Alienated82 Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Det skjer ingenting med trackinga før den når Postens bedriftssenter i Oslo. Og det er nok like rundt hjørnet. Kommer litt ann på hvor langt uttpå ettermiddagen det ble innlevert, men jeg tipper at det skjer noe i morgen tidlig. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Hvordan er det med syn og opptakskrav? Går ut av VGS nå og vurderer Politihøyskolen veldig sterkt når jeg er gammel nok til å søke. Men bruker briller / linser med styrkene -4,50 og -5,00. Vil det gjøre til at jeg ikke har mulighet til å komme inn? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Ja, det er dessverre for dårlig. Hadde selv akkurat samme styrke som deg, og tok laseroperasjon nå i vinter for å søke Politihøgskolen. Det er nok den eneste muligheten for å komme inn. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Møkk da... Funket laseroperasjon for deg? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Ja, funket veldig bra. Jeg så ganske klart allerede i det jeg reiste meg opp av operasjonssenga. Det er fire måneder siden jeg gjorde det nå og synet er relativt perfekt. Eneste jeg sliter med er tørre øyne når jeg står opp, det skyldtes visst at tårekvaliteten min er dårlig, men burde gå over etterhvert. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Så bra! Det er kanskje noe jeg må vurdere da! Takker for svar Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 har man fast makker eller bytter man fra vakt til neste? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 har man fast makker eller bytter man fra vakt til neste? Heisann! Dette varierer veldig mye fra by til by. Jeg jobber i Østfold. Her har vi ikke vaktlag, men går en fast turnusliste. Man jobber derfor veldig mye om hverandre. Flere andre steder vet jeg at man har vaktlag. Det medfører også fast makker som regel. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 vet du hvordan det er I Sandnes eller Stavanger? Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 For en spennende tid dere går mot.. Husker det selv minner om at innboksen er åpen for alle spørsmål. Nå er det bare bittelitt igjen av B1, har vært et relativt slitsomt år faglig sett. Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 På løpetesten for menn, er det cirka 18 runder man må klare for å bestå? Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Ja, med 802 meter for å bestå og 44 meter per runde så blir det 18,22 runder for å være relativt nøyaktig ;p 1 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 vet du hvordan det er I Sandnes eller Stavanger? Jeg vil anta Stavanger har vaktlag. De fleste større politistasjoner har det. Angående dette med å ha fast makker; dette er selvfølgelig en stor fordel mtp at man lærer hverandre og kjenne, og dermed også kan løse oppdrag på en smudere måte. Fordelen ved å rullere på hvem man jobber med, er at man kan lære mye av de forskjellige. Politifolk løser oppdrag på helt forskjellige måter, så å få input fra flere er ingen ulempe Dette gjelder også i B2. Ikke heng dere på veileder hele tiden. Spør om å få kjøre med andre. Lenke til kommentar
Proktor Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Åssen er det i praksisåret; Er det full pinne fra august til juli, eller er det som et skoleår, med en lengre juleferie f.eks.? Greit å vite i forhold til planlegging av (betalt) jobbing utenom. Lenke til kommentar
I16 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Har fått beskjed om at det blir fint lite ferie, med kun så mye ferie som praksisveileder har. Altså ikke noe høstferie, og en veldig kort juleferie osv. Husk at du må søke om å få beholde jobben ved siden av praksisåret. Noen som er i eller har hatt B2 kan nok svare mer utdypende enn meg, så kjør på folkens. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) . Endret 25. mars 2014 av Krimt3k Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Åssen er det i praksisåret; Er det full pinne fra august til juli, eller er det som et skoleår, med en lengre juleferie f.eks.? Greit å vite i forhold til planlegging av (betalt) jobbing utenom. Da jeg var i praksis fulgte vi skolens ferier, akkurat som i B1. Det var ikke lov å jobbe ekstra som student selvom veileder jobbet. Hørte rykter om at dette var forskjellig mellom distriktene. Hvis du skal jobbe betalt må det søkes om bierverv. Denne søknaden gir du veileder eller praksisansvarlig, som må gi den videre til politimester. Det er politimester som godkjenner slike søknader. Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg vet jo ikke noe om det, men regner med at man følger planen for studieåret i henhold til skolen man går på? Også i B2. Høstferie/Vinterferie har man vel gjerne ikke på høyere utdanning uansett. http://phs.no/for-studenter/plan-for-studiearet/ Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Har fått beskjed om at det blir fint lite ferie, med kun så mye ferie som praksisveileder har. Altså ikke noe høstferie, og en veldig kort juleferie osv. Husk at du må søke om å få beholde jobben ved siden av praksisåret. Noen som er i eller har hatt B2 kan nok svare mer utdypende enn meg, så kjør på folkens. Det blir like mye ferie som andre studenter har. Politihøgskolen er en høgskole og derfor skal den følge visse rammer. I tillegg er det i noen distrikter (om ikke alle) veldig fleksibelt mtp. å ta seg fri osv. Jeg tok meg 1 uke fri i januar etter å ha sagt ifra til hovedveileder. Dette var ikke noe stress, så lenge jeg jobba det inn uten å bryte ATB I min turnus har jeg i tillegg 1 uke fri hver 9'ende uke så vi er nok bedre stilt enn mange andre studenter. Både når det gjelder fri og mengde skolearbeid som nesten ikke er noen ting. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå