Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2014

Jusst

Anbefalte innlegg

Da er prosessen begynt for opptak 2014 for min del. Nettopp meldt meg opp i noen fag som jeg skal forbedre til jul, så blir det å ta enda noen fag til våren. På den måten slipper jeg å havne på venteliste slik jeg til syvende og sist gjorde under årets opptak.

Håper jeg klarer opptaket 2014 også og at jeg endelig kan ha nok poeng til å slippe å bekymre meg nevneverdig :D

Velger å tenke at det ikke er så lenge igjen til opptak (selv om det er en liten stund). Nå går det mot høst og jula kommer brått på hvert år. Så begynner man på nyåret og vips så kjøres opptakene ut på vårparten.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk alt på samme dag, men jeg bor ganske sentralt og legekontoret mitt hadde hatt mange inne som skulle på opptak. Var der tidlig på dagen og kom tilbake på ettermiddagen når alle prøvene var ferdig og skjemaet ferdig utfylt :)

Dog skal jeg være mye tidligere ute med legeattest i år enn i fjor. Beregn god tid folkens! (Ikke tidligere enn 6 måneder før da)

Lenke til kommentar

Da er prosessen begynt for opptak 2014 for min del. Nettopp meldt meg opp i noen fag som jeg skal forbedre til jul, så blir det å ta enda noen fag til våren. På den måten slipper jeg å havne på venteliste slik jeg til syvende og sist gjorde under årets opptak.

Håper jeg klarer opptaket 2014 også og at jeg endelig kan ha nok poeng til å slippe å bekymre meg nevneverdig :D

Velger å tenke at det ikke er så lenge igjen til opptak (selv om det er en liten stund). Nå går det mot høst og jula kommer brått på hvert år. Så begynner man på nyåret og vips så kjøres opptakene ut på vårparten.

Snakk om å ta opp fag, tror du ikke VGS mente jeg måtte ta 2 tverrfaglige eksamener og 526t PRAKSIS innen yrkesfag for å få det vitnemålet PHS krever?

Jeg har fremdeles ikke fått orden på vitnemålet mitt da INGEN vil ta ansvar for hva jeg må gjøre eller hvilke fag som gjelder og ikke gjelder. Venter på svar fra utdanningsdirektoratet angående yrkesfagene som PHS nektet å godta i årets opptak. Er fader ikke bare bare for min del.

Om jeg får fikset vitnemålet skal jeg snakke med PHS og få de til å godkjenne vitnemålet mitt før jeg søker så jeg slipper å gå igjennom den samme håpløse prosessen igjen ved neste opptak.

Lenke til kommentar

Hei:) Søkte politihøgskolen i år men kom dessverre ikke inn pga. dårlig resultat på norsktest og personlighetstest.

Måtte ta personlighetstesten 2 ganger:-/

Er det noen av dere som har søkt Phs før? Er spent på hvordan spørsmålene på intervjuet blir til neste år...noen som tror at det kommer til å bli stilt de samme spørsmålene som i år?

Lenke til kommentar

Okei, har du hørt om andre tilfeller hvor noen måtte ta personlighetstesten 2 ganger?

...skjønte vel allerede da at løpet var kjørt.....

Enkelte må ta den to ganger. Grunnen til det er at du har helgardert deg, i alle fall i følge testen. Resultaten av testen gir et uleselig resultat, det ble vi fortalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Hei:) Søkte politihøgskolen i år men kom dessverre ikke inn pga. dårlig resultat på norsktest og personlighetstest.

Måtte ta personlighetstesten 2 ganger:-/

Er det noen av dere som har søkt Phs før? Er spent på hvordan spørsmålene på intervjuet blir til neste år...noen som tror at det kommer til å bli stilt de samme spørsmålene som i år?

Var det intervjuet du synes var verst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...