Oneness Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Ja, funket veldig bra. Jeg så ganske klart allerede i det jeg reiste meg opp av operasjonssenga. Det er fire måneder siden jeg gjorde det nå og synet er relativt perfekt. Eneste jeg sliter med er tørre øyne når jeg står opp, det skyldtes visst at tårekvaliteten min er dårlig, men burde gå over etterhvert. Tok laseroperasjon 22 februar og sliter også med tørre auge og dårlig tårekvalitet, spesielt om morningen. Bra det er samme i fleire bås Lenke til kommentar
Proktor Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Har fått beskjed om at det blir fint lite ferie, med kun så mye ferie som praksisveileder har. Altså ikke noe høstferie, og en veldig kort juleferie osv. Husk at du må søke om å få beholde jobben ved siden av praksisåret. Noen som er i eller har hatt B2 kan nok svare mer utdypende enn meg, så kjør på folkens. Det blir like mye ferie som andre studenter har. Politihøgskolen er en høgskole og derfor skal den følge visse rammer. I tillegg er det i noen distrikter (om ikke alle) veldig fleksibelt mtp. å ta seg fri osv. Jeg tok meg 1 uke fri i januar etter å ha sagt ifra til hovedveileder. Dette var ikke noe stress, så lenge jeg jobba det inn uten å bryte ATB I min turnus har jeg i tillegg 1 uke fri hver 9'ende uke så vi er nok bedre stilt enn mange andre studenter. Både når det gjelder fri og mengde skolearbeid som nesten ikke er noen ting. Takk for svar! Hvor mye har dere som allerede er studenter klart å jobbe ved siden av da? Greit å vite ca hvor trangt man eventuelt må belage seg på å ha det, med hus og bil og alt å betale på. Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Var det slik at man skulle få en bekreftelse på Samordna at PHS har mottatt alle papirene? Fikk prøvd meg på løpetesten i dag også, bestått med ca. 30 sek til gode Tyngst å legge seg ned på rygg følte jeg, fant aldri en god teknikk for å komme meg opp igjen. Finner heller ingen gode videoer av løpetesten som viser dette godt. Endret 29. mars 2014 av Rons0 Lenke til kommentar
sicios Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Ja, funket veldig bra. Jeg så ganske klart allerede i det jeg reiste meg opp av operasjonssenga. Det er fire måneder siden jeg gjorde det nå og synet er relativt perfekt. Eneste jeg sliter med er tørre øyne når jeg står opp, det skyldtes visst at tårekvaliteten min er dårlig, men burde gå over etterhvert. Tok laseroperasjon 22 februar og sliter også med tørre auge og dårlig tårekvalitet, spesielt om morningen. Bra det er samme i fleire bås Man må belage seg på tørre øyer og dårlig tårekvalitet i noen måneder, i noen tilfeller dårlig mørkesyn også. Tok selv laser i mai ifjor når jeg flyte 19. Hadde ganske tørre øyer og dårlig tårekvalitet i 4 måneder gikk greit med reseptbelagt flasker med dråper som måtte tas hver 4. time i tillegg til antibiotika dråper, men den bruke jeg bare i 1.uke. I dag har jeg ingen problem med det, og ser som en ørn, angrer ikke for å si det sånn. Lenke til kommentar
EkkoAlfa Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter? Lenke til kommentar
Linna Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter? Jeg ligger på 10 reps akkurat under 2 poeng, så må klare noen til før opptaket Lenke til kommentar
annbjo Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter?. Hos meg ligger det godt an, klarer 14 nå. Jobbe hardt mot opptaket slik at jeg kanskje klarer 20:-) hvordan går det med svømmingen? Jeg syns den er det aller vanskeligste.. Lenke til kommentar
EkkoAlfa Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter?. Hos meg ligger det godt an, klarer 14 nå. Jobbe hardt mot opptaket slik at jeg kanskje klarer 20:-) hvordan går det med svømmingen? Jeg syns den er det aller vanskeligste.. Jeg svømmer på 2.09 nå, så er innafor kravet.Tenker å øve mer på vendinger da jeg har mye tid å hente der. Heller værre med pull-ups da jeg fåreløpig tar 3-4stk. Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter? Jeg klarer sånn 4-5, men det er på stang, ikke bom. Har ikke fått testet det, og ifølge ei venninne som går tredjeåret er det STOR forskjell.. Men klarer jo vanlig pullups fint, så lurer bare på om jeg har ræva teknikk på lavbom..:/ Lenke til kommentar
Andre2013 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Flere som har sjekket status på følgeskjemaet? Står nei2 på om følgeskjemaet er registrert hos meg. Sendte mitt som rekomandert 19mars, har kvittering på dette. Står også på sporing at det er hentet. Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Flere som har sjekket status på følgeskjemaet? Står nei2 på om følgeskjemaet er registrert hos meg. Sendte mitt som rekomandert 19mars, har kvittering på dette. Står også på sporing at det er hentet. Står samme hos meg, men har også sett på sporing at den er henta. Står også at det ikke har kommet noen oppdateringer fra PHS hos SO, så det er nok ikke noe problem Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Står hos meg at følgeskjema er registrert hos SO. Lenke til kommentar
T_92 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Flere som har sjekket status på følgeskjemaet? Står nei2 på om følgeskjemaet er registrert hos meg. Sendte mitt som rekomandert 19mars, har kvittering på dette. Står også på sporing at det er hentet. Står samme hos meg, men har også sett på sporing at den er henta. Står også at det ikke har kommet noen oppdateringer fra PHS hos SO, så det er nok ikke noe problem Etter dobbelsjekking står det registrert hos meg også. Må ha skjedd fredag ettermiddag, for sjekket fredag midt på dagen og regnet med at ingenting hadde skjedd siden det. Lenke til kommentar
MorningBliss Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Dere som har tatt laseroperasjon - Hvordan opplevde dere selve operasjonen? Smerte, ubehag? Hvor lang tid tok det? Smånervis for komplikasjoner.. Lenke til kommentar
Rose86 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Dere som har tatt laseroperasjon - Hvordan opplevde dere selve operasjonen? Smerte, ubehag? Hvor lang tid tok det? Smånervis for komplikasjoner.. Jeg tok laser 5 mars ifjor, den metoden som det tar lengst tid og komme seg til hektene av. Anbefaler å få beroligende før du gjør det, jeg gjorde det uten og det var en mildt sagt skremmende opplevelse. Selve operasjonen går veldig kjapt, bedøvende dråper på øyeeplet og du kjenner ingenting. Hadde minimalt med smerter i ettertid, for min del hadde jeg ikke trengt smertestillende engang. Det tok omtrent to mnd før jeg så normalt, var litt plaget med dobbelt syn på det ene øyet. Først nå ett år etter er jeg plaget med tørre øyne om morgenen, men har vent meg til dette. Vær forberedt på at det tar tid før øynene leges og omstiller seg. Bare det å legge seg om kvelden og kunne se stjernene klart, for ikke å snakke om og våkne opp på telt tur, å se trær istedenfor grønn lapskaus gjør livet så mye lettere. Lykke til:) Lenke til kommentar
Andre2013 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Flere som har sjekket status på følgeskjemaet? Står nei2 på om følgeskjemaet er registrert hos meg. Sendte mitt som rekomandert 19mars, har kvittering på dette. Står også på sporing at det er hentet. Står samme hos meg, men har også sett på sporing at den er henta. Står også at det ikke har kommet noen oppdateringer fra PHS hos SO, så det er nok ikke noe problem Etter dobbelsjekking står det registrert hos meg også. Må ha skjedd fredag ettermiddag, for sjekket fredag midt på dagen og regnet med at ingenting hadde skjedd siden det. Står at siste oppdatering fra saksbehandler til SO skjedde 28mars. Men står nei på at d er registrert. Får vell gi det ett par dager til. Eller vurdere å sende en mail Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg tok laser 5 mars ifjor, den metoden som det tar lengst tid og komme seg til hektene av. Anbefaler å få beroligende før du gjør det, jeg gjorde det uten og det var en mildt sagt skremmende opplevelse. Hva var så skremmende? Det har jeg aldri hørt noen si før. 1 Lenke til kommentar
Rose86 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er jo det å ligge der i fullstendig bevissthet mens du merker å ser alt som foregår. Det føltes for meg helt unaturlig at noen driver å fikler med øyeeplet ditt, noe som er så sensitivt og viktig. Trenger kanskje ikke utbasunere alle detaljer for å unødvendig stresse folk som ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Dere som har tatt laseroperasjon - Hvordan opplevde dere selve operasjonen? Smerte, ubehag? Hvor lang tid tok det? Smånervis for komplikasjoner.. Eg tok laseroperasjon 22.februar i år, og syns det gjekk ganske greit. Fekk beroligande før behandlinga (utan å spørre om det) og kjente kun ubehag i 3 sek (pr. auge) da dei pressa ett eller anna ned på auga, så eg "mista synet". Ellers var det ekstremt vanskelig å holde auga åpne den første timen etter operasjonen, da tårene bare rann. Skulle ha augene igjen i 5 tima eller noke sann etter operasjonen da, så var jo ikkje noke problem heller, hehe. No "slite" eg kun med tørre auge om morningen, av og til ut på foremiddagen, men det er absolutt verdt det! Det var 10 ekstremt dyre minutt, men verdt kvar ei krone Lenke til kommentar
annbjo Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Hvordan går det med pull ups, jenter?. Hos meg ligger det godt an, klarer 14 nå. Jobbe hardt mot opptaket slik at jeg kanskje klarer 20:-) hvordan går det med svømmingen? Jeg syns den er det aller vanskeligste.. Jeg svømmer på 2.09 nå, så er innafor kravet.Tenker å øve mer på vendinger da jeg har mye tid å hente der. Heller værre med pull-ups da jeg fåreløpig tar 3-4stk. Så bra med tanke på svømming!! Svømmer du bryst eller crawl? Tror det kommer til å ordne seg med pullups, bare trene masse rygg! Facepulls, pull ups i maskin samt roing var øvelser som hjalp meg utrolig mye der ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå