Mr. President Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Noen som har sjekket om følgeskjemaet er blitt tilgjengelig? Hva skal dere sende med? Selv sender jeg det medisinske skjemaet, karakterutskrifter, jobbattester, kopi av førerkort og kompetansekort, militært tjenestebevis og muligens noen kursbevis hvis de kan være relevante. Har jeg glemt noe da? Er det noen vits i å sende CV f.eks? Endret 6. mars 2014 av Rons0 Lenke til kommentar
Linna Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Noen som har sjekket om følgeskjemaet er blitt tilgjengelig? Hva skal dere sende med? Selv sender jeg det medisinske skjemaet, karakterutskrifter, jobbattester, kopi av førerkort og kompetansekort, militært tjenestebevis og muligens noen kursbevis hvis de kan være relevante. Har jeg glemt noe da? Er det noen vits i å sende CV f.eks? Jeg leste et sted at de skulle prøve å få ut følgeskjema i morgen, fredag. 1 Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Noen som har sjekket om følgeskjemaet er blitt tilgjengelig? Hva skal dere sende med? Selv sender jeg det medisinske skjemaet, karakterutskrifter, jobbattester, kopi av førerkort og kompetansekort, militært tjenestebevis og muligens noen kursbevis hvis de kan være relevante. Har jeg glemt noe da? Er det noen vits i å sende CV f.eks? Jeg leste et sted at de skulle prøve å få ut følgeskjema i morgen, fredag. Så på face i går at skjemaet skal bli publisert mandag ettermiddag. 2 Lenke til kommentar
Linna Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Er det noen som skal på åpen dag på phs i Oslo til torsdag? Lenke til kommentar
annbjo Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Er det noen som skal på åpen dag på phs i Oslo til torsdag? Jeg har kjempe lyst, men jeg jobber denne dagen! Dere som eventuelt reiser må fortelle hvordan det var, blir sikkert kjempe bra og verdt å få med seg :-) Lenke til kommentar
Linna Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Er det noen som skal på åpen dag på phs i Oslo til torsdag? Jeg har kjempe lyst, men jeg jobber denne dagen! Dere som eventuelt reiser må fortelle hvordan det var, blir sikkert kjempe bra og verdt å få med seg :-) Jeg har tatt meg fri fra jobben for å dra inn å kikke. Hadde vært gøy å møtt noen andre som skulle dit skal fortelle hvordan det var Lenke til kommentar
Andre2013 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 "Ved innsending av følgeskjemaet skal følgende legges ved: Kopi av vitnemål fra videregående opplæring. Opptak til bachelorutdanningen forutsetter generell studiekompetanse......" kanskje litt dumt spørsmål. men må man sende inn kopi av vitnemålet fra videregående hvis man sender inn karakterutskrift fra høyskoleutdanning? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 "Ved innsending av følgeskjemaet skal følgende legges ved: Kopi av vitnemål fra videregående opplæring. Opptak til bachelorutdanningen forutsetter generell studiekompetanse......" kanskje litt dumt spørsmål. men må man sende inn kopi av vitnemålet fra videregående hvis man sender inn karakterutskrift fra høyskoleutdanning? Jeg ville gjort det. Det skader jo ikke å dokumentere generell studiekompetanse ettersom de ikke vet hvilket grunnlag du kom inn på høgskolen på Folk kan jo ha gått y-veien om du skjønner hva jeg prøver å si. Lenke til kommentar
Krimt3k Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 "Ved innsending av følgeskjemaet skal følgende legges ved: Kopi av vitnemål fra videregående opplæring. Opptak til bachelorutdanningen forutsetter generell studiekompetanse......" kanskje litt dumt spørsmål. men må man sende inn kopi av vitnemålet fra videregående hvis man sender inn karakterutskrift fra høyskoleutdanning? Dersom det ikke ligger ute elektronisk, send det inn. Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Sånn som jeg leser nettsidene til PHS og brevet jeg fikk på samorda, burde du sende inn all dokumentasjon på utdanning. Better safe than sorry. Uansett, jeg lurer på om jeg kan åpne brevet med legeattesten jeg fikk fra legen. Brevet er forseglet, men det er noen linjer jeg ikke fikk fylt ut. Noen her som veit, eller må jeg ringe phs direkte? Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Uansett, jeg lurer på om jeg kan åpne brevet med legeattesten jeg fikk fra legen. Brevet er forseglet, men det er noen linjer jeg ikke fikk fylt ut. Noen her som veit, eller må jeg ringe phs direkte? Hvorfor ikke? Jeg fikk arkene rett i hånda (ikke forseglet). Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 "Ved innsending av følgeskjemaet skal følgende legges ved: Kopi av vitnemål fra videregående opplæring. Opptak til bachelorutdanningen forutsetter generell studiekompetanse......" kanskje litt dumt spørsmål. men må man sende inn kopi av vitnemålet fra videregående hvis man sender inn karakterutskrift fra høyskoleutdanning? Dersom du har elektronisk vitnemål hos samordna opptak, så trenger du ikkje å sende inn ein kopi. MEN; i fjor sa dei at ein gjerne kunne sende med kopi, så slapp dei å bruke tid på å hente fram osv... Og dersom du ikkje har elektronisk vitnemål, ja så må du sjølvsagt sende det inn. Er jo det som er grunnlag for opptaket. Og berre så det er klart: PHS er sabla morro! :-D Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Hei, Er det noen her som har fått forenklet forelegg? På følgebrevet så skal man krysse av for vandel, innkludert forenklet forelegg. Er det noen her som skriver at det gjelder forenklet forelegg inni den ruta? Endret 11. mars 2014 av Myrstad Lenke til kommentar
lissvero Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei. håper noen kan svare på disse spørsmålene. Jeg tok opp to fag høsten '13 og har mottatt kompetansebevis på det. Holder det da at jeg legger ved kompetansebevis i tillegg til vitnemål, eller burde jeg ringe den videregående skolen min og få det påført vitnemålet? Jeg har jo fagene på vitnemålet fra før, med dårligere karakter. Og er det slik at alle har fått legeattesten tilsendt i posten?Da jeg var til legen, hentet han bare skjemaet fra nett og fylte ut da jeg hadde tatt alle undersøkelsene og gav den til meg. Da hadde ikke jeg fylt ut forsiden enda. Så nå ser jeg da at legen også må signere på forsiden. Tror dere det blir et problem hvis jeg bare stikker til legesenteret og får legen til å signere i morgen? Det vil jo vises ut fra datoen at jeg har fylt ut forsiden etter undersøkelsen, men jeg kan ikke se at det skal spille noen rolle sånn egentlig... Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei, Er det noen her som har fått forenklet forelegg? På følgebrevet så skal man krysse av for vandel, innkludert forenklet forelegg. Er det noen her som skriver at det gjelder forenklet forelegg inni den ruta? Ja. I fjor sendte jeg også ved en kopi av det det gjaldt. Regner med å gjøre det samme i år. Hei. håper noen kan svare på disse spørsmålene. Jeg tok opp to fag høsten '13 og har mottatt kompetansebevis på det. Holder det da at jeg legger ved kompetansebevis i tillegg til vitnemål, eller burde jeg ringe den videregående skolen min og få det påført vitnemålet? Jeg har jo fagene på vitnemålet fra før, med dårligere karakter. Og er det slik at alle har fått legeattesten tilsendt i posten? Da jeg var til legen, hentet han bare skjemaet fra nett og fylte ut da jeg hadde tatt alle undersøkelsene og gav den til meg. Da hadde ikke jeg fylt ut forsiden enda. Så nå ser jeg da at legen også må signere på forsiden. Tror dere det blir et problem hvis jeg bare stikker til legesenteret og får legen til å signere i morgen? Det vil jo vises ut fra datoen at jeg har fylt ut forsiden etter undersøkelsen, men jeg kan ikke se at det skal spille noen rolle sånn egentlig... Holder å sende ved kompetansebevis. Og nei. mange får nok overlevert legeskjemaet direkte. Inkl. megselv. Man vet aldri 100% sikkert, men det burde ikke være noe problem å fylle ut forsiden i etterkant. Lenke til kommentar
Myrstad Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Hei, Er det noen her som har fått forenklet forelegg? På følgebrevet så skal man krysse av for vandel, innkludert forenklet forelegg. Er det noen her som skriver at det gjelder forenklet forelegg inni den ruta? Ja. I fjor sendte jeg også ved en kopi av det det gjaldt. Regner med å gjøre det samme i år. Okei, vet du hvor du får tak i disse kopiene? for det står jo ikke i bøteregisteret. Står jo ingen steder at mann må sende inn kopi? så det er vell ikke noe mann må legge ved? Fikk du noe spørsmål rundt det på intervjuet eller? Endret 11. mars 2014 av Myrstad Lenke til kommentar
Andre2013 Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei, Er det noen her som har fått forenklet forelegg? På følgebrevet så skal man krysse av for vandel, innkludert forenklet forelegg. Er det noen her som skriver at det gjelder forenklet forelegg inni den ruta? Ja. I fjor sendte jeg også ved en kopi av det det gjaldt. Regner med å gjøre det samme i år. Okei, vet du hvor du får tak i disse kopiene? for det står jo ikke i bøteregisteret. Står jo ingen steder at mann må sende inn kopi? så det er vell ikke noe mann må legge ved? Fikk du noe spørsmål rundt det på intervjuet eller? Når jeg var på intervju ifjor fikk jeg litt tyn for at jeg ikke hadde krysset av, når jeg hadde motatt et forenklet forelegg for mange år siden (hadde glemt det). Tror ikke man må sende ved kopi, bare viktig at man krysser av. Lenke til kommentar
sjefsburger Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Noen som har tips til støtteøvelser jeg kan gjøre til hangups (jente)? Har kommet sent i gang, og klarer 1 nå. Jeg trener stykre 4 dager, alle dagene er benk og hangups med. Tar hangups i slynge, og bruker YTW og nedtrekk som støtteøvelser nå. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
mbrawo Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Noen som har tips til støtteøvelser jeg kan gjøre til hangups (jente)? Har kommet sent i gang, og klarer 1 nå. Jeg trener stykre 4 dager, alle dagene er benk og hangups med. Tar hangups i slynge, og bruker YTW og nedtrekk som støtteøvelser nå. Tips mottas med takk! Jeg ville trent stående roing med stang, facepulls og kanskje litt biceps. Når det gjelder den spesifikke øvelsen, ville jeg tatt negative repetisjoner til ryggen er sterk nok til å kjøre flere repetisjoner av øvelsen i helhet. Lenke til kommentar
icetwice Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei. håper noen kan svare på disse spørsmålene. Jeg tok opp to fag høsten '13 og har mottatt kompetansebevis på det. Holder det da at jeg legger ved kompetansebevis i tillegg til vitnemål, eller burde jeg ringe den videregående skolen min og få det påført vitnemålet? Jeg har jo fagene på vitnemålet fra før, med dårligere karakter. Har også 2 karakterer jeg kan øke, men har ikke valgt å legge de inn i vitnemålet mitt etter at jeg tolket det slik at det å ta opp fag kan få konsekvenser for hvor mye lån du får hos Lånekassen. Tror du blir regnet som forsinket ettersom du "tar eksamen om igjen"? http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Forsinkelse_avbrudd_endringer/Forsinkelse/ Bare sånn obs. Jeg sitter selv på 4.5 i snitt som burde være nok til å komme inn på Bodø (der jeg vil) så grubler på om det lønner seg å føre inn de nye karakterene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå