Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014

Jusst

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest en plass at de starter med det i midten av mai og holder på til midten av juni. Altså midt i eksamensperioden :w00t:

La alt av eksamenstenkning på hylla i den perioden og bare konsentrerte meg om opptaket. Haha:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye måtte folk betale for legetimen? Selv måtte jeg betale 1300 kroner for å få fylt ut skjemaet, med begrunnelse om at det var slik det ble når de fylte ut attester. Var det så ille for alle?

Det var ganske ille. Jeg betalte rundt 650 for legetimen, og ble henvist videre for hørselstest. Endte til slutt på 1000 kroner, og synes det var mer enn nok! Stakkars studentlommeboka.
. Jeg betalte litt under 1000 kroner, gjorde undersøkelsen hos studentskipnaden i Oslo.. Var det noen som var på åpen dag i Oslo som kan fortelle hvordan det var?: D

Jeg betalte 1500,- totalt for hørselstest og legetime, dyrt ja! Sendte papirene nå nettopp, 170,- for rekomandert.

Mener å ha lest en plass at de starter med det i midten av mai og holder på til midten av juni. Altså midt i eksamensperioden :w00t:

For Trondheim skal opptaket være i de to første ukene på juni fikk jeg fortalt på et infomøte om PHS (lederen for opptak Trondheim som fortalte det).

Lenke til kommentar

La alt av eksamenstenkning på hylla i den perioden og bare konsentrerte meg om opptaket. Haha:)

Egentlig det jeg også kommer til å gjøre. Eneste motivasjonen med å fullføre fagene jeg har nå er å få så lite lån og så mye stipend som mulig da jeg har funnet ut at det jeg studerer nå virkelig ikke er noe for meg :p

Skal også sende papirene inn nå, bare å krysse fingrene for at spirometrien min blir godkjent :)

Lenke til kommentar

Har ikke topp lungekapasitet. Og ut ifra de medisinske kravene jeg har lest på PHS sine sider blir jeg ikke klok på hva som er "for dårlig" resultat på spirometrien.

Skal nevnes at jeg aldri har hatt noe trøbbel med pusten min, hverken i det daglige, når jeg trener eller da jeg var i forsvaret, så jeg kan egentlig ikke se noe grunn til at jeg skal få avslag, men jeg kan aldri vite :)

Lenke til kommentar

Da er du nok godt innafor. Ikke uroe deg for det i allefall. :) Jeg er 10 år eldre enn deg, og har nok dårligere resultater. Men vet at de er helt på høyde med flere som kom inn i fjor.

Det er veldig lite som skiller gjennomsnittsverdiene for menn opp til 54 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Etter crawlkurs har jeg ihvertfall forbedret svømmetiden betraktelig så føler meg godt forberedt for opptaksprøvene :)

Jeg søker med grunnlag av studiekompetanse, men står i brevet at arbeidserfaring kan være av betydning.

Legger dere ved alt av arbeidsattester?

Lenke til kommentar

Ja, crawl er nok ikkje dumt å lære seg. Klarer kravet med vanlig brystsvømming, men den teknikken tar på kreftene.

Eg la ved attester etter arbeid, med forklaring at det hjelper nemda å danne seg eit bilde av søkaren som kan brukast i egnethetsvurderinga :-)

Lenke til kommentar

Har en kamerat som har tinnitus som lurer på om dette er diskvalifiserende? Han har klarer phs sine hørselkrav uten problemer.

Om det ikke står i det medisinske regelverket at dette er diskvalifiserende, send PHS en e-post. Ingen her inne er kvalifisert til å si noe utenom det som står i regelverket.

Lenke til kommentar

Egentlig det jeg også kommer til å gjøre. Eneste motivasjonen med å fullføre fagene jeg har nå er å få så lite lån og så mye stipend som mulig da jeg har funnet ut at det jeg studerer nå virkelig ikke er noe for meg :p

Skal også sende papirene inn nå, bare å krysse fingrene for at spirometrien min blir godkjent :)

Samme motivasjonen som meg da, hehe:) men fikk B og C på eksamener jeg ikke øvde til. Alt går!

Lenke til kommentar

Legg ut bilde av spirometri-resultatet ditt her. Eller send meg en PM. Har du sånn resultat som gir deg en "alder"? Er den under 50 isåfall? Ganske romslige grenseverdier for hva som er godtatt på spirometri mener jeg å huske fra i fjor.

"Lungealder" er visst ikke noe man ser på.

Lenke til kommentar

Nei. Den er ganske ubrukelig tbh. Så det er viktig at folk tar verdiene på spirometrien med ei klype salt. Fungerer bra til å avdekke problemer hos folk, men for friske mennesker (Som de fleste av oss er) er det ikke så altfor mye å hente. Teknikk alene kan jo skifte resultatet 20-25% opp eller ned.

Lenke til kommentar

Lurer på et par ting ang det følgeskjemaet.. Hvordan gjør man det med nummerering av vedlegg? Er det rekkefølgen arkene ligger i, eller skal jeg skriv nummer på dem? Og den legeerklæringen kom jo i lukket konvolutt, ikke meningen vi skal åpne denne regner jeg med?

Lenke til kommentar

Lurer på et par ting ang det følgeskjemaet.. Hvordan gjør man det med nummerering av vedlegg? Er det rekkefølgen arkene ligger i, eller skal jeg skriv nummer på dem? Og den legeerklæringen kom jo i lukket konvolutt, ikke meningen vi skal åpne denne regner jeg med?

Eg nummererte arka med vedlegg 1, 2, 3 osv.

Fekk legeskjema rett i neven eg, uten konvolut. Men la alt frå legen i egen konvolutt og merka "konvolutt" på følgeskjema :-)

Lenke til kommentar

Brukte "Vedlegg 01, Vedlegg 02 ..." på følgeskjerma og i et hjørne på de aktuelle papirene.

Legeerklæringen åpnet jeg fra lukket konvolutt og la en ekstra binders på.

Sendte alt til Majorstuen idag! :D

Snuser på 1:20 i svømming som var 3 poeng tidligere. Er helt klart de siste 25m på rygg som tar alt.

Min svakhet til opptaksprøven har vært rein styrke. Har trent i 3 måneder nå og er oppe på 50kg benkpress i min 6-8rep range. MÅ klare 60 innen 1. mai. ^^

Lenke til kommentar

Er fornøyd med å ligge ann til ihvertfall å bestå svømmingen med god margin. Har gått på 4 timers crawlkurs, så har bedret teknikken men blir nok en god blanding av crawl og bryst på opptaket for meg.

Noen her som har fått bekreftet at søknaden er mottatt? Jeg sendte min som rekommendert post, og ble registrert innlevert postkontor mandag 17 på ettermiddagen. Status er at den fortsatt står som innlevert på postkontor! Bør jo ikke ta noe mer enn 2 dager å sende et brev fra sentrale østlandet til Oslo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...