei sender ut "fortsatt".. Ergo er eg tydeligvis langt nede på lista, eller så er eg rett og slett ikkje på lista :O Blir spennande å sjå!

Lenke til kommentar

Ser "bli politi" på facebook skriver nå at "Vi jobber med å sende ut innkallinger. De er på vei, men enda kan det gå noen timer..."

Tror ikke jeg har ro i kroppen til å legge til å sove uten å få den mailen ;)

Her er det satt på film, legger meg ikke før jeg har fått mail :roll:

Lenke til kommentar

Vil bare informere om at det tydeligvis er mulig og melde seg opp allerede nå, det fikk ihvertfall jeg gjort og så det allerede var forsvunnet noen plasser på enkelte av dagene. Lurt å være raskt ute!

Lenke til kommentar

Hm. Jaa. Håpet det skulle være lenger til opptak i Oslo, menmen. Sitter nå her med beinhinnebetennelse på begge sider av leggen, på begge beina. Kompresjon/støttestrømper og tåhev hver dag. Men det ser nok utrolig dårlig ut. Har fått en osteopat til å kna det som gikk ann, men det er minimum ei uke til jeg i det hele tatt kan vurdere å ut og teste beina igjen. Ser uansett ut til at jeg må legge om løpestil til mer forfot, og det er ikke gjort på 1-2-3 det heller.

Som om det ikke var nok så har treninga ført til at jeg har gått opp noen kilo igjen. Er derfor (nok en gang) nede på 1 pullup.

Uavhengig av alt, så meldte jeg meg nå opp til opptak siste dagen. Det verker i beina bare av å tenke på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare informere om at det tydeligvis er mulig og melde seg opp allerede nå, det fikk ihvertfall jeg gjort og så det allerede var forsvunnet noen plasser på enkelte av dagene. Lurt å være raskt ute!

Da har jeg meldt meg opp!! Weee!!!! Kjenner jeg gleder meg faktisk!

Lenke til kommentar

Hm. Jaa. Håpet det skulle være lenger til opptak i Oslo, menmen. Sitter nå her med beinhinnebetennelse på begge sider av leggen, på begge beina.

Kompresjon/støttestrømper og tåhev hver dag. Men det ser nok utrolig dårlig ut. Har fått en osteopat til å kna det som gikk ann, men det er minimum ei uke til jeg i det hele tatt kan vurdere å ut og teste beina igjen. Ser uansett ut til at jeg må legge om løpestil til mer forfot, og det er ikke gjort på 1-2-3 det heller.

Som om det ikke var nok så har treninga ført til at jeg har gått opp noen kilo igjen. Er derfor (nok en gang) nede på 1 pullup.

Uavhengig av alt, så meldte jeg meg nå opp til opptak siste dagen. Det verker i beina bare av å tenke på det.

God bedring! Håper virkelig det ordner seg for deg!:/

Lenke til kommentar

Hm. Jaa. Håpet det skulle være lenger til opptak i Oslo, menmen. Sitter nå her med beinhinnebetennelse på begge sider av leggen, på begge beina.

Kompresjon/støttestrømper og tåhev hver dag. Men det ser nok utrolig dårlig ut. Har fått en osteopat til å kna det som gikk ann, men det er minimum ei uke til jeg i det hele tatt kan vurdere å ut og teste beina igjen. Ser uansett ut til at jeg må legge om løpestil til mer forfot, og det er ikke gjort på 1-2-3 det heller.

God bedring! Håper virkelig det ordner seg for deg!:/

Går seg til. Tarre til neste år om ikke annet. Har et hus jeg kan pusse opp det neste året.

Er positivt overrasket over at jeg tilfredstiller kravene jeg. ;)

Lenke til kommentar

Pulje 11 i Oslo 19 mai. ..Tror ikke jeg får sove inatt. Spent i hele kroppen!

Ser den, ble helt rar i kroppen når jeg fikk bekreftet dag til opptaket! Nervøsitet og spenning blandet sammen kjennes i magen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...